امیر حاج رضایی (پیشکسوت فوتبال): کِشتی غیرت و عزت ایران به گِل نشست! مظلومیت، شاخ و دم ندارد! مظلومیت یعنی نه کسی صدایت را بشنود و نه فریادرسی جز خودت داشته باشی! مظلومیت یعنی عاشق بودن! لرستان، نامی که از دیرباز همواره مظلوم بوده و هست. لُر اگر عاشق ایران نبود، تیمور لنگ را مغلوب […]

امیر حاج رضایی (پیشکسوت فوتبال):

کِشتی غیرت و عزت ایران به گِل نشست!
مظلومیت، شاخ و دم ندارد! مظلومیت یعنی نه کسی صدایت را بشنود و نه فریادرسی جز خودت داشته باشی! مظلومیت یعنی عاشق بودن! لرستان، نامی که از دیرباز همواره مظلوم بوده و هست.
لُر اگر عاشق ایران نبود، تیمور لنگ را مغلوب نمی‌کرد، سپاه روم را در رومشکان سرنگون نمی‌کرد و زنده‌یاد رضا سقایی، هرگز «دایه دایه» نمی‌خواند!
لر اگر عاشق فرهنگ ایرانی و اصالتش نبود، بانو «قدم‌خیر» در خط مقدم نمی‌جنگید! وای که اگر لر عاشق نبود، ایران چه باید می‌کرد؟
می‌نویسم برای‌تان، قلمم نمی‌لرزد، کار از مصلحت‌اندیشی گذشته… لرستانم غرق آب و خون است!
اگر لرستان، مردمی عاشق نداشت، قلب مصنوعی در جهان اختراع نمی‌شد، وکیل‌الرعایا، کریم‌خان زند در تاریخ وجود نمی‌داشت، تنگه‌ی ابوقریب به دست بعثی‌ها می‌افتاد و ایران به استانی از عراق تبدیل می‌شد.
اگر لرستان نبود، وحید امیری نبود که با تکنیک و غیرتش در جام‌جهانی به پیکه لایی بیندازد، علی‌رضا بیرانوندی هم نبود که بخواهد از بهترین بازیکن دنیا پنالتی بگیرد، غرور و ضربان قلب و اشتیاق هم نبود…
اگر لرستان نبود، پس چه کسانی باید عملیات خیبر را به سرانجام می‌رساند؟!
مردم، صدای لرستان را می‌شنوید؟ اگر لرستان نبود، رودهای زاگرس از کجا تا عمق کویر مرکزی ایران را سیراب می‌کردند؟
مردم! لرستان تنهاست!
خواستم بنویسم غیرت‌تان کجاست که سکوت کرده‌اید؟ اما یادم آمد انگار واژه‌ی غیرت هم در سیل غرق شد و رفت…
همیشه، با صداقت و سادگی، برای انسجام و سربلندی ایران سکوت کردیم، همیشه سپر بلای همه‌ی اتفاقات تلخ بودیم، همیشه بی‌منت و از سر تکلیف انسانی و شرعی، حامی مردم ایران بودیم، حالا نوبت شماست!
خدا را شکر که با عزت و اقتدار، لرستان قهرمان همواره همه‌ی حکومت‌ها را مدیون خود کرده و تاریخ ایران بی‌ وجود لرستان خیلی زودتر از این‌ها باید پاک می‌شد!
والله که نمی‌خواهم در این آشفته‌بازار، بذر دلسردی بیافکنم اما با یک مقایسه ساده بین اتفاقات کشور، متوجه تبعیض بین لرستان با سایر مناطق می‌شویم!
خونم به جوش آمده بود و بی‌اختیار شروع به نوشتن کردم، هم‌وطنان عزیزم، هم‌تباران، عزیزان، برای‌تان گوشه‌ای از تاریخ را نوشتم تا بدانید همه ما حتی به مقدار کوچک، حتی به اندازه آرامش بعد از ضربه ‌پنالتی رونالدو، به لر و لرستانی مدیونیم!
ایران گنجینه‌ی اقوام است، مردم لرستان از مسئولین توقع بیشتری دارند، برادران و خواهران‌تان، نوامیس ایران‌تان را دریابید!
صدای لرستان باشیم…