لزوم فرهنگ سازی در زمینه حفظ حریم کیفی منابع آب/ تهیه بانک اطلاعاتی منابع آب کهگیلویه و بویراحمد
لزوم فرهنگ سازی در زمینه حفظ حریم کیفی منابع آب/ تهیه بانک اطلاعاتی منابع آب کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش فریاد جنوب به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز کارگروه حریم کیفی منابع آب با حضور مدیران دستگاه های متولی از جمله شرکت آب و فاضلاب شهری، آب فاضلاب روستایی، آب منطقه ای و علوم پزشکی تشکیل جلسه داد. فیض الله پاسره در ابتدای این […]

به گزارش فریاد جنوب به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز کارگروه حریم کیفی منابع آب با حضور مدیران دستگاه های متولی از جمله شرکت آب و فاضلاب شهری، آب فاضلاب روستایی، آب منطقه ای و علوم پزشکی تشکیل جلسه داد.
فیض الله پاسره در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت وظائف این کارگروه اظهار کرد: جلسات این کارگروه باید بر اساس تقویم دقیق انجام گیرد.
رئیس کارگروه کیفی آب استان افزود: مطالعات و کارهای عملیاتی قابل قبولی در زمینه حفظ حریم کیفی آب در دستگاه های متولی انجام شده که باید از حالت بخشی به صورت سیستمی به اشتراک گذاشته شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه خروجی این کارگروه ارتباط مستقیم با بهداشت آب و به دنبال آن سلامت جامعه دارد، اظهار کرد: حفظ کیفیت و بهداشت آب به خصوص در حوزه آب شرب خط قرمز آبفا است و به هیچ وجه در این زمینه سهل انگاری نخواهد شد.
وی بر راه اندازی سامانه مشترک بین دستگاه های متولی آب در استان تاکید کرد و گفت: اشتراک گذاری اطلاعات و به روز رسانی اطلاعات منابع آب در این سامانه باعث ایجاد جهش در حفظ حریم کیفی منابع آب خواهد شد.
پاسره فرهنگ سازی در زمینه حفظ حرائم منابع آب و اطلاع رسانی لازم را در این زمینه را ضروروی دانست و گفت: به رغم کارهای خوبی که در این زمینه انجام گرفته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم باید بکوشیم هرچه سریع تر به این مهم دست یابیم.
رئیس کارگروه حریم کیفی منابع آب استان تاکید کرد: دستگاهای متولی حوزه آب و نیز بهداشت آب نباید در زمینه اطلاعاتی و دسترسی آسان به اطلاعات منفعل باشند چرا که ممکن است کسانی خواسته یا ناخواسته سعی کنند در مورد کیفیت آب چه شرب و چه غیره شرب اظهار نظرهایی کنند که کارشناسی نباشد.