مصرف برق کهگیلویه وبویراحمد در وضعیت سبز قراردارد/ کاهش 17 درصدی مصرف برق در استان
مصرف برق کهگیلویه وبویراحمد در وضعیت سبز قراردارد/ کاهش 17 درصدی مصرف برق در استان

  » قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه مشترکین برق این استان در تابستان امسال بایستی تمامی تلاش خود را برای مدیریت مصرف داشته باشند، اظهارداشت: این استان از در حوزه مصرف برق در وضعیت سبز استان های کشور قرار دارد. به گزارش فریاد جنوب ، ”  نادر […]

 

» قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه مشترکین برق این استان در تابستان امسال بایستی تمامی تلاش خود را برای مدیریت مصرف داشته باشند، اظهارداشت: این استان از در حوزه مصرف برق در وضعیت سبز استان های کشور قرار دارد.

به گزارش فریاد جنوب ، ”  نادر جانی پور ”  باتشریح وضعیت کنونی مصرف برق در کشور، خاطرنشان کرد: مصرف برق در کشور هم اکنون از مرز 54 هزار مگاوات گذشته و براساس نقشه مصرف، استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، کردستان، زنجان و کلانشهر مشهد جزو مناطق پرمصرف کشور و در محدوده قرمز قرار دارد.

وی گفت: رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده است و از این رو ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار در این بخش‌ها امکان‌پذیر کنند.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان های خراسان رضوی، شمال کرمان، استان اصفهان، بوشهر، همدان، قزوین، آذربایجان شرقی و تهران در محدوده هشدار مصرف قرار دارد که مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل پنج درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.

جانی پور به وضعیت کنونی مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و رنگ این استان در نقشه مصرف برق را رنگ سبز عنوان کرد.

وی گفت: نقاط سبز در نقشه استان‌هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق با صنعت برق همکاری بیشتری دارند و مصرف برق خود را تاکنون مدیریت کرده اند.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده و کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

جانی پور گفت: همچنین مشترکان با استفاده نکردن همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های ذکر شده و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوائل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

وی از کاهش شش درصدی مصرف برق در هفته سیزدهم امسال یعنی روزهای هیجدهم تا بیست چهارم خردادماه جاری در این استان خبرداد و اظهارداشت: سقف مشخص شده مصرف برق در هفته سیزدهم 367 مگاوات بوده که میزان برق مصرف شده 2 درصد کمتر از سقف تعیین شده بوده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته چهاردهم یعنی از روزهای بیست پنجم تا سی و یکم خردادماه امسال نیز میزان مصرف در این استان 425 مگاوات سقف پیش بینی شده از سوی توانیر بوده است.

جانی پور از کاهش 16 و هفت دهم درصدی مصرف برق در هفته چهاردهم در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و یادآورشد: میزان برق مصرفی کاهش یافته در این هفته 71 مگاوات نسبت به سقف پیش بینی شده بوده است.