فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد: وضعیت معیشت مردم سبب افزایش جرائم در استان /کشف 93 درصد از جرائم سایبری
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد: وضعیت معیشت مردم سبب افزایش جرائم در استان /کشف 93 درصد از جرائم سایبری

فرمانده انتظامی استان گفت :با وجود این که استان ما یک درصد جمعیت و وسعت کشور را دارد،  اما مشکلات خاص خودش را دراد ،به طوری که موضوع معیشت مردم باعث افزایش جرائم در این استان  شده است . به گزارش فریاد جنوب سردار مهدی انصاری در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت هفته […]

فرمانده انتظامی استان گفت :با وجود این که استان ما یک درصد جمعیت و وسعت کشور را دارد،  اما مشکلات خاص خودش را دراد ،به طوری که موضوع معیشت مردم باعث افزایش جرائم در این استان  شده است .

به گزارش فریاد جنوب سردار مهدی انصاری در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت هفته ناجا با بیان این که پلیس و رسانه دو رکن اصلی امنیت اجتماعی است افزود سرمایه ما اعتماد مردم است و رسانه ها نقش اساسسی در این زمینه دارند.

وی اظهارکرد: در رابطه با سرقت‌های مسلحانه از ابتدای سالجاری تاکنون و سال گذشته موردی نداشته‌ایم و این مورد صفر بوده است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در تجاوز به عنف رتبه 23 کشور را داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 50 درصدی را نشان می دهد. در خصوص شرارت در کشور رتبه 27 را داریم و در رابطه با وقوع قتل طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل که هفت مورد بوده امسال نیز با هفت مورد تغییری نداشته ایم و در رده 19 کشور هستیم.

انصاری ادامه داد : در زمینه خودکشی طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان تغییری نداشته ایم و بیست و دومین استان کشور هستیم .

وی افزود : طی 6 ماهه امسال 3700 کیلوگرم انواع مخدر در سطح شهرها و جاده‌های استان کشف و ضبط شده است ، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد افزایش داشته است. در این رابطه 900 نفر قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر جمع آوری و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی این مدت 54طرح پاکسازی در نقاط مستعد جرم و آلوده در استان اجرا شده است.

انصاری عنوان کرد: در 6 ماهه امسال 35 باند مواد مخدر منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: طی این مدت 32 میلیارد تومان انواع کالا قاچاق از جمله لوازم خانگی، لوازم آرایشی، مواد غذایی و پوشاک و 154 دستگاه بیت کوین کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: 800 نفر قاچاقچی دستگیر و 600 دستگاه خودرو نیز متوقف و به پارکینگ منتقل شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

انصاری با اشاره به اینکه جرائم سایبری استان طی 6 ماهه امسال 271درصد افزایش نشان می دهند که 93درصد از این جرائم توسط پلیس کشف شده اند، افزود: برداشت از حساب بانکی 57درصد سایر جرائم سرقت و کلاهبرداری سایبری 27درصد، هتک حیثیت 14درصد، سایر جرائم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی 2 درصد را به خود اختصاص داده اند.