بهره برداری از موزه یاسوج تا سه ماه آینده | اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم هیئت دولت | برگزاری جشنواره ملی عشایر در یاسوج
بهره برداری از موزه یاسوج تا سه ماه آینده | اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم هیئت دولت | برگزاری جشنواره ملی عشایر در یاسوج
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: مبلغ ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه یاسوج تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، سعید طالبی پور در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تکمیل موزه یاسوج، اظهار کرد: برای تکمیل موزه یاسوج مبلغ ۱۱ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌ و بویراحمد، افزود: این میزان مبلغ برای کار‌های جانبی موزه یاسوج از جمله گرافیک محیطی بیرون و داخلی آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به جشنواره ملی عشایر و اجلاسیه شهدای عشایر استان، تصریح کرد: قرار است در صورت نبود بارندگی، روز نخست این دو برنامه از فردا در یاسوج آغاز شود.

طالبی پور عنوان کرد: جشنواره ملی عشایر در پنج شب برگزار می‌شود که دو شب آن به اجلاسیه شهدای عشایر استان اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سفر دوم هیئت دولت به استان مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان به اداره کل میراث فرهنگی اختصاص یافت، بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت تاریخی شده است.

وی با اشاره به بافت تاریخی ۳۵ هکتاری شهر دهدشت، گفت: تعیین حریم و بستر این بافت نیازمند تامین اعتبار است.

طالبی‌پور با اشاره به برخی از مشکلات بافت تاریخی دهدشت، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی برای حراست از بافت و همچنین تملک اراضی بخشی از مشکلات بافت تاریخی دهدشت است، اما برای اولین بار و پس از گذشت ۲۲ سال، سرانجام تعیین بستر و حریم دهدشت انجام گرفت و به عنوان نقشه راه، نوید خوبی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی فرصت‌های گردشگری سد شاه قاسم یاسوج، خاطر نشان کرد: سد شاه قاسم در حوزه آب منطقه‌ای است، اما قراردادی با آب منطقه‌ای منعقد شده و در بازدید وزیر از این منطقه فرصت‌های گردشگری تبیین شده و مورد استقبال قرار گرفت.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی