هنرتعزیه خوانی با اجرای آئین های تعزیه در شهرستان لنده قدمتی دیرینه دارد
هنرتعزیه خوانی با اجرای آئین های تعزیه در شهرستان لنده قدمتی دیرینه دارد
"به گزارش فریاد جنوب"،اسماعیل زارعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده اظهار داشت: هنر تعزیه خوانی با اجرای آئین های تعزیه در شهرستان لنده قدمتی دیرینه دارد.

“به گزارش فریاد جنوب”،اسماعیل زارعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده اظهار داشت: هنر تعزیه خوانی با اجرای آئین های تعزیه در شهرستان لنده قدمتی دیرینه دارد.

وی عنوان کرد:امسال نیز همچون سال های گذشته تعزیه شهادت امام حسین علیه السلام پذیرای خیل عظیم مشتاقان در عصر عاشورا بود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لنده گفت:تعزیه شهادت امام حسین علیه السلام بیانگر وقایع عظیم روز های منتهی به عاشورا به خصوص تاسوعا و عاشورای حسینی می باشد.

زارعی بیان کرد:به تصویر کشیدن آن وقایع عظیم،جانسوز و تاریخی در قالب هنر تعزیه هر ساله خیل عظیمی از مشتاقان به ابا عبدالله علیه السلام و یاران باوفایش را به میدان اجرای تعزیه خوانی،محل تقابل به تصویر کشیدن حریت و آزادگی در مقابل ستم و جور یزدیان می کشاند.

زارعی اظهار داشت: گروه تعزیه خوانی قمر بنی هاشم علیه السلام از گروه های باسابقه و خوشنام شهرستان لنده از استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک قرن است که هنر سنتی تعزیه خوانی را ترویج می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این گروه هنرمندان بسیاری را در خود پرورانده که عده ای از این عزیزان امسال با اجرایی زیبا،تماشاگران را با حال و هوای صحرای کربلا مأنوس نموده ویک همزاد پنداری خوبی برقرار کردند.

وی عنوان کرد:این تعزیه به سرپرستی و معین البکایی سعید ذاکری و نصرت عدالت و تعزیه خوانی اصغر محمدی،نوراله تقی زاده،محسن عباسی،عبدالوهاب تقی زاده،اکبر عباسی،مالک قدسی،رضا عسکری،مهرتاش محمدی و تعدادی دیگر از تعزیه خوانان عبدالصاحب محمدی،افشین محمدی،طاووس عدالت،سعید آذر بادگان،مظفر رزمجو،سجاد آذربادگان،مسعود قنبری،صمد محمدی،و تعدادی دیگر از عوامل اجرایی این تعزیه بودندو لازم به ذکر است بیش از یکصد نفر از در اجرای این تعزیه حضور دارند.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریاد جنوب