افتخار دیگری از دختران کهگیلویه وبویراحمد+مروری مختصر بر زندگی و افتخارات ورزشی
افتخار دیگری از دختران کهگیلویه وبویراحمد+مروری مختصر بر زندگی و افتخارات ورزشی

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب :پروین صادقی در تاریخ 12/9/1366 در روستای زیبا و گردشگری تنگ سریز از توابع شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد دیده به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی خود را در روستای مذکور گذرانید. از کودکی بسیار بانشاط و پرانرژی ظاهر شد و به ورزش‌های مختلف خصوصاً ورزش‌های رزمی علاقه‌ی […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب :پروین صادقی در تاریخ 12/9/1366 در روستای زیبا و گردشگری تنگ سریز از توابع شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد دیده به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی خود را در روستای مذکور گذرانید. از کودکی بسیار بانشاط و پرانرژی ظاهر شد و به ورزش‌های مختلف خصوصاً ورزش‌های رزمی علاقه‌ی وافری نشان داد. او از کودکی به فراگیری قرآن روی آورد و اولین لوح تقدیر خود را در رشته‌ی حفظ و درک مفاهیم قرآن از استاد مهدی اردبیلی دریافت نمود. علیرغم نبود امکانات و فضاهای ورزشی در روستای مذکور او روزبه‌روز به ورزش و خصوصاً ورزش‌های رزمی علاقه‌مند‌تر شد تا جایی که در سال 1384 یعنی در سن 22 سالگی به‌صورت جدی تصمیم به ورود به رشته‌ی کونگ‌فو نمود. تمرینات خود را در همین سال در باشگاه نادیای شهر یاسوج زیر نظر استاد مرضیه سادات معصومی آغاز کرد. علاقه و عشق بی‌پایان او به این رشته‌ی رزمی از یک‌سو و ارتباط تنگاتنگ او با استادش از سوی دیگر، از او شاگردی مطرح و باانگیزه ساخت. تا جایی که به گفته‌ی خودش در کل دوران حضور او در این باشگاه حتی یک مورد غیبت نداشته است. او در حالی به‌عنوان یک دختر به سراغ ورزش آن‌هم در یک باشگاه رزمی رفت که هنوز فرهنگ ورزش و خصوصاً ورزش‌های رزمی در خانواده و روستای محل سکونت او نه‌تنها برای بانوان جایگاهی نداشت بلکه زشت و ناپسند نیز تلقی می‌شد لذا او با این کار جسورانه‌ی خود، درصدد اثبات قابلیت و توانی‌های بانوان برآمد. پس‌ازآن نیز او سال‌ها تلاش کرده تا جو حاکم بر روستا و دیدگاه اطرافیان خود در مورد بانوان و ورزش آنان را تغییر دهد.
در سال اول حضور خود در باشگاه ورزشی نادیا، پایش به مسابقات مختلف در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری باز شد. در سال 1390 علیرغم مساعد بودن نگرش برخی مردم روستا به ورزش بانوان، در اقدامی شجاعانه در مدرسه‌ی راهنمایی روستای زادگاه خودش، آموزش‌های رزمی را به دانش آموزان آن مدرسه آغاز کرد که پس از حدود یک ماه، همه‌ی شاگردان او که در مسابقه‌ی استانی شرکت کرده بودند مقام‌های قهرمانی استانی را کسب نمودند. علیرغم این موفقیت، خانواده‌ی شاگردان او مانع از حضور مجدد دخترانشان در تمرینات ورزشی شدند. این اقدام آن‌ها نه‌تنها از انگیزه خانم صادقی کم نکرد بلکه انگیزه و تلاش او را برای پیمودن این راه دشوار و پرمخاطره، بیشتر نمود و بر همین اساس مجدداً کار مربیگری خود را در خانه‌ی کونگ‌فو استان ادامه داد و طی سالیان مختلف به تعداد زیادی از دختران و بانوان علاقه‌مند به این رشته‌ی ورزشی، آموزش‌های عملی و نظری ارائه داد.

