نسخه ای برای صنعت تولید استان؛  ستاد تسهیل تمام واحدهای تولیدی استان را رصد می کند/ کاهش نرخ اشتغال نیازمند همت جهادی/ کارگاه های تولیدی اشتغال زا باشند
نسخه ای برای صنعت تولید استان؛  ستاد تسهیل تمام واحدهای تولیدی استان را رصد می کند/ کاهش نرخ اشتغال نیازمند همت جهادی/ کارگاه های تولیدی اشتغال زا باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کارگروه ویژه ارزیابی و رصد واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: می طلبد تولیدکنندگان تنها به فکر دریافت تسهیلات نباشند و برای ایجاد اشتغال کمر همت را ببندند. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد به […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کارگروه ویژه ارزیابی و رصد واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: می طلبد تولیدکنندگان تنها به فکر دریافت تسهیلات نباشند و برای ایجاد اشتغال کمر همت را ببندند.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir
نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور جمعی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد.

سید حشمت الله صمیمی دوست در این نشست با تاکید بر اینکه هدف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت تسهیلات نیست، اظهار داشت: هدف اصلی این ستاد رفع مشکلات تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه های مجری باید برنامه ای برای توسعه و رونق تولید داشته باشند، بیان کرد: تا کنون در این نشست ها مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی برطرف شده و این رویه تداوم خواهد داشت.

وی بخش خصوصی را خطاب قرار داد و افزود: گلایه هایی به بخش خصوصی وارد است که بعضی از این واحدها علی رغم دریافت تسهیلات مناسب ولی رشد مطلوبی نداشته اند.

صمیمی دوست خطاب به مدیران گفت: یکی از اشکالات اساسی ما مدیران عدم پیگیری مستمر است که همین موضوع موجب ایجاد مشکلات بسیاری می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشور در شرایط خاص قرار گرفته و در حال جنگ اقتصادی هستیم، عنوان کرد: باید با تمام توان از واحدها و بنگاه های اقتصادی خود محافظت کنیم و نهایت استفاده را از اقتصاد و تولید داخلی ببریم.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان موظفند بر واحدهای تحت پوشش خود نظارت داشته تا اقتصاد استان روی ریل قرار گیرد.

وی نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته را ۱۵.۷ درصد برشمرد و افزود: اکنون این میزان به ۹.۹ درصد رسیده است و این کاهش نشان دهنده تلاش مدیران است.

صمیمی دوست تصریح کرد: اکنون هنر مدیران ما این است که نه تنها بتوانیم از این نرخ مواظبت کنیم بلکه در راستای کاهش آن نیز گام برداریم.

وی افزود: یک حرکت اصولی در این راستا رصد مستمر کارگاه ها و واحدهای تولیدی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات آنها است.

صمیمی دوست در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت طرح اشتغال فراگیر، اظهار داشت: باید نشست های تخصصی برای جذب تسهیلات در این زمینه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد در استان مصوب شد، افزود: میزان اعتبار این طرح ها بیش از ۲۶ میلیارد تومان بود.

صمیمی دوست میزان سرمایه در گردش این طرح ها را ۶۳ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: ۹۰ میلیارد تومان در بحث تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش نیز در نظر گرفته شد.

وی ابراز کرد: امید است با تخصیص این تسهیلات شتاب بیشتری را در توسعه صنعت استان شاهد باشیم.

گفتنی است در این نشست مشکلات ۷ واحد تولیدی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با تدابیر اندیشیده شده از سوی معاون اقتصادی استاندار بعضی از بانک های عامل به واحدهای تولیدی بررسی شده در این نشست مدت زمان بیشتری برای پرداخت معوقات بانکی خود مهلت دهند و مصوب شد کمیته ای متشکل از حوزه اقتصادی استانداری،اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و بانک عامل هر چند وقت یکبار برای بررسی واحدهای تولیدی مشکل دار در استان اقدام کرده و گزارش را به این ستاد ارائه دهند تا در زمان کمتری از بروز خسارت به تولیدکنندگان و بانک ها جلوگیری و اقدامات اصولی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اجرایی شود.