طلاق در کهگیلویه 12.6 درصد کاهش یافت
طلاق در کهگیلویه 12.6 درصد کاهش یافت

به گزارش فریاد جنوب،علی‌دوست یاریزاده امروز در نشست خبری با اشاره به وظایف اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسنا مالکیت، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری، تنظیم اسناد و اجرای اسناد رسمی را از مهمتین خدمات این اداره عنوان کرد. رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه گفت: سال گذشته 40 هزار و 298 فقره […]

به گزارش فریاد جنوب،علی‌دوست یاریزاده امروز در نشست خبری با اشاره به وظایف اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسنا مالکیت، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری، تنظیم اسناد و اجرای اسناد رسمی را از مهمتین خدمات این اداره عنوان کرد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه گفت: سال گذشته 40 هزار و 298 فقره سند در دفاتر اسناد رسمی چهار شهرستان کهگیلویه، چرام،بهمئی و لنده به ثبت رسید که نسبت به سال ماقبل هشت درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این اداره به چهار شهرستان خدمات ارائه می‌دهد، تعداد دفاتر اسناد رسمی در این شهرستان‌ها را 16 مورد دانست و گفت: 12دفتر ثبت ازدواج و 9 دفتر طلاق خدمات مورد نظر را ارائه می‌دهد.

یاریزاده گفت: سال 97 تعداد 523 فقره پرونده اجرایی در اداره تشکیل شد که از این تعداد 379 فقره مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده نسبت به سال ما قبل 29 درصد افزایش داشت، افزود: رسیدگی به پرونده‌ها 135 درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

این مسؤول همچنین از رشد 99 درصدی در وصول معوقات بانکی خبر داد.

وی با اشاره به تعداد وقایع طلاق و ازدواج در چهار شهرستان تصریح کرد: 2 هزار و 236 فقره واقعه ازدواج در دفاتر رسمی به ثبت رسید این در حالی است که سال 96 تعداد واقعه ازدواج 2 هزار و 227 فقره بود.

یاریزاده از کاهش 12.6 درصدی طلاق در سال 97 خبر داد و گفت: سال 97 تعداد 546 فقره طلاق به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه 894 فقره ملک با تقاضای مراجع قضایی، واحدهای اجرایی و سازمان امور مالیاتی بازداشت شد، افزود: 924 فقره به دستور مراجع ذی‌صلاح رفع بازداشت شد.