۹۰درصدجمعیت استان مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایرمی باشد
۹۰درصدجمعیت استان مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایرمی باشد

“عیسی کریمی”،در بازدید از غرفه فریادجنوب در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: حدود ۲۳هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان تحت پوشش است که از این تعداد حدود ۷۰۰ خانوار مشمول این صندوق شده اند و از این حقوق و مزایا استفاده می کنند. مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی […]

“عیسی کریمی”،در بازدید از غرفه فریادجنوب در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: حدود ۲۳هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان تحت پوشش است که از این تعداد حدود ۷۰۰ خانوار مشمول این صندوق شده اند و از این حقوق و مزایا استفاده می کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمدادامه داد: اکنون باید ۶۴هزار نفر را تحت پوشش این صندوق می بردیم اما به دلایل وضعیت اقتصادی، معیشت، اطلاع رسانی، عدم آگاهی و مهمتر از همه اعتماد جامعه به این خدمات باعث شده که نتوانیم به ۱۰۰ درصد برسیم و در تلاش هستیم.
کریمی با اشاره به اینکه جمعیت استان به سمت پیری می رود، تصریح کرد: امروز باید چاره ای بیندیشیم تا فردا در تله پیری و مشکلات عدم دریافت مستمری بازنشستگی گرفتار نشویم.

وی با بیان اینکه کارگزاران صندوق بیمه رفاه اجتماعی روستاییان و عشایر آماده ارائه خدمات هستند بیان کرد: از همه جوانان بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال برای استفاده از این فرصت و مراجعه به فرمانداری، بخشداری و تمام ادارات امور عشایر استان، دعوت به عمل می آید.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: دولت با عظمی جدی ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کند و حداقل کمک دولت برای بیمه  حداقل ۴۵۰ و حداکثر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.
کریمی عنوان کرد: با توجه به وضعیت امروز در بحث حمایت نظام بیمه های اجتماعی رقم قابل توجهی است.
وی ادامه داد: افرادی که در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت هستند و کشاورزان غیرساکن روستا می توانند در این صندوق بیمه شوند.
به گزارش فریادجنوب : مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به بررسی ها در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۹۰ درصد جمعیت استان مشمول این صندوق هستند.
کریمی تاکید کرد: از تمامی کسانی که مشمول این بیمه می شوند برای نام نویسی در صندوق بیمه روستاییان و عشایر دعوت به عمل می آید.