مدیرانی که در تله ی “شام” نماینده گیر افتادند! / محرومیت از انتخابات اولین تنبیه استاندار!
مدیرانی که در تله ی “شام” نماینده گیر افتادند! / محرومیت از انتخابات اولین تنبیه استاندار!
انعکاس رسانه ای این تخلفات باعث

پایگاه خبری فریاد جنوب به نقل از تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گویند در روزگاران قدیم مردی فربه زندگی می کرد که علاقه زیادی به خوردن داشت که بیشتر وقتش صرف خوردن و آشامیدن می شد. یک روز مرد که به بازار رفته بود به خانه برگشت همسرش از او پرسید مرد چه شده امروز زود به خانه آمده ای مرد گفت شنیده ام که امروز همسایه حلیم می پزد آمده ام که حلیم بخورم .
وقتی که بوی حلیم همسایه به مشامش رسید سریع به خانه همسایه رفت ولی از بس که عجله کرده بود فراموش کرد که دیگی همراه خود بیاورد تا با خود حلیم ببرد ولی چون ظرفی نداشت رفت بالای دیگ و با قاشق شروع به خوردن کرد ولی وقتی دید فایده ندارد و چون بسیار هول کرده بود که مبادا نتواند به اندازه کافی حلیم بخورد با دو دست سرگرم خوردن شد و چنان بر سر دیگ خم شده بود که به ناگاه درون دیگ افتاد و مردمان با خنده و با صدای بلند گفتند بیچاره این مرد از هول حلیم افتاد توی دیگ…
طی چند هفته پیش چند نشست مردمی توسط برخی نمایندگان فعلی استان برگزار شد که هر چند در ظاهر به عنوان گزارش کار نماینده مطرح شد اما برخی از این جلسات عملا به یک متینگ انتخاباتی تبدیل شده بود که در رسانه ها هم منعکس شد. ضمن اینکه برخی از این افراد شرکت کننده در متینگ های تبلیغاتی برخی مدیران ارشد استانی و یا مدیران شهرستانی بودند!
تله شام نماینده برای مدیران!
انعکاس رسانه این تخلفات باعث شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فوریت واکنش نشان دهد و شنیده شده برخی از این مدیران را احضار و تذکر سفت و سختی هم به آن ها بدهد!
اما امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که با خبرنگاران داشت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص حضور مدیران در جلسات تبلیغاتی نمایندگان توضیحاتی داد که بخشی از این توضیحات مربوط به شکل ماجرا از زبان مدیران بود ، بخشی به رصد و تفسیر قانون در این زمینه و بخشی هم به اقدامات جدی و تنبهی استاندار در مقابل عملکرد تبلیغاتی برخی مدیران بود!
استاندار در خصوص اینکه مدیران در این جلسات حاضر شده اند می گوید گاهی مواقع قانون سکوت کرده است ضمن اینکه این اقدام مدیران هم قبل از ثبت نام بوده است ! جلسه ای گرفته شده ، عده ای رفته اند ، چند تا مدیر هم رفته اند ! مدیر می گوید به من گفته اند شام دعوتی! اما رفتیم آنجا و بعد متوجه شدیم که اینگونه نیست!!
محرومیت از انتخابات اولین تنبیه استاندار!
استاندار ادامه می دهد که ما روی ریل قانون هستیم در آنجایی که صراحت دارد. و هیچ راه دیگری به جز ابزار قانون را به رسمیت نمی شناسیم.
استاندار ادامه می دهد آنجایی که تخلف است برخورد می شود اما برخورد را هم کسی انجام می دهد که وظیفه دارد و قانون را تشخیص می دهد که آن هم مرجع دارد.
حسین کلانتری می گوید اگر کسی از امکانات بیت المال بخواهد به نفع کسی یا به ضرر کسی استفاده کند مطمئن باشید برخورد می کنیم.
اما اکلانتری نکته دیگری را هم اشاره می کند که بیشتر تنبیه مدیرانی است که از خلاء قانون سواستفاده کرده اند و به چنین نشست های رفته اند و کاملا مشخص است به نفع کاندیداها اقدام کرده اند! استاندار می گوید که از دست اندرکاران انتخابات خواسته است از چنین مدیرانی در هیچ سطحی از فرایند برگزاری انتخابات استفاده نکنند.
مدیرانی که به خود بی حرمتی می کنند!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود اینگونه ادامه می دهد که در برخی مسائل شاید قانون به صراحت ان را تخلف اعلام نکرده باشد اما مدیر باید برای خود حرمت قائل باشد و شان خود را حفظ کند.
مدیر در دایره نظام اسلامی است و اولویتش حفظ شان خود و جایگاهش است.
استاندار در پایان می گوید به همه دستگاه هایی که در این استان کار می کنند رسما و کتبا اعلام کرده ام “مدیرانی که در متینگ های انتخاباتی به نفع یا به ضرر کاندیداها کار می کنند اولا ممنوع از بکارگیری در انتخابات شوند ، دوما تخلف در پرونده آن ها درج شود و سوما اگر تخلف محرز شود با آن ها برخورد می شود.
توضیح تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
اولا ، متاسفانه برخی از این مدیران در برخی از جلسات به قول خودشان دعوت شده برای شام! عملا پشت تریبون رفته اند و با ایجاد فضایی هیجانی و تبلیغاتی وعده رای قوم و قبیله خود را هم داده اند ! پس دعوت به شام بهانه است!
ثانیا : مدیرانی که توجیه دعوت به شام را برای استاندار آورده اند می توانستند پس از اطمینان از” تله بودن شام ” از نماینده عذرخواهی و جلسه را ترک کنند نه اینکه آخرین نفری باشند که جلسه را ترک می کنند!
ثالثا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم بداند ضمن وارد بودن انتقادات وی به برخی رسانه ها اما بسیاری هم دغدغه ی سلامت انتخابات را دارند و اگر انتقادی در این خصوص می شود کمک به آگاه سازی وی از وضعیت مدیران در استان است و حتما هدف نهایی کمک به خود وی و همکارانش در دولت در وهله اول و ارائه مستندات به دستگاه قضایی در وهله دوم می باشد

  • نویسنده : میر امید
  • منبع خبر : تابناک کهگیلویه و بویراحمد