اصلاح طلبی غیراصولی و اصولگرائی مصلحتی /لیدرهای یدک‌کش جناح‌های سیاسی در کهگیلویه
اصلاح طلبی غیراصولی و اصولگرائی مصلحتی /لیدرهای یدک‌کش جناح‌های سیاسی در کهگیلویه

ارسالی مخاطب پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir روزگاران مدیدی اندیشه و دیدگاه اصلاح طلبی داشتم و بر همین مبنا پای صندوق های رای میرفتم‌؛ اگر چه در مواردی اندیشه های اصولگرایان رو هم مردود نمیدانستم و به نوعی سعی ام بر آن بود که جانبدار حقیقت باشم و نه اینکه بواسطه تفکر اصلاح طلبی […]

ارسالی مخاطب

پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir
روزگاران مدیدی اندیشه و دیدگاه اصلاح طلبی داشتم و بر همین مبنا پای صندوق های رای میرفتم‌؛ اگر چه در مواردی اندیشه های اصولگرایان رو هم مردود نمیدانستم و به نوعی سعی ام بر آن بود که جانبدار حقیقت باشم و نه اینکه بواسطه تفکر اصلاح طلبی ،راه بر هر اندیشه و تفکری ببندم !!، و حتی در مواردی جدای از دیدگاه سیاسی ، به اندیشه ای رای دادم که نه اصلاح طلب بود و نه اصولگرا !!؛ آنچه که امروزه مبرهن و آشکار شده اینست که هر دو جناحین ، صرفا” در جهت منافع سیاسی و ماندگاری میز و صندلی های ریاست ، در ید قدرت خود، با هم میجنگند و همدیگر رو در آستانه هر انتخاباتی گل مالی میکنند ،آنچنان که گوئی تا بحال نوبت آنها نشده وگرنه ایران رو گلستان میکرده اند !!! ، و انگار که اگر بر مسند قدرت بنشینند چنان تغییراتی حاصل میکنند بقولی در حد لالیگا !!، بی آنکه بدانند که سیاست های کلان و چشم اندازهای چندین ساله و بیست ساله کشور و…. همه در یک راستا طراحی شده است و قدرت مانورها بسیار محدود و در حد انتخاب راه رسیدن به آن اهداف از پیش تعیین شده خواهد بود ، و در این میان ،آنکه سر کار است و به امید آینده ای که بارها آنرا از هر دو جناح تجربه کرده میدود و شعار میدهد ،فقط مردم بینوا هستند و بس !!!
از سیاسیون کلان کشوری که یک پله پائین تر بیاییم و به استان و شهرستان برسیم ، یک سوال در اذهان متبادر میشود که سران اصلاح طلبی در کهگیلویه که پس از اینهمه سال ، نتوانسته اند در تفکرات خود ، اصلاحاتی رقم بزنند و میان خودشان صلح و مصالحه ای برقرار کنند ،چگونه دنبال اصلاحات در سطح کلان و کشوری هستند !!؟
این چه جور اصلاح طلبی است که سران یک جناح ،با یک تفکر و یک دیدگاه و حتی یک سن و سال نزدیک به هم و جالبتر از همه ، یک رشته تحصیلی مشترک !!، علیرغم واسطه گری های افراد موثر در سطح کلان ، تا کنون نتوانسته اند در رفتار و دیدگاه های خود اندکی و فقط اندکی !! اصلاحات در جهت نزدیک تر شدن به هم و ایجاد وحدت ،رقم بزنند !!!؟
بنده تصورم بر اینست که آقایان و نزدیکان فکری شان حتی شاید نمیدانند که تفاوت اصلاح طلب و اصول گرا در چیست ؟!!؟ و چه چیزی را بایسته و شایسته اصلاح و اصلاحات میدانند !!؟ و اصلا”چه چیزی را قرار است که اصلاح کنند !!!
آنچنانکه بر همین عقیده ام که بسیاری از اصولگرایان نیز نمیدانند بر کدامین اصول باید مصر باشند و بر کدامین اصول پایبند !!!؟
و یا اصلا” منظور از اصول و اصولگرائی چیست ؟!!؟
خلاصه مطلب اینکه اگر جسارت نباشد باید عرض کنم که درسطح سیاست منطقه ای ، لیدر های هر دو جناح مذکور ، صرفا” یدک کش نام جناح خویش هستند و بس !!!، و لگام اسبی را میکشند که بسمتی برود که فقط آن یکی راه نباشد ،حالا هر راهی که میخواهد برود برود !!!
“دکتر سید علی اکبر داورپناه -تیر ماه ۹۸”