او از اولین سال‌های حضور خود در مسابقات ورزشی، احکام، لوح تقدیر، مدال و نشان‌های مختلفی را از دست مسئولین مختلف در سطوح شهرستانی، استانی و ملی دریافت نموده است که برخی از آن‌ها به ترتیب تاریخ دریافت، به شرح زیر است:
1388 حکم انتخاب به‌عنوان نائب رئیس هیئت کونگ‌فو شهرستان بویراحمد (این مسئولیت را تا سال 1396 به مدت 8 سال به عهده داشته است)
1388 حکم قهرمانی مقام اول کشوری
4/2/1388 حکم قهرمانی مقام اول استانی
17/4/1388 حکم قهرمانی مقام اول استانی
15/5/1388 حکم قهرمانی مقام اول کشوری تهران
2/6/1389 لوح تقدیر تجلیل از قهرمانان
13/12/1389 حکم قهرمانی مقام اول استانی یاسوج
5/3/1390 دریافت لوح تقدیر عفاف و حجاب از دست آیت‌الله ملک حسینی
1/7/1390 مقام اول قهرمان کشوری
27/11/1390 حکم دان 1
28/12/1390 مقام اول قهرمان منتخب کشوری تهران
29/6/1392 تقدیرنامه کونگ‌فو پرتوآ
2/12/1392 حکم قهرمانی در چهار رده‌ی سنی شیراز
1/3/1393 حکم دان 2
1394 حکم قهرمانی تیمی پارسیان مقام سوم تیمی بزرگ‌سالان
25/12/1394 لوح تقدیر انتخاب برترین‌های باشگاه ورزشی نادیا
28/12/1395 حکم دان 3
1396 کسب مقام پنجم کشوری مسابقات مچ اندازی در کرمانشاه
1/2/1396 حکم انتصاب به‌عنوان بازرس هیئت کونگ‌فو بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد
30/4/1396 حکم قهرمانی مسابقات مچ اندازی بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد (کسب مقام اول و دریافت حکم درجه 1)
29/6/1396 حکم کاپ اخلاق استان کهگیلویه و بویراحمد در رده‌ی نوجوانان
2/12/1396 انتخاب به‌عنوان نماینده گروه هنرهای رزمی پارسیان استان کهگیلویه و بویراحمد
4/5/1397 حکم تیمی مسابقات چندجانبه کونگ‌فو توآ در شیراز مقام سوم تیمی
9/6/1397 کسب کاپ اخلاق نونهالان
9/6/1397 کسب کمربند و مدال طلای برترین مربی کونگ‌فو سبک پارسیان در استان زنجان


سرکار خانم پروین صادقی، علیرغم حضور در اماکن و فضاهای ورزشی مختلف، همواره برای اخلاق و عفت خصوصاً اخلاق و عفت بانوان ورزشکار، ارزش زیادی قائل بوده و هست و بر همین اساس، بهترین هدیه و یادگار به‌یادماندنی خود را هدیه‌ی دریافتی از دست مبارک مرحوم آیت‌الله ملک حسینی در سال 1390 در زمینه حجاب و عفاف می‌داند.
ایشان در حال حاضر رئیس گروه کونگ‌فو به سبک پارسیان و بازرس هیئت کونگ‌فو در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشند و کماکان در خانه‌ی کونگ‌فو استان و باشگاه نادیای یاسوج به مربیگری خود ادامه می‌دهد.
او در سال 1397 برای دستیابی به اهداف و آرزوهای دیرینه‌ی خود، مجدداً به زادگاهش روستای تنگ سریز مراجعه نمود و به آموزش فشرده‌ی دختران آن روستا اقدام نمود و زمینه را برای حضور آنان در مسابقات استانی و کشوری و کسب مدال‌های رنگارنگ هموار نمود. یکی از خوشحالی‌های وصف‌ناپذیر او آن است که هم‌اکنون تعدادی از دختران این روستا در کار مدیریت باشگاه و یا به‌عنوان دستیار و همکار، او را همراهی می‌کنند و دیدگاه منفی مردم روستا به ورزش بانوان اصلاح ‌گردیده و به این ورزش به دیده‌ی مثبت می‌نگرند.
هرچند او به برخی از اهداف ورزشی گذشته‌ی خود دست یافته است اما اهداف و آرزوهای بزرگ دیگری نیز در سر دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آرزوی سلامتی و تندرستی برای خدمت بیشتر، صادقانه‌تر و فراگیرتر به بانوان محترم و همچنین رفع موانع و مشکلات ورزش کونگ‌فو در سطح استان است.
سرکار خانم پروین صادقی، اول تا آخر توفیقات خود را در کسب عناوین، نشان‌ها و مدال‌های قهرمانی مختلف، لطف بی‌پایان خداوند می‌داند و از مادر و دوستانی که همواره مشوق او در ورود به این راه پرفرازونشیب بوده‌اند و خصوصاً از خانه‌ی کونگ‌فو استان و دست‌اندرکاران آن نیز تقدیر و تشکر می‌نماید.