ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج افتتاح نشده تخریب می شود/سوء مدیریت در اداره ورزش وجوانان استان
ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج افتتاح نشده تخریب می شود/سوء مدیریت در اداره ورزش وجوانان استان

معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت کنونی ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج مرکز این استان را تاسف‌بار خواند و تاکید کرد که این ورزشگاه به دلیل خراب شدن تاسیسات و قسمت های مهم آن باید تا 2 سال دیگر تخریب و از نوساخته شود. فریادجنوب faryadejonoob.ir ” احمد حکمتی اصل” باتشریح شروع […]

معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت کنونی ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج مرکز این استان را تاسف‌بار خواند و تاکید کرد که این ورزشگاه به دلیل خراب شدن تاسیسات و قسمت های مهم آن باید تا 2 سال دیگر تخریب و از نوساخته شود.

فریادجنوب faryadejonoob.ir

” احمد حکمتی اصل” باتشریح شروع عملیاتی ورزشگاه 15 هزار نفری این شهر، اظهارداشت: کلنگ احداث ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج از سال 86 و در دولت نهم ” محمود احمدی نژاد” به زمین زده شد و در ردیف طرح های مهر ماندگار قرار گرفت و قرار بود تا سال 92 به بهره برداری برسد اما به دلیل تامین نشدن منابع اعتباری متوقف شد.

وی گفت:‌با شروع به کار دولت یازدهم این ورزشگاه پس از 9 سال بلاتکلیفی سرانجام تکمیل و در اردیبهشت ماه 94 با حضور ” محمود گودرزی” وزیر وقت ورزش و جوانان دولت یازدهم به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون نه تنها هیچگونه مسابقه فوتبالی در آن برگزار نشده بلکه صندلی ها و سازه ها و تجهیزات آن نیز رو به فرسودگی رفته است.

معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، زیربنای این استادیوم را حدود 23 هزار مترمربع عنوان و یادآورشد: این فضای ورزشی با وجود داشتن امکانات مجهز در آستانه تخریب قرار گرفته است.

حکمتی اصل افزود: در بدنه داخلی ورزشگاه، چهار سالن بزرگ، شش رختکن با مبلمان روز و 2 سونا و جکوزی قرار گرفته که متاسفانه در حال فرسودگی کامل قرار گرفته است.

وی با اظهار تاسف از وضعیت موجود ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، ادامه داد:سوء مدیریت  طی چند ساله اخیر در اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین عامل متروکه شدن این ورزشگاه است.

این کارشناس ورزش گفت: سیستم تاسیساتی هم اکنون از کار افتاده و چمن ورزشگاه نیز حال و روز خوشی ندارد.

حکمتی اصل با اشاره به نامناسب بودن پیست تارتان ورزشگاه 15 هزاری نفر یاسوج، اظهارداشت: ضعیف ترین مصالح  تارتان در پیست این ورزشگاه به کار رفته و بزودی شاهد از بین رفتن کامل آن خواهیم بود.

وی گفت: در دوساله اخیر هیچ کار خاصی برای ورزشگاه صورت نگرفته و کاری به جایی رسید که دادستان یاسوج بعنوان مدعی العموم برای این ورزشگاه و مدیرانی که در ارتباط با آن سهل انگاری کرده اند پرونده قضایی تشکیل داده است.

معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه ورزشکاران باید تا 2 سال دیگر شاهد متروکه شدن ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج باشند، خاطرنشان کرد: با روند موجود به قطعیت می توان گفت تا 2 سال آینده این ورزشگاه تخریب و این درحالی است که تاکنون یک بازی فوتبال رسمی در آن برگزار نشده است.

حکمتی اصل افزود: ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج فاقد مدیر بوده و یک کارشناس را به صورت صوری بعنوان مدیر ورزشگاه منصوب درعین حالی که اصلا ورزشگاه مدیر ندارد.

وی از بالا و پایین بودن چمن ابتدا و انتهای ورزشگاه به میزان نیم متر هم خبرداد و اظهارداشت: در هیچ ورزشگاهی نمی توان چنین چمن و چنین اختلافی را دید.

این استاد دانشگاه گفت: بخشی از ساختمان داخلی ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج را آب فراگرفته و در صورت کمترین بارش باید شاهد زیر آب رفتن بخش زیادی از مجموعه ساختمانی این ورزشگاه باشیم.

حکمتی اصل افزود: سالن‌های رختکن ورزشگاه که حدود 100 میلیون تومان هزینه آنها شده را هم اکنون آب فراگرفته و تخلیه هم نشده است.

وی با تقدیر از تخصیص اعتبار 15 میلیارد ریالی توسط ” غلام محمد زارعی ” نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، یادآورشد: دادستان مرکز استان آقای کرمی هم پیگیری های فراوانی برای راه اندازی این وررزشگاه داشت که جای تقدیر دارد.

این معاون سابق اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که سوء مدیریت ها در 2 ساله اخیر مهمترین دلیل راه اندازی نشدن ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج است که اگر این روند ادامه داشته باشد بدون شک تا 2 سال آینده این ورزشگاه باید تخریب و از نو ساخته شود.

حکمتی اصل گفت: ساخت این ورزشگاه در شرایط کنونی 450 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد درحالی که در زمان افتتاح 100 میلیارد تومان هزینه در برداشت/ایلنا