هندبال فرازبام؛زائیده یک عشق/مردی که به جهانی شدن دهدشت می‌اندیشد
هندبال فرازبام؛زائیده یک عشق/مردی که به جهانی شدن دهدشت می‌اندیشد

باشگاه فرازبام نمونه‌ای کامل از خصوصی‌سازی موفق در ورزش است و نشان داد که می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بهره‌بردن از علم و دانش بروز کشور و همچنین استفاده از مربیان سطح اول ملی و بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. به گزارش پایگاه خبری تحلیل فریاد جنوب،توزیع فضای نا عادلانه و نا […]

باشگاه فرازبام نمونه‌ای کامل از خصوصی‌سازی موفق در ورزش است و نشان داد که می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بهره‌بردن از علم و دانش بروز کشور و همچنین استفاده از مربیان سطح اول ملی و بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فریاد جنوب،توزیع فضای نا عادلانه و نا همگن فعالیت‌های صنعتی اگرچه شهرستان کهگیلویه را در سطح استان دچار محرومیت و تنگناهایی کرده اما با وجود همه کمبودها و مشکلات موجود در بخش ورزش حرف‌هایی برای گفتن دارد.

رشته هندبال از جمله ورزش‌هایی است که نام دهدشت را بلند آوازه کرده است و طی سال‌های اخیر در رده‌های مختلف سنی به سکوهای قهرمانی کشور دست یافته است. همت والای بلندقامتان هندبال فرازبام خائیز فردای روشنی برای ورزش این دیار ترسیم نموده‌ و گام‌های استوارشان صعودهای بیشتر در پیش دارد.

کسب مقام سوم لیگ برتر هندبال کشور در سال 97
قهرمان مسابقات استعدادهای برتر کشور در سال 98
مقام سوم مسابقات استعدادهای برتر در سال 97
نایب قهرمان مسابقات دسته یک کشور در سال 96
مقام سوم مسابقات جوانان کشور در سال 96
دعوت چندین بازیکن در رده‌های مختلف به تیم ملی نمونه‌هایی از موفقیت‌های هندبال فرازبام دهدشت است.

باشگاه فرازبام نمونه‌ای کامل از خصوصی‌سازی موفق در ورزش است و نشان داد که می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بهره‌بردن از علم و دانش بروز کشور و همچنین استفاده از مربیان سطح اول ملی و بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

فرازبام در راه رسیدن به قله‌های رفیع فراز و نشیب‌هایی را سپری کرد؛ از تصمیم به انصراف از لیگ برتری تا انتقال تیم به شهر همجوار از خبرهای تلخی بود که هرازگاهی دوستداران این رشته را نگران می‌کرد.

تحقق یک رؤیا درباره هندبال دهدشت

«روزی رویای این را داشتم تیمی در دسته یک داشته باشیم.سوم دبیرستان پشت کنکوری بودم وقتی سالن شهید باهنر را می‌دیدم به این فکر می‌کردم آیا می‌توان روزی تیم در لیگ داشته باشیم؟» اینها را مردی می‌گوید که امروز یک تیم از بلند قامتان هندبال در لیگ برتر کشور دارد آنهم نه یک دور بلکه دو دور. فرازبام دهدشت را به اوج رساند.

مجید پارسایی می‌گوید:  این آرزو محقق شد.برای تحقق این آرزو تلاش کردیم و یک مجموعه شبانه‌روزی کار کردیم.دومین حضور در لیگ برتر به لطف خدا حاصل شد و البته اگر لطف خداوند نبود شرایط اقتصادی هیچ وقت اجازه چنین رشدی به هندبال دهدشت نمی‌داد.

رسیده بود بلایی، به خیر گذشت!

در شرایطی که قهرمانی مسابقات منطقه 7 کشور توسط نونهالان فرازبام در تازه‌ترین کارنامه موفقیت هندبال فرازبام خائیز به ثبت رسیده و رسانه‌ای شده بود دیری نپایید تیتر دیگری کام همه علاقمندان به هندبال را تلخ و شیرینی این قهرمانی را زهر کرد.«خداحافظی فرازبام از لیگ برتر.»

این خبر با عنوان«امیدی که نا امیدمان کرد/غزل خداحافظی هندبال فرازبام خائیز /چشم مسؤولان روشن!» روی خروجی خبرگزاری فارس رفت و نگاه مسؤولان را متوجه فرازبام کرد.اینجا کلیک کنید

فرازبام لیگ برتری شد و میزبانی سی و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آقایان به دهدشت فرصتی شد تا این شهر به عنوان سفیر فرهنگی خود را نشان دهد.به واسطه حضور تیم هندبال علاوه بر معرفی ظرفیت‌های مختلف شهرستان در زمینه درآمد زایی شهر دهدشت و معرفی چهره‌های مختلف در این تیم خدمات خوبی به شهرستان ارائه شد.

تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت که نخستین فصل حضور خود را در لیگ برتر کشور تجربه می‌کرد در سی و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با اقتدار  و کسب نتایج عالی در مقابل حریفان قدرتمند و صاحب نام لیگ توانست فراتر از یک تیم نوظهور در قامت لیگ برتر هندبال ظاهر شود و به عنوان یک پدیده سرانجام در پایان رقابت‌های لیگ برتر مقام سوم را بدست آورد و در سی و دومین دوره لیگ برتر با تیم‌های مس کرمان، خیبر اراک، نفت و گاز گچساران و فولاد مبارکه همگروه است.

مجید پارسایی در خصوص بکارگیری ملی‌پوشان در تیم فرازبام اظهار داشت: ورزش سفیری برای اقتصاد و فرهنگ است و تیمی که در لیگ برتر حضور دارد می‌طلبد فضا و امکانات سخت افزاری لیگ برتری در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه هندبال فرازبام از بازیکن به مهمترین سخت افزار نام برد و گفت: آکادمیک هندبال فرازبام از بستر شروع کرد و در حالی ششمین سال فعالیت خود را با سه مربی سپری می‌کند که به موفقیت‌های افتخارآمیزی رسیده است.

وی در تشریح تاریخچه افتخارآفرینی هندبال دهدشت می‌گوید «تیم ابتدایی مدرسه شاهد دهدشت چهار سال پیش برای اولین بار در طول تاریخ ورزش هندبال کهگیلویه و بویراحمد با تیمی ۱۰۰ درصد پاک نایب قهرمان آموزشگاه‌های کشور شد آن روز جرقه‌ای در ذهنم آمد که خواستن توانستن را در سایه کار تحقق بخشم مصمم شدم کار را دنبال کنم.»

پارسایی با اشاره به مقام‌های کسب شده از سوی فرازام خائیز یادآور شد: فرازبام در رده خردسالان مقام سوم کشور را کسب کرد، در رده نونهالان نایب قهرمان کشور شد و نوجوانان مقام دوم کشور را از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه اینها باید به فضای رشد برسند و لازمه آن حضور بازیکنان ملی پوش در تیم است، در پاسخ به سؤوالی مبنی بر چرایی رویکرد غیر بومی در ورزش هندبال شهرستان اظهار داشت: برای رشد هندبال فرازبام نیاز است از تجارب بازیکنان ملی‌پوش استفاده شود. اگر بازیکنی داشته باشیم که قابلیت بازی در لیگ برتر داشته باشد دستش را می بوسیم اما سن هندبال ما طوری نیست که از بازیکنان بومی استفاده شود امیدواریم در آینده دهدشت صادرکننده بازیکن هندبال شود.

مدیرعامل باشگاه هندبال فرازبام دهدشت از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها به خاطر پوشش بازی‌های لیگ و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان قدردانی کرد.

تدبیر جدید سلطانی‌فر وزیر ورزش در استعدادیابی هندبال با برگزاری المیپاد استعدادهای برتر از عواملی بود که به گفته پارسایی راه موفقیت بیشتر را به روی فرازبام خائیز باز کرد؛ فرازبام در این المپیاد مقام سوم کشور شد.

پارسایی به توانمندی‌های بازیکنان رده‌های پایه در باشگاه فرازبام اشاره کرد و گفت: حسین بهادری بازیکن نونهال دهدشتی با به ثمر رساندن هشت گل به  تیمی که 15 هفته صدرنشین لیگ بود نشان داد زیر ساخت‌ها را درست پایه‌ریزی کردیم.

وی جذب بازیکنان غیر بومی را با هدف بهره‌گیری بازیکنان بومی از تجارب آن‌ها و آمادگی جهت حضور در لیگ‌های برتر عنوان کرد و گفت: باید بستر فراهم شود تا بازیکنان بومی در لیگ حضور پیدا کنند.

جذب مربی خارجی در شرایط تحریم

جذب مربیان مجرب و تراز اول هندبال هنر پارسایی است. او در شرایط تحریم که بکارگیری مربی خارجی به سختی امکانپذیر بوده و یا قابل انجام نیست «سرگی نیکولنو» را از روسیه برای رده پایه فرازبام دهدشت بکار گرفت. پارسایی راز جذب مربی خارجی را در آوازه دهدشت می‌داند که مربی خارجی به اینجا کشاند.

پارسایی با بیان اینکه طی این سال‌ها تلاش جهادی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان کهگیلویه در زمینه هندبال صورت گرفته است، افزود: نیاز است مسئولان برای توسعه ورزش هندبال و دیگر ورزش‌ها، حمایت از شرکت‌های خصوصی را که با هزینه شخصی تیم اداره می‌کنند در اولویت قرار دهند.

