افزایش 19.6 درصدی مرگ غیرطبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد
افزایش 19.6 درصدی مرگ غیرطبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 19.6 درصدی مرگ غیرطبیعی در این استان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب وبه نقل از ایسنا«کامروز امینی»  افزود : در سال 96 تعداد 566 کارشناسی تعیین علت فوت در ادارات پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد 161زن و 405مرد بوده اند […]

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 19.6 درصدی مرگ غیرطبیعی در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب وبه نقل از ایسنا«کامروز امینی»  افزود : در سال 96 تعداد 566 کارشناسی تعیین علت فوت در ادارات پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد 161زن و 405مرد بوده اند . این تعداد نسبت به سال 95 افزایش 13.9 درصدی داشت .

وی اظهارکرد : از تعداد کل اجساد معاینه شده در سال 96 تعداد 427 مورد مربوط به مرگ های غیر طبیعی بوده که این رقم نسبت به سال 95 افزایش 19.6 درصدی داشته است.

فوت 183 نفر بر اثر تصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمدخاطرنشان کرد: بالاترین آمار نحوه فوت در مرگ های غیر طبیعی فوت استان در اثر تصادفات رانندگی با 183 مورد ثبت شده است .

امینی با بیان اینکه یکی از مسئولیت های مهم و حساس پزشکی قانونی تعیین علت فوت در مرگ های غیر طبیعی است، تصریح کرد: مرگ های غیر طبیعی بر حسب علت فوت، مرگهایی هستند که به دنبال مداخله یک یا چند عامل خارجی همانند عوامل فیزیکی، شیمیایی، روانی و مکانیکی بوقوع پیوسته و بر اساس علت مرگ شامل مواردی همچون برق گرفتگی، حوادث رانندگی، سوختگی، عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، غرق شدگی، سقوط از بلندی، مسمومیت دارویی، مسمومیت با سم، سلاح سرد، حلق آویز و غیره تقسیم بندی شده اند.

وی اضافه کرد: تمام اجساد با مرگ غیر طبیعی جهت تعیین علت فوت باید به پزشکی قانونی ارجاع شود و رضایت و عدم شکایت اولیاء دم نباید منجر به صدور جواز دفن از سوی حوزه های بهداشتی درمانی شامل پزشکان شاغل در بیمارستانها و یا سایر مراکز درمانی دولتی یا خصوصی شود