نامه جوان اصلاح طلب بویراحمدی خطاب به سید باقر موسوی جهان آباد
نامه جوان اصلاح طلب بویراحمدی خطاب به سید باقر موسوی جهان آباد
سابقه تلاش و فعالیت جنابعالی و خیرخواهی و عدالت جویی شما در این شهر بر هیچ یک از همشهریان پوشیده نیست و همین امر موجب حب مردم به شما و حضوری ابدی در قلب و رگ و پی ما شده است

بسم رب شهداء و الصدیقین
تِلکَ الدّارُ الآخِرَهُ نَجعَلُها لِلَّذینَ لا یُریدونَ عُلُوًّا فِی الأَرضِ وَلا فَسادًا ۚ وَالعاقِبَهُ لِلمُتَّقینَ
(آری،) این سرای آخرت را (تنها) برای کسانی قرارمی‌دهیم که اراده برتری‌جویی در زمین و فساد را ندارند؛ و عاقبت نیک برای پرهیزگاران است.
(سوره مبارکه القصص آیه۸۳)
به نام خداوند جان و خرد – کزین برتر اندیشه برنگذرد
خداوند نام و خداوند جای – خداوند روزی ده رهنمای
به نام خداوندلوح وقلم – حقیقت نگاروجود وعدم
مردم شریف بویراحمد و دنا
خدای را سپاس می گویم که محبت این بنده حقیر را درقلب شما عزیزان جا داد ، و مرا تا ابد مدیون الطاف آشکار و پنهان همشهریان نجیب و شریف زادگاهم نمود !
من عمار بینا، با خدای خود عهدکرده ام تا زنده ام خادم بی منت مردم باشم اگر چه می دانم این عهد با خداوند مرا مورد غضب و مکر گروهی متحجر که تحت تاثیر صاحبان ثروت و قدرت هستند قرار می دهد .
اما تردید ندارم که مکر آن گروه در مقابل مکر خداوند متعال به حدی ناچیز است که ذره ای به حساب نمی آید .
“وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ”
مردم غیور و شریف بویراحمد و دنا ، فرھیختگان و اندیشمندان شھرستان و جناب آقای مھندس سید باقر موسوی (دامه تاییداته) ، روی سخنم با شما بزرگواران است.
من، عمار بینا بہ نمایندگی از جوانان دیار آریوبرزن، بر این باورم که نظام هستی نظام احسن است و در مشیت الهی حکمتی است که دیر یا زود برهمگان آشکار خواهد شد و هموست که بر رفتار خادمانه با خائنانه تک تک ما شاهد و ناظر است!
همشهریان عزیز و گرانقدر و صبورم، و برادر عالیقدرم جناب آقای مھندس موسوی و بقیہ دلسوزان شھرستان ، همواره خوف آن میرفت که مکر گروهی اندک در کوتاه مدت موجب شکاف در جامعه بهم پیوسته ما شود ، جامعه ای که متدینان و متشرعان آن کم نیستند و علیرغم سلایق مختلف درکنارهم بطور متمدنانه و بدور از تنشهای بدوی حرمت های انسانی و اسلامی را پاس میدارند و در چهارچوب آرمان های نظام مقدس انقلاب اسلامی جان فشانی می نمایند.
امروزه اگر تتمه ای از آرامش باقیست آن را مدیون توصیه مکرر اجداد مطهرم بالاخص امیرمؤمنان علی (ع) میدانم که ما را به صبر و بصیرت دعوت کردند!
جناب آقای موسوی و بزرگان مومن و متعهد شھرستان ھای بویراحمد و دنا ، در برهه حساس کنونی که بیش از هر زمان دیگر به همدلی و اتحاد نیاز است، شاهد آن هستیم که افرادی با سابقه درخشان حضور در مجلس ازین خطه و آب و خاک به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس دوره یازدهم از حوزه های دیگر انتخاباتی ثبت نام کرده اند!!!!.
برادران و خواهران همیشه در صحنه ام چگونه می شود فردی شایسته، که با اولین حضور در مجلس به عنوان دبیر هیات رئیسه مجلس انتخاب و سوابق فعالیتی درخشان ایشان بر کسی پوشیده نیست، امروز کہ منطقہ ی محروم خودش بیشتر بہ حضورش نیاز دارد از حوزه دیگری برای ورود به مجلس ثبت نام نماید.!
