اعلام زمان برگزاری سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی«ره» و قیام خونین ۱۵ خرداد در کهگیلویه
اعلام زمان برگزاری سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی«ره» و قیام خونین ۱۵ خرداد در کهگیلویه
دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: هم‌زمان با سراسر کشور مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در کهگیلویه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، جهان دیماز در این باره اظهار کرد: بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین شهدای قیام خونین ١۵ خرداد در این شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه، گفت: این مراسم روز دوشنبه ساعت ۱۸ به صورت دسته روی از مقابل سپاه پاسداران ددشت تا مسجد صاحب الزمان برگزار می‌شود.

دیماز خاطرنشان کرد: سپس در مسجد صاحب الزمان (عج) با حضور شرکت کنندگان به عزاداری خواهیم پرداخت و از عموم مردم فهیم شهرستان کهگیلویه جهت شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.

بر پایه این گزارش، امام خمینی(ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردم‌داری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر «نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور» نیز به عنوان بزرگ‌ترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی