مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: خبر تغییر سرپرست کذب است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: خبر تغییر سرپرست کذب است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تغییر دکتر پرویز یزدان پناه را جعلی و غیر واقعی دانست و تاکید کرد: این خبرسازی ها با قطع منابع مالی برخی خبرنگارنماها ارتباط مستقیم دارد. به گزارش فریاد جنوب ، برخی از رسانه ها از تغییر دکتر پرویز یزدان پناه خبر دادند که برای صحت […]

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تغییر دکتر پرویز یزدان پناه را جعلی و غیر واقعی دانست و تاکید کرد: این خبرسازی ها با قطع منابع مالی برخی خبرنگارنماها ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش فریاد جنوب ، برخی از رسانه ها از تغییر دکتر پرویز یزدان پناه خبر دادند که برای صحت و سقم این موضوع گفت و گوی را با حمیدرضا صفایی مدیر روابط عمومی دانشگاه انجام دادیم، که در زیر می آید.
موضع شما به عنوان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی درباره خبر برخی رسانه ها مبنی بر عدم صدور حکم ریاست دکتر یزدان پناه چیست؟
این خبر کاملا جعلی و غیرواقعی است.طبعا هیچ زمان‌ مشخصی برای تغییر حکم سرپرستی به ریاست در جایی مرقوم نشده است.دکتر یزدان پناه کمتر از شش ماه است که به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی منصوب شده و البته مدارک مربوط به ایشان هم قدری دیر برای بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شده است.
اما اگر خاطرتان باشد تبدیل حکم ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی حدود ۱۰ ماه به طول انجامید و همین نشان می دهد که اهداف دیگری پشت این گونه خبرسازی هاست.
پس دلیل انتشار این گونه خبرها در برخی رسانه ها چیست؟
این گونه خبرسازی ها بیشتر از اینکه ریشه در واقعیت داشته باشد محصول خبرسازی های جعلی با هدف های خاص است.
اینکه این خبرسازی ها همزمان است با قطع منابع مالی که در گذشته به طور تبعیض آمیز به برخی رسانه ها داده می شد، بسیار مشکوک است. راستش را بخواهید در گذشته برخی از رسانه ها از منابع دانشگاه استفاده های تبعیض امیز می کردند تا جایی که پاره ای از آنها مواجب ثابت از دانشگاه دریافت می کردند!
اما از زمان سرکار آمدن دکتر یزدانپناه، تمام آگهی ها و سفارش ها به طور قانونی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داده شد تا به صورت عادلانه میان رسانه ها تقسیم شود؛ خب طبیعی است که این کار برای عده که قبلا تافته جدابافته بوده اند گران بیاید و سرِ توپخانه خود را کج کنند.
البته این به معنای آن نیست که همه انتقادها محصول باج خواهی است. اما متاسفانه وجود باج خواهی برخی رسانه ها و خبرنگارنماها یک واقعیت تلخ است .
اما خوشبختانه قاطبه رسانه ها و فعالین رسانه ای استان شرافت حرفه ای خود را فدای این منافع گذرا نخواهند کرد و انتفاع عمومی مردم را بر منافع شخصی خویش ارجح می دانند.
این را هم یادآور شوم که هیچ سیستم و سازمانی بری از اشکال و خطا نیست و مجموعه مدیران دانشگاه سعی می کنند که با سعه صدر پذیرای انتقادات رسانه های منصف و مردم شریف استان باشند.
چه عوامل دیگری را در تولید نشر این گونه اخبار دخیل می دانید؟شاید بخش زیادی از خوراک خبری این‌گونه رسانه ها هم از دل دانشگاه تامین شوند..
طبیعی است که برخی از مدیران معزول و کسانی که قبل از آمدن دکتر یزدان پناه ردای خیالی مدیریت برای خود متصور بودند و شبها با قبای پست و مقام می خوابیدند اما جایی در برنامه مدیریتی مدیریت جدید نداشتند به طناب های پوسیده چنگ بزنند و به شایعات دامن بسکه نادیدنی از مردم عالم دیدم روشنم گشت که آسایش نابینا چیست