اقدامی ماندگار از اهالی یک روستادر راستای ازدواج آسان
اقدامی ماندگار از اهالی یک روستادر راستای ازدواج آسان

پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوبfaryadejonoob.ir ازدواج یکی از مهم ترین‌ سنت‌های پیامبر اکرم (ص) و آیین اسلام بوده اما این سنت نیکو و فرخنده در این عصر مدرنیته دستخوش تغییرات بسیاری شده تا جایی که جوانان به علت فقر و نداری تن به ازدواج‌های با سبک سفید و نوعی ولنگاری اجتماعی می‌دهند. انتظار می‌رود دولتمردان […]

پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوبfaryadejonoob.ir

ازدواج یکی از مهم ترین‌ سنت‌های پیامبر اکرم (ص) و آیین اسلام بوده اما این سنت نیکو و فرخنده در این عصر مدرنیته دستخوش تغییرات بسیاری شده تا جایی که جوانان به علت فقر و نداری تن به ازدواج‌های با سبک سفید و نوعی ولنگاری اجتماعی می‌دهند.

انتظار می‌رود دولتمردان برای تسهیل شرایط ازدواج جوانان چاره اندیشی کنند اما در شرایط کنونی کشور مردان سیاست نیز نتوانستند این پیوند آسمانی را تسهیل کنند و باز هم مثل همیشه روستازادگان به مردان سیاست نشان دادند که خواستن توانستن است.

اهالی خونگرم و با صفای سرتنگ شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد در هگمتانه محلی خود تصمیم آسمانی گرفتند تا فرزندانشان با دغدغه کمتری روانه خانه بخت شوند.

بزرگان، ریش سفیدان و اعضای شورای روستای سرتنگ با تصویب مصوبه 11 بندی با هرگونه تجمل گرایی و هزینه‌های اضافی در برپایی مراسم عروسی مخالفت خود را اعلام کرده و مردم روستا را به ساده زیستی و زندگی همراه با عشق و وفاداری دعوت کردند.

این حرکت زیبا و پسندیده اهالی نشان دهنده روشنفکری و یک همدلی و وحدت در بین این مردم است تا درسی برای دولتمردان باشد که آنها نیز برای رفع مشکلات کشور کدورت‌ها را کنار گذاشته و همدل و یک صدا برای آبادانی ایران عزیز و سربلندی جوانان این مرز و بوم گام بردارند‌.