استاندارکهگیلویه وبویراحمد: نخواهم گذاشت فرصت جذب ۲۱۴۰ میلیاردی تسهیلات اشتغال روستایی استان از دست برود
استاندارکهگیلویه وبویراحمد: نخواهم گذاشت فرصت جذب ۲۱۴۰ میلیاردی تسهیلات اشتغال روستایی استان از دست برود

پایگاه خبری فریاد جنوب ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به مهلت جذب تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان خرداد، مدیران دستگاه های اجرایی استان در جذب به موقع این تسهیلات برای توسعه اشتغال پایدار عزم جدی داشته باشند. علی محمد احمدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: سهم استان از تسهیلات اشتغال […]

پایگاه خبری فریاد جنوب ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به مهلت جذب تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان خرداد، مدیران دستگاه های اجرایی استان در جذب به موقع این تسهیلات برای توسعه اشتغال پایدار عزم جدی داشته باشند.

علی محمد احمدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است که با جذب به موقع آن امکان افزایش این تسهیلات تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال توسط دولت وجود دارد.

وی اظهار داشت: با هدف عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار، دولت این تسهیلات ارزان قیمت را با نرخ سود ۶ درصد به فعالان جویای کار ارائه می دهد.

استاندار بیان کرد: دستگاه های نظارتی برای اجرای قانون و عدالت نیاز به کسب اجازه از استاندار ندارند و با هیچ مدیر و دستگاه اجرایی نباید تعارف داشته باشند.

احمدی با اشاره به تکمیل حلقه های خوشه‌ دست بافته ها در استان، تصریح کرد: با توجه به پیشینه مردم این استان در بحث دست بافته ها، این خوشه باید به طور جدی پیگیری شود و زمینه توسعه آن فراهم گردد.

وی به تسهیل در فرآیند رونق تولید در استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی کارخانه های راکد سبب کاهش آسیب های اجتماعی در این استان شده و اشتغال پایدار برای جوانان ایجاد خواهد شد.

استاندار تاکید کرد: مدیران باید به سمت مناقصه های عمومی بروند و هم اینک ترک تشریفات در این استان اجرایی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج هم گفت: با ایجاد فضای رقابتی بین واحد های تولیدی استان رو به توسعه می رود و شرایط برای حضور کارآفرینان فراهم خواهد شد.

جبار کیانی عنوان کرد: فرصت ها و تسهیلات مورد نیاز باید برای راه اندازی تمامی کارخانه ها یکسان باشد و فارغ التحصیلان بیکار به کار گرفته شوند.

وی افزود: استفاده از تولیدات داخلی استان باید در اولویت بخش های مختلف استان قرار بگیرد که در پی آن از این تولیدات حمایت می شود و از زمین گیر شدن شرکت ها و بنگاه ها در استان جلوگیری خواهد شد.