به گزارش فریاد جنوب و به نقل از صولت خبر صبح دیروز نشست بزرگان،ریش سفیدان و معتمدین با فرمانداری گچساران برگزار شد. در ابتدای این جلسه آقایان درودگر نژاد و ملکوتی از روحانیون حاضر در جلسه به اهمیت ماه رجب و اهمیت و لزوم مشورت با بزرگان و ریش سفیدان در حل معضلات شهر پرداختند. […]

لویی جرگه  در فرمانداری گچساران / فرماندار:با توجه به شرایط انتخابات سال آینده یک انتخابات خاص است

 

به گزارش فریاد جنوب و به نقل از صولت خبر صبح دیروز نشست بزرگان،ریش سفیدان و معتمدین با فرمانداری گچساران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه آقایان درودگر نژاد و ملکوتی از روحانیون حاضر در جلسه به اهمیت ماه رجب و اهمیت و لزوم مشورت با بزرگان و ریش سفیدان در حل معضلات شهر پرداختند.
در این نشست شاهپور روانبخش یکی از مدعوین جلسه به بیان مشکلات گرانی ها در بازار پرداختند و گفتند که قیمت ها در گچساران بی داد می کند.ایشان ضمن گلایه از برگشت اعتبارات عمرانی شهر گفتند:با توجه به مسدود شدن خیابان بلادیان و نبود پارکینگ ترافیک شهری برای مردم مشکل ساز شده است.
بعد از آن با تذکر یکی از حاضران، خان پایه میزبان جلسه قبول کردند که ابتدا ایشان سخنرانی کنند.
فرماندار گچساران گفتند: هدف از برگزاری این جلسه شناخت ابتدایی از وضعیت شهرستان و مطرح کردن آن  با بزرگان شهر که پیش قراولان عوام هستند تصمیم بر برگزاری این جلسه گرفته شد تا از نظر بزرگان برای حل معضلات موجود استفاده شود.
خان پایه بیان کردند:نماد شهرستان گچساران نفت و گاز  است و گچساران را با نفت و گاز آن می شناسند.
در این شهرستان طوایف با گویش و زبان های مختلف سال های سال باهم زندگی کردند وظیفه ما انسجام بین آنها را فراهم کنیم تا باهم مهربان تر باشند.
ایشان بیان کردند ما فرماندار همه ی مردم  گچساران هستیم نه فرماندار یک طایفه و یا تفکر خاص.بزرگان و نخبگان ظرفیت های خوبی دارند و می توانند نقش آفرینی بسیاری کنند و ما به ویژه در شرایط کنونی که مشکلات و معضلات به مردم فشار می آورد به  عنوان نماینده عالی دولت باید از این نقش آفرینی به نحو احسنت استفاده کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان گچساران گفتند: ما باید هم نیمه پر و هم نیمه خالی لیوان را ببینیم و آن موقع است که می توانیم در جهت رفع مشکلات  منصف باشیم.حاکمیت باید صدای مردم را بشنود ودر جهت رفع مشکلات مردم در وسع خود تلاش کند.
فرماندار گچساران گفتند: باید روحیه مطالبه گری در مردم رواج پیدا کند و هدف ما خدمت کردن پاسخ گویی به مردم است.اگر مسئولی بخواهد سنگ اندازی کند و کاری را که می تواند انجام بدهد و بهانه ای برای انجام دادن آن بیاورد با آنها تعارفی نداریم و با آنها برخورد خواهیم کرد.
ایشان بیان کردند:نقد باید منصفانه باشد و برخی از مشکلات مربوط به کلان کشور است و برخی از آن از سو مدیرت هاست که باید در جهت حل آن حرکت کنیم.
با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد انتخابات سال آینده یک انتخابات خاص خواهد بود .
ایشان بیان کردند که در حوزه ی زیر بنایی شهرستان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و کسی نمی تواند آن را کتمان کند.شاید کسی فکر کند که جاده نیاز اولیه مردم نیست اما همین جاده زیر ساخت توسعه است و با توجه به اینکه تصادفات جاده ای دومین عامل مرگ و میر در کشور است اگر جاده مناسب باشد این آمار کاهش پیدا می کند.
فرماندار گچساران در رابطه با خدمات صورت گرفته در شهرستان  گفتند: در این شهرستان تخصیص آب در حوزه ی صنعت،کشاورزی و شرب در سال های اخیر بی نظیر بوده که این موضوع ارزش افزوده به املاک مردم و اشتغال زایی بهمراه دارد و ما باید زیر ساخت ها را برای اشتغال زایی مردم فراهم کنیم.
فرماندار به پتروشیمی گچساران هم اشاره کردند و گفتند: پتروشیمی گچساران نسبت بقیه پتروشیمی ها که همزمان شروع بکار کرده اند پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
نماینده عالی دولت در گچساران بیان کردند:رسانه ها باید چشم و گوش مردم باشند و از زاویه هایی که مد نظر مردم هست به مسائل بپردازند.
