چه انگیزه هایی باعث حذف میدان (فلکه)ورودی فرودگاه یاسوج گردیده است ؟؟مسئولان پاسخگو باشند!!+تصاویرنقشه  قدیم وجدید
چه انگیزه هایی باعث حذف میدان (فلکه)ورودی فرودگاه یاسوج گردیده است ؟؟مسئولان پاسخگو باشند!!+تصاویرنقشه  قدیم وجدید

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب ،یکی ازفعالین سیاسی واجتماعی شهرستان بویراحمد که خود از فارغ التحصیلان رشته عمران بوده وسالهای زیادی نیزمسئولیت پروژه های ملی را برعهده داشته مقاله ای در خصوص چرایی حذف میدان ورودی  فرودگاه یاسوج در اختیار این پایگاه خبری قرار داده که عینا منتشر می گردد. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir در […]

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب ،یکی ازفعالین سیاسی واجتماعی شهرستان بویراحمد که خود از فارغ التحصیلان رشته عمران بوده وسالهای زیادی نیزمسئولیت پروژه های ملی را برعهده داشته مقاله ای در خصوص چرایی حذف میدان ورودی  فرودگاه یاسوج در اختیار این پایگاه خبری قرار داده که عینا منتشر می گردد.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir
در عصری که ما زندگی میکنیم چنان سرعت تغییرات پیرامون ما زیاد بوده که مباحث برنامه ریزی فضایی شهری و منطقه ای شهرمان بر اساس تغییرات ساختارهای اقتصادی جدید و پیش بینی طرح های توسعه ای و آینده نگری به لحاظ عدم وجود نگرش های بلند مدت مدیران استانی،همیشه از برنامه توسعه ملی عقب مانده است .
برای نمونه در طرح تفصیلی در ادوار گذشته شهر یاسوج که نگاه میکنیم شهر یاسوج دارای یک رویه خاص و مناسب برای معماری شهری بوده به طوریکه دارای خیابانهای عریض ،پیش بینی فضاهای لازم شهری واعم از پارکهای محله ای ،فضاهای مناسب آموزشی و …. دیده شده است ولی هر چه جلوتر میرویم و طرحهای تفصیلی بازنگری میگردد به خیابانهای ۸ متری و حذف فضاهای لازم جهت ادامه حیات شهری برخورد میکنیم که به صورت خاص به حذف میدان (فلکه) ورودی فرودگاه یاسوج میپردازیم و برای این مهم چند سوال و تحلیل وجود دارد .
۱-قبل از حذف هر پروژه باید آینده آن مورد بررسی قرار بگیرد تا نحوه گسترش و توسعه در آتی مشخص گردد و نیاز به دوباره کاری و اتلاف سرمایه در این حوزه ها نباشم . چرا وقتی در حال حاضر قیمت زمین مناسب بوده و همچنین ساخت و سازهای اطراف میدان مذکور انجام نشده است جهت خرید زمین طرح با مالک به توافق نمیرسند و تملک اراضی را به فردایی که با بحرانهای امنیتی ،اقتصادی و اجتماعی روبرو میشویم واگذار میکنیم ؟
۲-احساس میشود در بازنگری طرح تفصیلی توسط مشاورین طرح از ناحیه افراد صاحب نفوذ دخالتی انجام گرفته که این میدان در طرح تفصیلی جدید حذف گردیده است لذا از مقام های امنیتی و قضایی تقاضای ورود به این پروژه مهم را خواستاریم تا نسل های بعدی ما را مورد عتاب و تمسخر قرار ندهند .
۳-براساس یک تحقیق میدانی از فرودگاه یاسوج،در تقاطع های قبل و بعد از ورودی فرودگاه حداقل بایستی ۵ دقیقه منتظر ماند تا بتوان از این تقاطع ها عبور کرد پس در سالهای بعد که توسعه شهری و رشد جمعیت ۲ الی ۳ برابر شد خود حدس بزنید که بایستی با چه خطراتی و اتلاف چه زمان هایی از این ناحیه باید عبور کرد تا به فرودگاه دسترسی پیدا کنیم ؟
در پایان از مقام های اجرایی استان دخیل در این امر خصوصا استاندار محترم ،معاونت عمرانی استانداری،مدیر کل دفتر فنی استانداری،مدیر کل راه و شهرسازی استان و تمام مسئولینی که در این مهم مسئولیت دارند منتظر جوابیه صحیح (علت حذف میدان (فلکه)ورودی فرودگاه یاسوج )جهت اغنای افکار عمومی از انحرافات احتمالی هستیم .
با سپاس عطا دلبازجلاله

تصویر میدان ورودی فرودگاه یاسوج قبل ازحذف

تصویر میدان ورودی فرودگاه یاسوج بعداز حذف