پژمان نیک اقبالی ؛افتتاح محوردهدشت _پاتاوه با یک گذر موقت
پژمان نیک اقبالی ؛افتتاح محوردهدشت _پاتاوه با یک گذر موقت

پژمان نیک اقبالی”  طی بازدید از غرفه فریادجنوب در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در طول سال‌های گذشته در بحث راه های استان اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که از سال ۹۲ تا کنون از ۵۰ کیلومتر به حدود ۲۰۰ کیلومتربزرگراه رسیده ایم. وی اظهار کرد: راه های اصلی […]

پژمان نیک اقبالی”  طی بازدید از غرفه فریادجنوب در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در طول سال‌های گذشته در بحث راه های استان اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که از سال ۹۲ تا کنون از ۵۰ کیلومتر به حدود ۲۰۰ کیلومتربزرگراه رسیده ایم.

وی اظهار کرد: راه های اصلی بسیار متفاوت شده و در ۶ سال گذشته میانگین کشوری راه های روستایی ۷۰ درصد بوده که استان از این میانگین بسیار پایین تر و حدود ۳۰ بوده است اما اکنون تقریبا به میانگین کشوری نزدیک شده به حدود ۵۵ درصد رسیده ایم و هنوز از میانگین کشوری عقب تر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: با اتصال محور بابامیدان-اصفهان و در حال حاضر تبدیل به چهارخطه شدن مسیر یاسوج-اصفهان که محوری پر ترافیک است، استان از بن بست خارج شده است.
نیک اقبالی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال یک گذر موقت و در نیمه اول سال آینده به طور کامل محور پاتاوه-دهدشت را افتتاح کنیم، نه تنها استان از بن بست خارج می شود بلکه بار ترافیکی قسمت زیادی از استان بوشهر و خوزستان را از طریق استان خواهیم داشت.
وی افزود: بنابراین استان در اتصال به محور یاسوج-اصفهان قطعا با مشکل ترافیکی در آینده روبرو خواهد شد که باید به فکر چاره باشیم ضمن اینکه باید محور به سمت پل قره را چهارخطه و ایجاد تونل های جدید شود اما برای تخلیه کامل بار ترافیکی در حال اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز-اصفهان در منطقه خسرو شیرین به طول حدود 60 کیلومتر هستیم، مقدمات این کار شروع شده، مشاوره در حال انجام کارهای مطالعاتی است و با قرارگاه سازندگی رایزنی شده که در سفر سردار سلامی، فرمانده سپاه به همراه دکتر محمد رئیس قرارگاه سازندگی صحبت شده که قول دادند در صورتی که سال آینده بارترافیکی محور توجیه پذیر باشد در این زمینه ورود و سرمایه گذاری کنند و چنانچه این پروژه مهم اجرایی شود برای همیشه استان از بن بست خارج می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: با محور گناوه-گچساران و ادامه به سمت چرام و اتصال به محور پاتاوه- دهدشت بیشتر بار ترافیکی بوشهر به جاده های استان وصل خواهد شد بنابراین می طلبد و این توجیه را دارد که استان دنبال آزاد راه برای اتصال به مرکز کشور باشیم.
نیک اقبالی ادامه داد: راه های بین شهرستان ها مثل جاده یاسوج-سی سخت، چرام-دهدشت، دهدشت-سوق کارهای خوبی انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: در تلاشیم محور دهدشت- قلعه رئیسی را تبدیل به پروژه ملی شود چون به صورت استانی نمی توان مشکل را حل کرد. محور باشت-گچساران تا پایان امسال، کل مسیر ۴ خطه می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه سیاست دولت بر این است که تمام مراکز استان ها به خط ریل وصل شوند در سال گذشته تعدادی از این مراکز وصل شدند و استان کهگیلویه و بویراحمد از رتبه دوم به اولویت اول وزارتخانه رسید.
نیک اقبالی تاکید کرد: امسال اعتباری که دارد نسبت به سال گذشته اعتبار بهتری است اما نسبت به کل پروژه اعتباری ناچیز است که باید پیگیری شود.
وی اظهار کرد: در بحث آزاد راه چون سرمایه گذار بخش خصوصی است اگر سرمایه گذار پیدا شود دغدغه ای نخواهیم داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فرودگاه یاسوج هیچ مشکلی از نظر زیرساخت، امکانات، باند، دید در شب و دستگاه های ناوبری ندارد و تنها کمبود ایرلاین و هواپیما در کشور را داریم.
نیک اقبالی عنوان کرد: رایزنی های گسترده ای صورت گرفته و قرار است که در چند روز آینده یکی از ایرلاین ها یک پرواز آزمایشی به یاسوج داشته که اگر جواب داد بتوان در آینده ای نزدیک تغییری در وضعیت پروازهای یاسوج داشته باشیم.
وی ادامه داد: موضوع طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن که اکنون در اولویت اول سیاست های وزارت راه و شهرسازی است که یک سایت چند روز آینده باز خواهد شد و به فراخور استان ها ظرفیت ها مشخص است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها در دو مقطع جداگانه  ۲۵۵۰ واحدو ۱۱۵۰ واحد مسکونی مردم می توانند وارد سایت شده و ثبت نام کنند.
به گزارش فریادجنوب ، نیک اقبالی افزود: شرایط ثبت نام ۵ سال سابقه سکونت در یک محل، متاهل، عدم استفاده قبلی از امکانات دولت و زنان سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال سن است.
وی گفت: ۳۰ درصد نسبت به مبلغی که اعلام می شود باید از آورده خود افراد باشد و بقیه را میتوان در قالب پرداخت کرود که وام هایی که تا ۷۵ میلیون تومان به صورت ۱۱ساله با دوره تنفس چند ساله و سود مشارکت ۱۸ درصد در اختیارشان قرار میگیرد