بزرگان و اندیشمندان و سیاستمداران بویراحمد و دنا امروز سمت و نشان انگشت پرسشگر مردم و حق جویان این شهر از کوچک و بزرگ، زن و مرد، به سوی شما نشانه رفته و از خود می پرسند: آیا این مسئله، ریشه ای در بی توجهی بزرگانی چون حضرتعالی و یاران متعهدتان ندارد؟! که برای حضور جناب آقای دکتر وکیلی نماینده موفق و فعال مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس، تلاشی برای ثبت نام ایشان به عنوان نماینده بویراحمد و دنا نکرده اید؟!
“آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم
یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم”
عشق در سینه و ما بیخبران شهریم
محمل اندر گذر و دل به “خفی” می‌بندیم
جناب آقای مھندس موسوی برادر بزرگوار و گرانقدر مگر دغدغه حضرتعالی همواره سربلندی و سرافرازی همشهریانمان نبوده است؟!
سابقه تلاش و فعالیت جنابعالی و خیرخواهی و عدالت جویی شما در این شهر بر هیچ یک از همشهریان پوشیده نیست و همین امر موجب حب مردم به شما و حضوری ابدی در قلب و رگ و پی ما شده است.
و یقین و باور اهالی محترم سرزمین آریوبرزن بر این باور است که شما به فرموده رسول الله (ص) عمل کرده اید که می فرمایند:
«أَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِشَیْ‏ءٍ إِنْ أَنْتُمْ فَعَلْتُمُوهُ‏ تَبَاعَدَ الشَّیْطَانُ‏ مِنْکُمْ‏ کَمَا تَبَاعَدَ الْمَشْرِقُ مِنَ الْمَغْرِب؛ آیا به شما خبر ندهم از چیزى که اگر عمل کنید شیطان به اندازه مشرق تا مغرب از شما دور شود؟» تا آنجا که فرمودند: «وَ الْحُبُّ فِی اللَّه‏؛ ابراز محبت در راه خدا». 
و این محبت شما که سالهاست بر هیچکس پوشیده نیست موجب تسخیر قلب همشهریانمان شده است.
*پس چرا خاموشید؟!؟!*
برادر بزرگوارم جناب آقای مھندس موسوی، شما که همواره روحیه سلحشوریتان یکی از شاخصه های عدالت خواهی و انصاف و حق جویی بوده است چرا به عنوان ریش سفید و بزرگ همشهریان تلاش نمی نمایید تا برادر فرهیخته مان جناب دکتر وکیلی که از پوست و گوشت و خون ماست از خطه خودمان کاندیدای حضور در مجلس شوند؟!
برادر گرانقدرم خدای را صدها هزار بار شکر که هنوز فرصت باقیست و می توان امیدوار بود که تلاش حضرتعالی و سایر اندیشمندان و دلسوزان شهر یاسوج موجب حضور ایشان به عنوان نماینده بویراحمد و دنا موجب سربلندی و حضور پررنگتر جامعه فرهیخته لر که به واقع حضورشان در موقعیت های مدیریتی در چند ساله اخیر رشد چشمگیری داشته و بخش زیادی از آن به همت و پیگیری جناب دکتر وکیلی و حمایت ایشان در شایسته سالاری اهالی شریف این خطه بوده است.
برادران و خواهران عزیزم
خداوند ما را مکلف به تدبیر نموده است.
امروز وظیفه ماست که در برابر خواسته منطقی اهالی و همشهریان فهیم بویراحمد و دنا به پشتگرمی پیگیری دقیق و مجدانه جنابعالی، از برادر گرانقدرمان جناب دکتر وکیلی حمایت و درخواست کنیم که به عنوان نماینده این حوزه اعلام کاندیداتوری نمایند.
در خاتمه عرایضم ضمن آرزوی توفیق روز افزون جنابعالی و همکاران به آیه ۳۲ سوره مبارکه معراج بسنده میکنم که:
“وَالَّذِینَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ؛”
که امروز بس امانتی بزرگ و عهدی سنگین بر دوش شماست که به مثابه حق الناس است و امیر مومنان علی علیه السلام نیز می فرمایند:
ادای حق الناس از حق الله مهم‌تر است: «جَعلَ الله سُبحانه حُقوقُ عبادِهِ مُقدّمهً علَی حُقُوقهِ فَمنْ قامَ بِحقُوقُ عبادالله کانَ ذلک مۆدّیاً الی القیامِ بِحقوقِ الله؛ …
و تاریخ و مردم مطالبه گرانی عادل خواهند بود.
“والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته”

میرزا عمار بینا
۱۳۹۸/۹/۱۸

  • نویسنده : میر امید
  • منبع خبر : فریاد جنوب