نماینده بویراحمد و دنا: نابودی 16روستای منطقه سادات محمودی دنا به بهانه ساخت سد
نماینده بویراحمد و دنا: نابودی 16روستای منطقه سادات محمودی دنا به بهانه ساخت سد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم و مسئولان استان همصدا هستند تا سد مارون 3 ساخته نشود. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir “غلام محمد زارعی” شنبه شب در نشست بررسی مسایل صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو، با اشاره به مشکلی که در […]

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم و مسئولان استان همصدا هستند تا سد مارون 3 ساخته نشود.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

“غلام محمد زارعی” شنبه شب در نشست بررسی مسایل صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو، با اشاره به مشکلی که در منطقه محروم و کم برخوردار سادات محمودی شهرستان دنا پیش آمده است، افزود: به بهانه ساخت سد مارون 3 و تنها برای تولید 400مگاوات برق تعداد 16 روستا با 5 هزار نفر جمعیت زیر آب می رود.

وی اظهارکرد: در این بین تعداد سه روستا مسیر ارتباطی آن ها با همه جا قطع می شود و تنها راه ارتباطی آنها هوایی خواهد بود، 1400هکتار جنگل و بیش از 6هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات نیز از بین می رود که اجرای این سد موجب نگرانی مردم منطقه و مسئولان استان نیز نسبت به اجرای این سد معترض هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرف واحد همه مسئولان استانی برای جلوگیری از اجرای این سد خاطرنشان کرد: همگی معترض ساخت این سد هستند بنابراین از اجرای این جلوگیری شود تا به مردم منطقه خسارت وارد نشود.

زارعی با اشاره به وضعیت ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد بیان کرد: سد تنگ سرخ تنها سد در بالادست استان است و آینده شهر یاسوج وابسته به آب این سد است که به دلیل کم کاری پیمانکار قبلی آن خلع ید شد و اکنون پیمانکار جدید در حال کار است امیدواریم