پیام تبریک دکتر غلامعباس سبز – معاونت درمان – دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت روز پزشک
پیام تبریک دکتر غلامعباس سبز – معاونت درمان – دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت روز پزشک

یامن اسمه دواء و ذکره شفاء فرا رسیدن یکم شهریور ماه و روز پزشک را که مقارن با سالروز ولادت طبیب و دانشمند بزرگ ایران زمین ، حکیم ابوعلی سینا است، به همه پزشکان و خانواده بزرگ پزشکی کشور تبریک می‌گویم. حسن انتخاب زاد روز شخصیت برجسته و بی بدیلی چون ابن سینا به عنوان […]

یامن اسمه دواء و ذکره شفاء
فرا رسیدن یکم شهریور ماه و روز پزشک را که مقارن با سالروز ولادت طبیب و دانشمند بزرگ ایران زمین ، حکیم ابوعلی سینا است، به همه پزشکان و خانواده بزرگ پزشکی کشور تبریک می‌گویم.
حسن انتخاب زاد روز شخصیت برجسته و بی بدیلی چون ابن سینا به عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی است تا با اشاره به جایگاه سترگ علمی، نوآوری و امتیازات خلقی و رفتاری این حکیم و فیلسوف طبیب، ضمن ارج نهادن بر تلاش های مجدانه و تجلیل از خدمات حیات‌بخش پزشکان که از مصادیق آیه کریمه «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» است نگاهی دوباره به جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی‌های استثنایی آن داشته باشیم.
در آموزه‌های طبی کهن ما که متکی بر پشتوانه‌ای عظیم از دانش پویا و تجارب ارزنده حکیمان حاذق و پزشکان نامور این مرز و بوم است، تأکید بر بازشناسی هویت روحانی – مادی انسان و تأثیر و تأثر این دو بخش از حیات و نقش آن در سلامت جسم و روان، رهنمودهای الهام‌بخش و حکیمانه‌ای فراهم می‌آورد که نه تنها در شیوه رویارویی با نابسامانی‌های جسمی روانی و نحوه درمان، بلکه در شکل‌ گیری رفتار منطقی و خلقیات والای انسانی تأثیرگزار است.
در فرهنگ متعالی اسلام که علم‌الابدان در کنار علم الادیان منزلت و اعتباری ویژه دارد و کلمه طبیب، خود از اسماء حسنای الهی است، پزشک و خدمات پزشکی که حافظ سلامت و پاسدار حیات انسان‌ها است از تقدسی ستودنی برخوردار است و پیشگامان این عرصه در فرهنگ ایرانی اسلامی ما، همواره با تأکید بر این قداست، پزشکی را میدان فضیلت، خدمت، از خود گذشتگی و آراستگی به عالی‌ترین صفات اخلاقی می‌شناختند و این اندیشه را در نگارش آثار و تربیت نیروی انسانی مورد توجه قرار می‌دادند.
باری؛ اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی، با پاسداشت و تبریک مجدد روز پزشک، از درگاه حکیم متعال، توفیق روزافزون و بهروزی و بختیاری همه پزشکان را در ارائه خدمات شایسته به جامعه بشری مسئلت می‌نمایم.

دکتر غلامعباس سبز/فریاد جنوب