سید ابوصالح دانشفر پیشکسوت ورزش شهرستان طی یادداشتی با اشاره به قهرمانی تیم هندبال فرازبام در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در کرمانشاه نوشت: بیستون را فرازبام کَند و شهرتش استان برد. شیر بچه‌های مهندس پارسایی بام ایران را تسخیر کردند.

فرازبام؛نهالی که زودتر از موعد به ثمر رسید

وی با اشاره به اینکه فتح بیستون با دستان شیر بچه‌های شایسته کهگیلویه و استان چهار فصل رقم خورد، این رویداد را خلق حماسه‌ای دیگر از کارخانه استعدادسازی باشگاه فرازبام خائیز عنوان کرد و نوشت: باغ مهندس پارسایی بسیار زودتر از موعد ثمر و میوه داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با عوامل اجرایی باشگاه هندبال فرازبام این تیم را افتخار استان دانست و گفت: تیم هندبال فراز بام خاییز دهدشت با حضور در لیگ برتر هندبال کشور علاوه بر معرفی استان چهار فصل بخصوص شهرستان کهگیلویه با کسب عنوان سوم لیگ برتری در اولین دوره حضور خود افتخار استان محسوب می‌شود.

حسین کلانتری با بیان اینکه فرازبام شروع خوبی داشت ولی مهم‌تر از این ادامه و نگهداری موفقیت‌های فعلی این تیم استف اضافه کرد: حمایت همه جانبه از این تیم می‌بایست در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

علیرضا اتابک با حضور در آکادمی هندبال فرازبام با ابراز خرسندی از وجود همچین مجموعه خصوصی در شهرستان بیان داشت: از این مجموعه تشکر می‌کنم که در حال استعدادیابی و رشد فرزندان این دیاراند.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد : با همه توان خود برای این مجموعه و ورزش شهرستان تلاش خواهم کرد.

وی افزود : امیدوارم امسال فرازبام سال خوبی را در لیگ برتر داشته باشد.

وی تیم فرازبام خائیز دهدشت را بام و برندی برای کهگیلویه دانست که درخشش آن هم باعث خوشخالی است و افزود: مدیریت با برنامه‌ریزی در این باشگاه می‌بینم، از فضا استفاده بهینه شده است و با استانداردهای کشور مطابقت دارد که این یک گام رو به جلو در دهدشت است.

علی پورک‌پور در نشست مشترک مسؤولان باشگاه هندبال شهرستان نقش آموزش و پرورش در استعدادیابی ورزش قهرمانی را مهم دانست و اظهار داشت: تعامل و همکاری باشگاه فرازبام با آموزش و پرورش با بکارگیری ظرفیت‌های مشترک زمینه‌ساز کشف و پرورش استعدادهای ورزشی است.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت تصریح کرد: تربیت بدنی و ورزش مقوله‌ای است که در هر اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقش موثر آن در شکوفایی استعدادهای مختلف افراد و تقویت ظرفیت‌های اخلاقی، تربیتی، جسمانی، ذهنی، عقلی، مهارتی و اجتماعی دانش آموزان انکارناپذیر است.

پورک پور ضمن تبریک قهرمانی تیم خردسالان هندبال فرازبام گفت: این قهرمانی نشانه رشد ورزش هندبال در دهدشت است.

به گزارش فارس؛ باشگاه فرهنگی ورزشی فرازبام خائیز دهدشت سال 1391 تأسیس شد.از همان ابتدا رویکرد مدیران و اعضای باشگاه به سمت استعدادپروری و کسب استعدادها در منطقه محروم کهگیلویه بود.این باشگاه به صورت تخصصی در رشته هندبال فعالیت دارد و هم اکنون دارای تیم لیگ برتری در همه رده‌های پایه است.

هندبال دهدشت که با ترکیبی از جوانان جویای نام کهگیلویه و ستاره‌های ملی‌پوش این روزها در لیگ برتر برای رقبای خود خط و نشان می‌کشد یکی از ظرفیت‌های مهم در توسعه شهرستان است که اگر حمایت شود آینده درخشانی خواهد داشت.

آینده هندبال دهدشت از نگاه پارسایی درخشش در سطح جهانی است. افقی که این سرمربی ترسیم کرده تا چهار سال اینده هندبال دهدشت به اروپا و آسیا و ایران بازیکن صادر خواهد کرد و با اطمینان خاطر می‌گوید« قطعا این آرزو دور از دسترس نیست و روزی خواهد رسید که در هر پست تیم ملی هندبال بچه‌های دهدشت رقابت کنند.».به امید آن روز.

  • نویسنده : طیبه‌سادات سعادتی‌نیک
  • منبع خبر : فارس