وزیر نیرو به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند
وزیر نیرو به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وزیر نیرو برای سفر به استان با هدف رفع مشکلات حوزه آب و برق دعوت به عمل آمد و وی نیز این درخواست را پذیرفت و مردادماه مهمان مردم استان خواهد بود. به گزارش فریاد جنوب ،حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مشکلات زیرساختی حوزه آب، برق و […]

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وزیر نیرو برای سفر به استان با هدف رفع مشکلات حوزه آب و برق دعوت به عمل آمد و وی نیز این درخواست را پذیرفت و مردادماه مهمان مردم استان خواهد بود.
به گزارش فریاد جنوب ،حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مشکلات زیرساختی حوزه آب، برق و فاضلاب با رضا اردکانیان وزیر نیرو دیدار و گفتگو کرد.
معاون عمرانی استاندار و مدیران بخش آب استان، استاندار را در این دیدار همراهی کردند و معاونان وزیر نیرو نیز در این نشست حضور داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلات آب و فاضلاب استان را در پنج محور ارائه و خواستار رسیدگی و رفع مشکلات استان در حوزه آب و برق شد.
وی به پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود پیمانکاران پروژه های تصفیه خانه فاضلاب یاسوج، پاکسازی آبرسانی شهر یاسوج، آبرسانی شهر مادوان، آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، لنده، سوق و چرام فعال تر عمل کنند و اعتبار لازم به این پروژه ها تخصیص یابد.
کلانتری همچنین خواستار رفع مشکلات فنی و اعتباری سد تنگ سرخ، تسریع در عملیات اجرایی و شروع فرآیند آبگیری سد چم شیر، تسریع در کلنگ زنی سد آبریز، تخصیص سهم استان در حوزه بشار مانند مارون و زهره و تعیین تکلیف سد صیدون شد.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: وزیر به معاونین خود در خصوص تامین برق ایستگاه پمپاژ استان از جمله اراضی دهدشت غربی و امامزاده جعفر (ع) و تقویت ۵۰ مگاواتی این ایستگاه ها دستور داد.
وی عنوان کرد: مقرر شد وزارت نیرو از طریق برق منطقه ای خوزستان برای ایجاد ۵ پست برق در شهرهای مختار، سی سخت، چرام، بهمئی و دیشموک اقدام کند.
کلانتری افزود: این اقدام در جهت پایداری شبکه برق این مناطق انجام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وزیر برای حضور در استان دعوت کرد و وزیر نیرو نیز این دعوت را پذیرفتند.