یادداشت سیاسی/ دوره سوم نمایندگی تاجگردون؛ دوره “اصلاح ،عدالت و اشتغال” باشد
یادداشت سیاسی/ دوره سوم نمایندگی تاجگردون؛ دوره “اصلاح ،عدالت و اشتغال” باشد

احسان دری نزدیک به هفت سال از دوران نمایندگی غلامرضا تاجگردون می گذرد،رییس کمیسیون برنامه و بودجه در حالی تا چند روز دیگر وارد هشتمین سال وکالت در مجلس می شود که خود را آماده شرکت در یک انتخابات دیگر می کند تا دوران حضور خود در بهارستان را برای یک دوره چهارساله دیگر تمدید […]

احسان دری

نزدیک به هفت سال از دوران نمایندگی غلامرضا تاجگردون می گذرد،رییس کمیسیون برنامه و بودجه در حالی تا چند روز دیگر وارد هشتمین سال وکالت در مجلس می شود که خود را آماده شرکت در یک انتخابات دیگر می کند تا دوران حضور خود در بهارستان را برای یک دوره چهارساله دیگر تمدید کند.

دوران حضور هفت ساله تاجگردون در مجلس دوران پر فراز و نشیبی بوده است.از حضور در مجلس اصولگرای نهم تا درک دو سال آخر ریاست جمهوری پر از تنش احمدی نژاد و روی کار آمدن روحانی و فراکسیون امید در مجلس دهم و ریاست بر یکی از مهمترین کمیسون های مجلس.

و اما امروز پس از هفت سال،تاجگردون حامیان دو آتیشه و منتقدان دو آتیشه بسیار سرسختی دارد.

حامیانش او را بهترین گزینه برای توسعه گچساران و باشت و منتقدان او را یک خطر دانسته،معتقدند تاجگردون با توجه به موقعیت ممتاز کشوری خود،دست آورد چندانی برای گچساران و باشت نداشته است،منتقدان ،تاجگردون را متهم به قوم گرایی،نخبه کشی و گسترش بی عدالتی و تبعیض خصوصا در بحث استخدام ها می کنند.

حامیان تاجگردون رشد گچساران و باشت در زمینه عمرانی،گسترش زیرساخت ها،جاده ،کشاورزی و افزایش بودجه را نقطه قوت او می دانند.

فارغ از نظرات حامیان و منتقدان تاجگردون باید گفت که کارنامه هر مسئولی باید میزان سنجش او باشد و نباید با عینک بغض و تعصب به ماجرا نگاه کرد.

واقعیت آنکه کارنامه تاجگردون در زمینه اشتغالزایی با توجه وعده ها و انتظاری که از او می رود راضی کننده به نظر نمی رسد و خود او هم به این خلأ پی برده است.استفاده از مدیران کارامدتر،بها دادن به نخبگان و پیگیری عدالت دیگر مطالبات مهم از رییس کمیسیون برنامه و بودجه است.

اکنون که تاجگردون بار دیگر قصد دارد خود را در معرض رأی مردم قرار دهد به او توصیه می شود در صورت کسب پیروزی مجدد به اصلاح برخی رویه های غلط گذشته،پیگیری عدالت و اشتغال توجه بیشتری نشان دهد.

این مهم که نه حتما در دوره سوم نمایندگی خود که از هم اکنون در دستور کار خود قرار دهد.