سنگربانان گمنامی که خواب و استراحت را از خود گرفته اند/ زرد پوشان خط مقدم خدمت رسانی در بحران کرونا
سنگربانان گمنامی که خواب و استراحت را از خود گرفته اند/ زرد پوشان خط مقدم خدمت رسانی در بحران کرونا
مینو آریانفر – کرونا !!! همان هیولای نامرئی که به سرعت در حال بلعیدن مردم جهان است، همان دیو سیاهی که این روزها دنیا را متحول کرده ویروس به اصطلاح فسقلی که علم پزشکی در پیکار با آن کم آورده و آنقدر خود را بزرگ نشان داده که دنیا را در چنگش

فریاد جنوب؛ مینو آریانفر – کرونا !!! همان هیولای نامرئی که به سرعت در حال بلعیدن مردم جهان است، همان دیو سیاهی که این روزها دنیا را متحول کرده ویروس به اصطلاح فسقلی که علم پزشکی در پیکار با آن کم آورده و آنقدر خود را بزرگ نشان داده که دنیا را در چنگش می فشارد و روزانه ده ها هزار نفر را یامبتلا و یا با به کام مرگ می کشاند.

اما از روزی که سایه نحس این دیو سیاه بر سر کشور ما ایران گسترده شد ، روزانه شاهد قربانی گرفتن ده ها نفر از از مردم میهنمان هستیم ، اما روی دیگری که کرونا به خود نشان داده این که عامل حبس مردم در خانه شده و اقتصاد را مختل کرده ، از طرف دیگر ترس و دلهر ه ای است که هر فرد از وجود این دیو سیاه در خود احساس می کند ، تنها راه مقابله با این ترس و دلهره و در امان ماندن هم رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن است که تعریف شده و باید رعایت شود،

اگر چه با همه تفاسیر مردم کشورما چندین هفته است که در گیر این بیماری هستند و از خانه بیرون نیامده اند و یا الزام به ماندن در خانه شده اند ، اما در این بین هم گروهی هستند که از جان خود مایه گذاشته اند و جان خود و خانواده گذشته اند، تا بتوانند در این روزهای سخت به مردم خدمت رسانی کنند .

همه ما ها این روزها صحبت از جبهه و جنگیدن و خط مقدم ، مقابله با کرونا و خدمت رسانی را بارها و بارها شنیده ایم یا خوانده ایم ، از زحمات قابل تقدیر کادر پزشکی ، درمانی کشورمان نمی توانیم بگذریم و یا آن را نادیده بگیرم و نام ارگان های دیگر را در این خط مقدم دیدم از مسئولان اجرایی ، گرفته تا بخش درمان ، بیمارستان ها و ، مراکز درمانی، و هلال احمر، شهرداری و شورا، نیروهای بسیج، انتظامی و پلیس راهور ، خیران، بازاریان، اصناف و کسبه که با تعطیلی بازارها و محل کار و کسب کمک بزرگی برداشته اند تا زنجیره ابتلا قطع شود و شهروندان عزیز که با پیروی از دستورات، خود وخانواده را قرنطینه کرده ند و نیروهای مردمی که برای کنترل محورهای مواصلاتی به یاری امدادگران شتافته اند ، قدردان زحمات همه اینها هستیم و زحماتشان را ارج می نهیم.

اما یکی از قشرهای زحمت کش دراین بین نامشان از قلم افتاده و آن هم زردپوشان خدمتگزار در شرکت پست است همان زرد پوشانی که خطرات روزانه را به جان ودل می پذیرند و حاضر هستند ، همانند پزشکان در خط مقدم خدمت رسانی از زندگی و خانواده خود بگذرند تا بتوانند آن وظیفه ای را که به آنان محول شده به نحو احسن انجام دهند ، این زرد پوشان اگر چه امروز در این میدان سهمی عظیمی دربرابر مبارزه با ویروس کرونا دارند .

همان زرد پوشیانی تمام توانش را به کار میگرید تا امانتی را که در دستشان دارند را صاحبش برسانند ، اینها هم همان سنگر بانان گمنام هستند ، که این روزها خواب و استراحت را از خود گرفته اند ، تا در سنگر دیگری از مردم دفاع کنند ، به خاطر وضعیت پیش آمده ، حجم خریدهای انترنتی به علت در خانه ماندن افزایش یافته مردم حتی لباس و مایحتاج خود را به صورت اینترنتی خرید می کنند، اما با وجود این همه سختی های پیش روی زرد پوشان با کوچکترین خم به ابرو آوردن و مهربان تر از قبل سولات پستی را به دست صاحبشان می رسانند ، در سرما و زیر با ران حتی شیرین ترین لحظه ها و روزهای تعطیل، و خطری که آنها را در این روزها تهدید می کند.

کمتر از خطر در بیمارستانها نیست چون درصورت آلوده بودن ، بسته ها و مرسولات پستی که از نقاط مختلف کشور دست به دست می شوند امکان آلوده شدن و انتقال این ویروس را دارد و حتی خطر آلوده شدن را برای خانواده پستچیان به همراه دارد ، زیرا یکی از راه‌های انتقال این ویروس، تماس پوستی با اشیاء آلوده و کاغذ است. پس ما مردم هم باید قدردان این زحمات باشیم و با رفتارمان و رعایت نکات بهداشتی پستچیان را در انجام وظیفه شان همراهی کنیم.

آقای صمد بزرگ امید یکی از پرسنل توزیع مرسولات پستی در استان است، که شاید خیلی ازشهروندان در شهر یاسوج روزانه بسته پستی خود را از دستش تحویل می گیرند .

بزرگ امید : با ابراز خوشحالی از این که در این روزهای سخت کرونایی می تواند خدمتی به مردمش در راستای کاهش زنجیره کرونا انجام دهد ، اظهار داشت : من و همکارانم خوشحالیم که در این روزها بتوانیم سهمی درهمکاری و خدمت رسانی برای کاهش این ویروس ناشناخته داشته باشیم و باعث قطع شدن این زنجیره ابتلا شویم .

بزرگ امید افزود: با ورود ویروس کرونا به کشور ما و همچنین به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد حجم کاری من و همکارانم در شرکت پست افزایش یافته و شاید بتوان گفت تقریبا دو برابر شده است ، در صورتی که سالهای گذشته در این فصل سال حجم مرسولات و کار ما هم بسیار کمتر بود.

این پستچی خدمتگزار عنوان کرد: این روز ها اکثر خرید های مردم اینترنتی و آنلاین شده از خرید لوازم یدکی خوردرو از جمله باتری و شمع گرفته تا لوازم بهداشتی ،پوشاک و مایحتاج روزانه مردم که به وسیله مامورین پست انجام می شود .

این پرسنل زحمت کش ضمن توصیه های به مردم گفت: همانطور که مردم خودشان جزئیات مبتلا شدن به این بیماری را می دانند و مرسولات پستی از نقاط مختلف کشور دست به دست می شود در نتیجه امکان این که آلوده شوند خیلی زیاد است. از مردم میخواهیم کاملا نکات و اصول بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند، و بسته ها را قبل و بعد از تحویل ضد عفونی کنند تا باعث انتقال این ویروس نباشند و خدای ناکرده خودشان ، دیگری و یا پرسنل پست را آلوده نکنند .

صمد بزرگ امید با قدر دانی از همکاری مردم از آنها خواست همکاری خود را با مامورین پست در زمینه تحویل گرفتن به موقع مرسولات بیشتر کنند و همچنین از مسئولین خواست وسایل بهداشتی و ضد عفونی را در حد امکان در اختیار پرسنل پست قرار دهند .

  • نویسنده : میر امید عباس پور