هر خانه یک سنگر مبارزه با کرونا/تولید سه هزار ماسک توسط بانوان  دهستان ”کریک”
هر خانه یک سنگر مبارزه با کرونا/تولید سه هزار ماسک توسط بانوان  دهستان ”کریک”
عشق خدمت به همنوع در دل کارگاه‌های خانگی خود را نمایان ساخته و تداعی صحنه‌هایی دوباره از جهاد با حال و هوای همان رزمندگانی است که هشت سال دفاع مقدس به نبرد با دشمن مشغول بودند.

فریاد جنوب؛ بانوان دهستان کریک به کمک یکی از جوانان خیر این روستا اقدام به تولید بیش از سه هزار ماسک کردند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ شیوع تلخ ویروس کرونا هر چند موجبات درد و رنج مردم را فراهم اورد اما با شکل گرفتن جهاد در جبهه سلامت صحنه‌هایی زیبا از ایثار و امیدآفرینی در پس این بیماری به نمایش درآمد و بار دیگر حس انسان دوستانه ملت ایران را به رخ کشید.

جبهه‌های جهادی بسیاری طی این مدت تشکیل شده تا در هر سنگری بخشی از نیاز این روزها فراهم شود.

سپر دفاعی در برابر حمله دشمن نانشاخته‌ای که بی‌رحمانه در حال تاخت و تاز است رعایت بهداشت فردی و جمعی است.یک راه مراقبت بهداشتی استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس است اما با توجه به افزایش تقاضا این روزها تعادل بازار این کالا به هم خورده و از سوی نیز عده‌ای سودجو با احتکار آن داغ دل مردم را نمک می‌پاشند.

تلاش مجاهدانه کادر درمانی، پزشکی و پرستارانی که با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و حتی وسایل حفاظتی عرصه سلامت را ترک نکرده‌اند ستودنی‌ست. در پشت جبهه اما خاکریزهای مبارزه دیگری شکل گرفته که فعالیت جهادی آن‌ها گمنام مانده‌ است.

صحبت از زنان و مردانی است که آتش به اختیار کارگاه‌های کوچک خانگی راه انداخته تا بخشی از نیاز همشهریان به ماسک را تأمین کنند.

عشق خدمت به همنوع در دل کارگاه‌های خانگی خود را نمایان ساخته و تداعی صحنه‌هایی دوباره از جهاد با حال و هوای همان رزمندگانی است که هشت سال دفاع مقدس به نبرد با دشمن مشغول بودند.


این بار اما خاکریزها به کوچه و پس کوچه‌ها منتقل شده و هر کس به هر شیوه‌ای با ارده‌ای پولادین سعی دارد به مردم خدمت و میهمان شوم و ناخوانده را از شهر به در کند.

سید ایمان حمید پور نمونه دیگری از جهادگران گمنامی است که این روزها برای جهاد در عرصه سلامت آتش به اختیار وارد عمل شده و خانواده خود را وقف این امر خداپسندانه کرده است.

منزل مسکونی این جوان اهل دهستان ”کریک” از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا این روزها کارگاه کوچک تولید ماسک شده و همسرش، مادرش و چند بانوی دیگر با تلاش جهادی برای تولید این محصول ضروری مقابله با کرونا با عشق خدمت می‌کنند.

خانواده حمید پور علاوه بر کار تولید ماسک زمینه آموزش و در اختیار قرار دادن مواد اولیه از قبیل پارچه و کش عرصه جهاد و همدلی را برای همه بانوان علاقمند فراهم کرده‌اند.


حمید پور در گفت و گو با فریاد جنوب گفت: در این ایام ساعات شب را به تولید ماسک اختصاص می‌دهیم و حداقل ۳۰۰ عدد آماده می‌کنیم. همه سعی ما بر این است بتوانیم سهم کوچکی در کمک به مردم داشته باشیم.

این جوان خیر اندیش که مغازه خوار و بار فروشی در جوار حرم مطهر امام زاده های دهستان کریک(امامزاده ابراهیم عسگر و میر اسحاق محمد) دارد گفت:شرایط موجود ایجاب می‌کند همه ما به هر طریق ممکن کمک کنیم تا حداقل بتوانیم بار روانی و استرس ناشی از نبود ماسک را کاهش دهیم.»


وی در آخر گفت:با اتمام این کار فعلا مبخواهیم 3000عدد ماسک برای پخش بین افراد کم بضاعت و کسانی که دسترسی به مراکز پخش اقلام بهداشتی را ندارند آماده میکنیم.

به گزارش فریاد جنوب؛ لذت خدمت در سنگر دفاع از سلامت محدودیت ندارد هر کس به نوعی می‌تواند از این خدمت مقدس سهمی داشته باشد؛ به امید اینکه قبای سلامت و عافیت بار دیگر بر تن میهن عزیزمان پوشانده شود.

#کرونا_را_باهم_شکست_می‌دهیم

  • نویسنده : میر امید