پلمپ یک آرایشگاه معروف یاسوج به اتهام دخالت در حوزه پزشکی
پلمپ یک آرایشگاه معروف یاسوج به اتهام دخالت در حوزه پزشکی

وحید توانا مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پلمب یک آرایشگاه معروف زنانه به اتهام دخالت در امر پزشکی گفت: سلامت و بهداشت در این امکان خط قرمز مسئولان است و بدون هرگونه چشم پوشی با متخلفان برخورد خواهد شد. توانا اظهار داشت؛بازرسان نظارت درمان دانشگاه علوم پزشکی […]

وحید توانا مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پلمب یک آرایشگاه معروف زنانه به اتهام دخالت در امر پزشکی گفت: سلامت و بهداشت در این امکان خط قرمز مسئولان است و بدون هرگونه چشم پوشی با متخلفان برخورد خواهد شد.
توانا اظهار داشت؛بازرسان نظارت درمان دانشگاه علوم پزشکی با همکاری تعزیرات حکومتی استان با در دست داشتن حکم قضایی، یک مرکز زیبایی( آرایشگاه ) را به اتهام دخالت در امر پزشکی در حوزه زیبایی پوست و مو پلمپ کردند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به صورت غیر قانونی و بدون مجوز فعالیت می‌کرد، عنوان کرد: پس از دریافت گزارش‌های مختلف زیر نظر گرفته شد و با تایید فعالیت‌های غیرقانونی وی و دخالت در امور پزشکی که هیچگونه تخصصی در آن نداشت، پلمب و تمامی تجهیزات مربوط به ارایه خدمات پوست و مو توقیف شد.

توانا ابراز کرد: در راستای حفظ سلامت افراد جامعه برخورد با افراد و مراکز غیرمجاز درمانی-زیبایی به جد در دستور کار بوده زیرا معتقدیم این مراکز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه در این سالن زیبایی کارهایی از جمله پارافین درمانی، حلزون تراپی و پاکسازی عمیق پوست انجام می‌شد که همگی مصداق دخالت نابجا در امور تخصصی پزشکی است، ادامه داد: هیچ آرایشگاه و سالن زیبایی در هیچ نقطه‌ای حق دخالت در امور تخصص پوست را نداشته و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات برخورد شدید می‌شود.

وی تصریح کرد: گزارش‌های واصله به مجموعه معاونت درمان حاکی از دخالت‌های نابجا در امور پزشکی و مسائل تخصصی پوست و مو در برخی از مراکز دارد که به مردم استان توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب‌های جبران ناپذیر به سلامت خود از مراجعه به مراکز و افراد فاقد صلاحیت تخصصی پوست خودداری کنند.

توانا با تاکید بر اینکه تنها متخصصان با تحصیلات آکادمیک صلاحیت انجام کارهای پوست مو و زیبایی را دارند، خاطرنشان کرد:
روند برخورد با افراد خاطی با شدت بیشتری ادامه دارد و کوچکترین تعارفی با این افراد که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، نداریم.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می‌رود مردم گزارش‌های مربوط به تخلفات مختلف پزشکی -درمانی را از طریق سامانه 190 و یا به صورت حضوری با بازرسان نظارت معاونت درمان در میان بگذارند./تسنیم