عقد  دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۲ ساله باطل شد/اعلام جرم علیه عاقد ،زوج و ولی زوجه
عقد  دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۲ ساله باطل شد/اعلام جرم علیه عاقد ،زوج و ولی زوجه

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی از ابطال عقد موقت دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۲ ساله در این شهرستان خبر داد. علی سعیدی اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد انتشار فیلمی با عنوان «عقد دختر بچه‌ای 10 ساله با مردی 30 ساله» بودیم که با همکاری دستگاه‌های متولی و حوزه قضایی مسئله را پیگیری کردیم. وی […]

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی از ابطال عقد موقت دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۲ ساله در این شهرستان خبر داد.

علی سعیدی اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد انتشار فیلمی با عنوان «عقد دختر بچه‌ای 10 ساله با مردی 30 ساله» بودیم که با همکاری دستگاه‌های متولی و حوزه قضایی مسئله را پیگیری کردیم.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و آوردن عاقد، داماد و اولیای دختر 10 ساله متوجه شدیم که داماد 22 سال سن دارد و به رسم طایفه‌ای و عشیره‌ای و رسومات محلی  که در شهرستان بهمئی رایج است دختر را برای پسر نامگذاری کرده‌اند تا بعد از گذشت 6 سال که دختر به سن قانونی برای همسر‌داری برسد، ازدواج کنند

سعیدی با بیان اینکه  خانواده دختر و پسر در اظهارات خود گفته‌اند که برای اینکه دختر و پسر از نظر قانونی و شرعی به همدیگر محرم  باشند اقدام به چنین عملی  کرده‌اند، بیان کرد: هر پدری که در سن کوچک دختر خود را مجبور به ازدواج کند مجرم است و این جرم برای عاقد و داماد هم منصوب می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی به ابطال عقد موقت دختر 10 ساله اشاره کرد و افزود: با راهنمایی و ارشاد پدر و داماد  توسط مشاورین دادگاه طبق ماده 50 حمایت از خانواده با بذل مهریه از طرف پدر عروس و بذل  مدت از طرف داماد عقد این دختر ده ساله و پسر 22 ساله با رضایت هر دو خانواده ابطال شد.