واکنش رئیس شورای شهر یاسوج به خبر اخراج نیروهای شرکتی شهرداری/آشنا: تکذیب می کنم وهیچ کارگری اخراج نمی شود
واکنش رئیس شورای شهر یاسوج به خبر اخراج نیروهای شرکتی شهرداری/آشنا: تکذیب می کنم وهیچ کارگری اخراج نمی شود

کیوان آشنا: اخراج کارگران را تکذیب می کنم کارگران با کمال آرامش به کارهای خود ادامه دهند ما دوماه حقوق عقب مانده داریم که درصدد هستیم تا 7 یا 8 روز آینده این حقوق را به حساب شرکت های آن ها بریزیم. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبرfaryadejonoob.ir رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص اخراج 150 نیروی […]

کیوان آشنا: اخراج کارگران را تکذیب می کنم کارگران با کمال آرامش به کارهای خود ادامه دهند ما دوماه حقوق عقب مانده داریم که درصدد هستیم تا 7 یا 8 روز آینده این حقوق را به حساب شرکت های آن ها بریزیم.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبرfaryadejonoob.ir

رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص اخراج 150 نیروی شرکتی شهرداری یاسوج گفت:  بنده به عنوان عضو شورای شهر و رئیس شورای شهر دست تک تک نیروهای شهرداری را می بوسم این نیروها زحمت می کشند و برخی از دوستان گفتند که این نیروها تبدیل عضویت شوند و ما گفتیم اگر قانون را بخواهیم اجرا کنیم باید یک تاریخ معینی را مشخص کنیم.

کیوان آشنا بیان کرد: اگر نیرویی در شهرداری جایگاه نداشته باشد و حقوق بگیرد در این شکی نیست که باید با چنین مسائلی برخورد قانونی شود من به عنوان نماینده شهروندان هر درخواستی داشته باشند را پیگیری می کنم.

آشنا اظهار کرد: ما استخدامی نداشته ایم اگر نیرویی وارد بدنه شهرداری شده است به اشتباه بوده است ممکن است شرکت ها نیرو گرفته باشند مگر می شود شرکت بدون نیرو خدمات ارائه دهد؟

 رئیس شورای شهر یاسوج تصریح کرد: نیرو هایی را که یک شرکت می آورد ممکن است نیروی مقطعی باشد و پس از مدتی برود که به نظر بنده یک اشکال است و بنده پیگیر این موضوع هستم که نیروهایی که در شهرداری هستند و تحت عنوان نیروهای شرکتی تحت قرارداد شهرداری قرار گرفته اند و کار می کنند را با قراردادی تبدیل عضویت کنند تا حداقل این نیروها امنیت شغلی داشته باشند.

کیوان آشنا بیان کرد: آقای کاظمی هم در جریان پیگیرهای بنده در امور شهری است، که نیروهای شرکتی مستقیما تحت حمایت شرکت ها در بیایند و با شهرداری قرار داد بنویسیم که تاکنون به انجام این کار موفق نشدیم و اگر موفق شدیم خدمت بزرگی به جامعه بزرگ کارگران شهرداری کردیم.

آشنا اظهار کرد: حداقل مزیت این کار این است که یک امنیت شغلی دارند و اینکه با شرکت ها طرف قرارداد نیستند و مسائل مالی آن ها کمتر می شود.

 وی افزود: من جزو حامیان پر و پا قرص نیروهای شرکتی شهرداری بوده ام، این ها از نیروهای زحمت کش شهرداری هستند، این نیروها از بدنه شهرداری جدا نمی شوند و قرار نیست که جدا شوند فقط بر اساس اولویت بندی شخصی که با تجربه تر و باسابقه تر است در اولویت بالاتری قرار دارد و اگر نیاز باشد آخرین کسی که به شرکت آمده هم بماند.

رئیس شورای شهر یاسوج تصریح کرد: متأسفانه برخی ها اهداف سیاسی را پیگیری می کنند هیچ نیرویی در شهرداری به کارگرفته نشده است، این افراد نیروهای شرکتی هستند، شهرداری های تمام کشور هم اکنون با بحران روبه رو هستند، شهرداری یاسوج هم از این امر مستثنی نیست در فشار است.

 آشنا ادامه داد: ما با این نیروها نه مشکلی داشتیم و نه مشکلی داریم در استان ما برخی ها به دنبال فرصت هستند و ما هم گفتیم اگر قرار است پیگیر شوید همه را پیگیری کنید، شرکت می تواند و این حق را هم دارد که نیروی خود را کم و زیاد کند یک ظرفیت سراسری برقرار است که طبق آن شرکت ها نیروی قرادادی خود را به کار می گیرند و می توانند آن را کم و زیاد کنند.

 وی افزود: همه کارگران می مانند و هیچ کارگری اخراج نمی شود اما قاعدتا شرکت ها جابجا می شوند که بستگی به شرایط دارد که چه شرکتی در مناقصه های سالانه برنده شود و طرف قرارداد شهرداری واقع شود.

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: ما می خواهیم اگر امکان آن وجود داشته باشد این شرکت ها را تحت قرارداد و پوشش شهرداری ببریم که از نظر قانونی مقداری با چالش روبه رو شده است که از طریق امور شهری و بازرسی  آن را پیگیری می کنیم که بتوانیم در خدمت این کارگران باشیم و اگر نه هم در خدمت آن ها خواهیم بود.

کیوان آشنا در پایان تصریح کرد:  اخراج کارگران را تکذیب می کنم کارگران با کمال آرامش به کارهای خود ادامه دهند ما دوماه حقوق عقب مانده داریم که درصدد هستیم تا 7 یا 8 روز آینده  این حقوق را به حساب شرکت های آن ها بریزیم