مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد: کنگره ملی امام صادق (ع) در یاسوج برگزار می‌شود
مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد: کنگره ملی امام صادق (ع) در یاسوج برگزار می‌شود

دولت‌آبادی از برگزاری کنگره ملی امام صادق (ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در حال تدارک برگزاری این کنگره ملی در سال آینده هستیم. اجرای برنامه‌های با رویکرد فرهنگی و خانواده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقداماتی است که در سال آینده آن را دنبال می‌کنیم. فریاد جنوب : مدیرکل […]

کنگره ملی امام صادق (ع) در یاسوج برگزار می‌شود

فریاد جنوب :

مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 57 هزار از نوجوانان و جوانان استان عضو سامانه بچه‌های مسجد هستند.
به گزارش کبنا، علیرضا دولت آبادی شنبه، 18 اسنفد ماه در جمع خبرنگاران به بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در دهه 70 با هدف احیای کارکردهای فرهنگی و تبلیغی مساجد و همچنین مبارزه با تهاجم فرهنگی تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه در طول 26 سال گذشته فعالیت‌های خوبی را از این مجموعه شاهد بودیم، اظهارکرد: در یک سال گذشته مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام شد، بحث ثبت نام کانون‌ها و ثبت اعضای این مراکز فرهنگی در سامانه «بچه‌های مسجد» در سطح کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون 612 کانون در این سامانه به ثبت رسیدند و 57 هزار نفر از نوجوانان و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مشخصات خود را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رساندند که یک حرکت ارزنده برای ادامه فعالیت کانون‌ها محسوب می‌شود.
دولت آبادی تصریح کرد: از مهم‌ترین کارهایی که برای کانون‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته اجرا شد، همایش بزرگ «سبک زندگی اسلامی» با حضور معاون بنیاد ملی خانواده در شهر دیشموک بود که با حضور ایشان سه کارگاه روانشناسی خانواده نیز در شهرهای دهدشت و یاسوج برگزار شد.
وی ادامه داد: همایش بزرگ «انقلاب به روایت هنر» و تجلیل از هنرمندان انقلابی در شهر گچساران، سیزدهمین جشنواره قرآنی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «مدهامتان» هم در شهر یاسوج با حضور استاندار استان برگزار شد.
سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت با ستاد عالی مساجد کشور سال آینده دوره آموزشی برای 200 نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در سه شهر دهدشت، گچساران و یاسوج را خواهیم داشت.
دولت آبادی بیان کرد: نخستین جشنواره «جوانان و فضای مجازی» در سال آینده برگزار می‌شود، ضمن اینکه دو جشنواره هنری نیز برای نخستین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: جشنواره استانی «تئاتر بچه‌های مسجد» و جشنواره «سرود بچه‌های مسجد» پیش بینی شده که در سال آینده برگزار می‌شوند
علیرضا دولت آبادی مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به بیست و ششمین سالگرد تأسیس این کانون اشاره و اظهار کرد: 7 هزار جلد کتاب را در بین کانون‌های مساجد استان توزیع کردیم و با اعتبار 200 میلیون تومان کانون‌های مساجد استان را تجهیز کردیم
سرود هزار نفری کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی، همایش نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری دانشگاه آزاد گچساران و کارگاه آموزشی هر مسجد یک خبرنگار از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد استان بود.
دولت‌آبادی از برگزاری کنگره ملی امام صادق (ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در حال تدارک برگزاری این کنگره ملی در سال آینده هستیم. اجرای برنامه‌های با رویکرد فرهنگی و خانواده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقداماتی است که در سال آینده آن را دنبال می‌کنیم.