پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان بعد از دو سال با کسر ۱۶ درصد/تکریم مقام معلم به روش نوین
پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان بعد از دو سال با کسر ۱۶ درصد/تکریم مقام معلم به روش نوین

پایگاه خبری فریاد جنوب: سالهاست در کشور ما همیشه از مقام والای معلمی صحبت می شود و حتی این شغل را همتراز با رسالت انبیای الهی قلمداد میکنیم.در بیانات امام خمینی رحمت الله علیه و همچنین مقام معظم رهبری همیشه اهمیت مقام معلم و لزوم رسیدگی به این قشر فرهیخته تاکید گردیده است. اما آنچه […]

پایگاه خبری فریاد جنوب: سالهاست در کشور ما همیشه از مقام والای معلمی صحبت می شود و حتی این شغل را همتراز با رسالت انبیای الهی قلمداد میکنیم.در بیانات امام خمینی رحمت الله علیه و همچنین مقام معظم رهبری همیشه اهمیت مقام معلم و لزوم رسیدگی به این قشر فرهیخته تاکید گردیده است.

اما آنچه در عمل می بینیم در تضاد کامل با این میزان اهمیت قرار دارد و معلمان همیشه جزء قشر آسیب پذیر و کم اهمیت جامعه برای دول کنونی و گذشته بوده است.

هر سال در چنین روزهایی یعنی در هفته گرامیداشت مقام معلم حرف ها و قول های زیادی از سوی مسئولین مطرح می شود ولی در عمل هیچگدام از این حرف و قول ها به طور کامل اعمال نشده است.نمونه بارز این مدعا پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان است که در این سال ها همیشه با تاخیر بیش از سال و بدون در نظر گرفن تورم سالانه پرداخت شده است.

جدید ترین نمونه این اقدامات امروز و باپرداخت معوقه حق الزحمه امتحانات خرداد سال ۹۶ که با کسر ۱۶ درصد اتفاق افتاد

مبلغی که با توجه به تورم ایجاد شده در طی خرداد ۹۶تا کنون و کسر از آن عملا توهین به شان و منزلت مقام معلم محسوب می شود.

برخی از فرهنگیان استان در تماس با این پایگاه خبری اعتراض شدید خود را اعلام کردند و خواستار پیگیری چرایی این اقدام از طرف وزارت آموزش و پرورش و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

بدیهی است که این پایگاه برای دریافت و انعکاس پاسخ این مطالبه از سوی مقامات مسئول آمادگی لازم را داراست.