در ادامه ی جلسه اسدپور از بزرگان طائفه شادگان و عضو سابق شورای شهر به اظهار نظر پرداختند و گفتند: بیکاری مهمترین مشکل شهرستان گچساران است و متاسفانه طوایفی که شلوغ و پرخاش گری می کنند در سد و پتروشیمی بکار گرفته می شوند و طوایفی که نجابت به خرج می دهند چندین فرزند بیکار در خانه خود دارند.ایشان از فرماندار خواستند که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و کمیته ای از طوایف تشکیل شود و به بکارگیری نیرو ها نظارت کنند.
عضو سابق شورای شهر بیان کردند که چطور می شود میوه و سایر اقلام از گچساران عبور می کند و به بهبهان می رود و در آنجا ارزان تر عرضه می شود و در گچساران قیمت ها بیشتر از بهبهان است.فقر و نیاز ها در گچساران به گونه ای است که چپ و راست معنایی ندارد.
آقای اخلاصی یکی دیگر از حاضرین در نشست معتمدین و بزرگان بیان کردند که این دعا را باید کنیم که روزی در این پرده(اشاره به تیتر پشت جایگاه) بنویسیم معتمدین شهر نه طایفه و عشیره.
ایشان گفتند از ابتدای انقلاب تا کنون همیشه مردم بودند که جلوتر از مسئولین حرکت کردند.یک سال بود  که مردم شهر به گروگان شورای شهر و شهردار قرار گرفته بودند.گنجشگ های این شهر هم می دانند که چقدر کارهای عمرانی و پول در این شهرستان خرج شده است.
یکی دیگر از حاضرین ایوب مقیمی از فرهنگیان بودند که در این نشست ایراد سخن کردند و گفتند اصولا علارغم تفکر سیاسی سعی کردم آدم معتدلی باشم و هم خوب آدم هارو ببینیم و هم بد آدم ها.من هیچ وقت به احمدی نژاد رای ندادم اما معتقدم ایشان در حد توان خود کار کرد و همانطور که این دولت دارد در توان خود کار می کند.زحمات افراد را نادیده نگیریم و فراموش نکنیم در همین خیابان بلادیان چند نفر بخاطر سرقت در طلافروشی شدند و این را هم ببینیم.وقتی که انتخابات ها تمام شد اختلافات را تمام کنیم و به مسئولین کمک کنیم.
اساغر از بازاریان حاضر در این جلسه گفتند؛ این جلسات بسیار زیاد تشکیل می شود اما نتیجه مطلوبی گرفته نمی شود.پیشنهاد داده بودیم که کارگروهی تشکیل بشود و از نقطه نظرات استفاده شود و به یک جلسه دو ساعته بسنده نشود.
اسکندر رحمانی از اصلاح طلبان گچساران در ابتدای صحبت خود با یادی از آقای رحیمی که به زحمت زیادی برای شهرستان کشیدند و با تبریک  انتصاب خوان پایه به عنوان فرماندار شهرستان گفتند که ما برای طرح مشکل در این جلسه حضور پیدا نکرده ایم بلکه برای کمک  حل مشکل آمده ایم وگرنه همه مشکلات را بهتر از ما می دانند.
رحمانی در این جلسه با بیان خاطره ای گفتند:ما به عنوان ریش سفیدان اینجا حضور داریم و انشالله که خود ما منشا دعوا و درگیری نباشیم.
در ادامه علی اشکاوند یکی از جوانان حاضر در جلسه با بیان روحیه جهادی آقای فرماندار  بیان کردند که همه ی مشکلات ما به دولت فعلی بر نمی گردد و بسیاری از مشکلات ناشی از سو مدیرت ها در دولت های گذشته بوده است.ایشان با انتقاد از عملکرد تشکل های مردم نهاد گفتند که این تشکلها نمود اجرایی ندارد و این گونه جلسات باید با گروه های مختلف از جمله اصناف و جوانان و دانشجویان هم باشند.
حشمت دشتی رئیس دفتر نماینده یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود و با بیان اینکه ما در اینجا جمع شده ایم که به فرماندار  با عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان کمک کنیم.
دشتی عنوان کرد امروز روز گلگی و انتقاد نیست و انشالله در فرصت های بعدی از همه ی بزرگان و معتمدین استفاده بشود.امروز باید آستین همت را بالا بزنیم و با کمک همه از این موانع ها گذر کنیم.
در پایان نشست فرماندار با جمع بندی نقطه نظرات بیان کردند که ما با همه ی توان با کمک دستگاه های اجرایی با گرانی در بازار و گران فروشی برخورد خواهیم کرد.
ایشان گفتند: من کار اجرایی کرده ام و می دانم مقدار بودجه ای که به شهر می آید چقدر باید کار انجام بگیرد و بازده داشته باشد.
شهرداری باید بهتر کار کند و از حالت خمودگی خارج شود.این منابع متعلق به مردم است و باید مردم خروجی کار را ببینند.انشالله این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد.