مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داداجرای طرح مشاوره ژنتیک برای ۷ هزار زوج کهگیلویه و بویراحمدی
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داداجرای طرح مشاوره ژنتیک برای ۷ هزار زوج کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در کلیه شهرستان‌ها استان اجرا شد و ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند. به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ، سید آیت‌الله افشار مهر  در خصوص اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج اظهار کرد: این طرح در کلیه شهرستان‌های […]

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در کلیه شهرستان‌ها استان اجرا شد و ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ، سید آیت‌الله افشار مهر  در خصوص اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج اظهار کرد: این طرح در کلیه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود که در سال جاری ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای طرح غربالگری اختلالات ژنتیک برای افراد در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال برگزار شد این طرح برای ۴ هزار دانش آموز مدارس پایه دهم و یازدهم شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ هزار نوزاد و کودک ۳-۶ سال در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و بینایی کودکان شرکت کردند، گفت: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس دخترانه و پسرانه اجرا شد و در این طرح ۱۸ هزار  دانش آموز پایه دهم و یازدهم آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

افشارمهر از تحت پوشش قرار دادن ۸ هزار نفر خبر داد و گفت: تامین اعتبار ۵ مرکز توانبخشی بدون یارانه، تاسیس ۴۰ مهد کودک شهری و روستایی تشکیل ۱۰ گروه همیار سرپرست خانوار و پرداخت ۴ میلیارد ریال به کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در مهد کودک‌ها از دیگر اقدامات سال ۹۷ است.

این مسوول  خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های اجتماع محور شهری و روستایی پوشش بیش از ۲۰۰۰۰۰ هزار نفر اجرای طرح ماد( مشارکت اجتماعی دانش آموزان پایه هشتم) و اجرای طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بهمئی و شناسایی آسیب‌های  اجتماعی و برنامه‌ریزی کاهش و کنترل آنها از اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی برای پیشگیری کاهش و کنترل آن است.