مهر و آغاز گرانی پیش از موعد بازار نوشت افزاردر کهگیلویه وبویراحمد؛ شرمندگی اولیا نزد دانش آموزان!/ضعف نظارت بر بازار همچنان ادامه دارد!+تصاویر
مهر و آغاز گرانی پیش از موعد بازار نوشت افزاردر کهگیلویه وبویراحمد؛ شرمندگی اولیا نزد دانش آموزان!/ضعف نظارت بر بازار همچنان ادامه دارد!+تصاویر

کم کم اولیا دانش اموزان در حال آماده سازی خود برای بازگشایی مدارس با خرید مایحتاج دانش آموزان از قبیل نوشت افزار، کیف و کفش هستند که متاسفانه شیب تند قیمت ها در آستانه مهر همچنان در حال افزایش است و متولیان هیچ نظارتی بر بازار ندارند. به  گزارش   فریاد جنوب ، این روزها که […]

کم کم اولیا دانش اموزان در حال آماده سازی خود برای بازگشایی مدارس با خرید مایحتاج دانش آموزان از قبیل نوشت افزار، کیف و کفش هستند که متاسفانه شیب تند قیمت ها در آستانه مهر همچنان در حال افزایش است و متولیان هیچ نظارتی بر بازار ندارند.

به  گزارش   فریاد جنوب ، این روزها که دانش اموزان در حال جشن گرفتن پایان تابستان خویش هستند اولیا دانش اموزان به فکر تهیه کیف، کفش و نوشت افزار برای دانش آموزان خود هستند که این مهم باعث شده است تا برخی سودجویان از همین دهه اول شهریور اقدام به افزایش قیمت ها داشته باشند.

این مهم در حالی صورت گرفته است که هم شرکت های تولید کننده اقدام به افزایش قیمت ها کردند و هم فروشندگان به بهانه گران شدن کالاها اقدام به افزایش چندین برابری قیمت ها کردند که در این بین نظارت ضعیف متولیان نیز از همه دیدنی تر است.

افزایش قیمت نوشت افزارها به گونه ای است که والدین برای خرید مداد شاهد افزایش دو برابری، مدادپاکن افزایش دو تا سه برابری و دفتر نیز با افزایش قیمت دو تا سه برابری و سایر محصولات حوزه نوشت افزار تا سه تا چهار برابری نیز با قیمت های غیر کارشناسی شده مواجه هستند که این امر حقیقتاً باتوجه به اوضاع معیشتی مردم واقعا اسف بار است.

ضعف شدید نهاد های نظارتی از یک سو و عدم حضور بازرسان در بازار و یا حضور آنان در بازار و تعطیلی سریع بازار از طرف دیگر مهمترین چالش های است که مردم با آن مواجه هستند.

استان کهگیلویه وبویراحمد از جمله استان های کمتر توسعه یافته در کشور است که مردم آن بیشتر مصرف کننده هستند تا تولید کننده، لذا همین امر باعث شده است تا برای تهیه  مایحتاج خود به استان های همجوار و یا مراکز بندری همچون دیلم و گناوه برای خرید نوشت افزار خود مراجعه کنند.

متاسفانه به علت نبود شرکت های تولید کننده نوشت افزار در سطح استان و خرید نوشت افزار از سایر استان ها همین امر مستلزم افزایش چندین برابری قیمت ها در حوزه نوشت افزار شده است.

در چند ماهه گذشته شاهد افزایش قیمت کاغذ از 30هزارتومان به بیش از 45هزارتومان هم اکنون در سطح بازار هستیم که افزایش چندین برابری باعث افزایش چند برابری قیمت کاغذ و پدیده احتکار از سوی برخی از فروشندگان شده است که بازهم  پای نظارت بر بازار در این حوزه نیز می لنگد و تنها دودش به چشم مردم می رود.

حال انتظار داریم که متولیان خسران ماه های گذشته و عدم نظارت دقیق بر بازار را در این بیست روز مانده به بازگشایی مدارس جبران کنند تا بیش از این فشار بر مردم سنگینی نکند./خبرلنده

گزارش : زینب جعفری