تحلیل رفتاری و عملکرد علی اکبری ‌تبار در شورای شهر یاسوج
تحلیل رفتاری و عملکرد علی اکبری ‌تبار در شورای شهر یاسوج
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:علی اکبری ‌تبار عضو شورای شهر یاسوج در دور چهارم و پنجم و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان و کشاورزی استان است، که در انتخابات دور چهارم شورای شهر یاسوج نامش بر سر زبان‌ها افتاد

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در حالی به روز موعود نزدیک می‌شود که کرونا با چهره‌ای جدید همچنان در حال قدرت نمایی است.

از بین اعضای دور پنجم شورای شهر یاسوج پنج عضو مجدد برای تکیه زدن بر کرسی شورای شهر وارد رقابت شده‌اند و امیدوارند که مردم بار دیگر به آنها اعتماد کنند.

 

اختلافات به وجود آمده در دور پنجم در پارلمان شورای شهر یاسوج باعث شده تا مردم در انتخاب اعضای دور ششم دقت بیشتری کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری انتخاب افراد اصلح را در دستور کار قرار دهند.

 

در این مطلب قصد داریم به تحلیل رفتاری و عملکرد علی اکبری‌تبار نائب رئیس کنونی شورای شهر یاسوج بپردازیم.

 

علی اکبری ‌تبار عضو شورای شهر یاسوج در دور چهارم و پنجم و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان و کشاورزی استان است، که در انتخابات دور چهارم شورای شهر یاسوج نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

 

وی که از نیروهای جوان شناخته شده استان به شمار می‌رود، همواره خود را به عنوان یک فرد انقلابی ، مطالبه گر و مدافع حقوق شهروندان معرفی کرده و بر شفافیت عملکردها و پویایی شورای شهر و شهرداری تأکید داشته‌است.

 

وی با توجه به اینکه مسئولیت هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان را به عهده دارد رابطه خوبی با اهالی رسانه دارد و معتقد است که رسانه‌ها در انجام امور با توجه به شناختی که از مشکلات و معضلاتی دارند می‌توانند بهترین مشاورین باشند.

 

علی اکبری‌تبار در دور چهارم شورای شهر از موافقین انتخاب محمد علی جاوید شهردار سابق شهر یاسوج بود و در طول مدت حضور هشت ساله خود سابقه عضویت در کمیسیون‌های مهم شورای شهر نظیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، نامگذاری، ماده صد، ماده ۳۸، قطع اشجار، نماینده شورای شهر در کمیسیون نظام وظیفه و دارایی، سخنگوی شورای شهر، نایب رئیس شورای شهر و … را در کارنامه خود دارد.

 

علی اکبری‌تبار را می‌توان از اولین موافقان ساماندهی جمعه بازار یاسوج و رسیدگی به مشکلات بیش از ۹۰۰ کسبه جمعه بازار یاسوج دانست.

 

وی در این رابطه در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۹۹ در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: ساماندهی جمعه بازار بهترین راه بوده زیرا افزون‌بر 7هزار نفر از طریق این بازار امرمعاش می‌کنند که بسیاری از آنان قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند.

 

اکبری ‌تبار در ادامه دستفروشی در جهان را یک پدیده رایج دانست و افزود: دسترسی راحت و ارزان مردم به کالا، وجود صنف‌های مختلف، انجام یک تجمع اجتماعی مناسب و ایجاد اشتغال برای عده جوان از جمله مزایای جمعه بازار یاسوج است.

 

اکبری‌تبار خواستار ساماندهی محل فعلی جمعه بازار یاسوج شد و بیان کرد: نبود پارکینگ، امکانات و خدمات رفاهی، نداشتن ایمنی، و امنیت جانی برای غرفه داران از مهمترین مشکلات موجود در جامعه بازار بوده که باید با تدبیر رفع شود.

 

اکبری‌تبار خواستار ساماندهی محل فعلی جمعه بازار یاسوج شد و بیان کرد: نبود پارکینگ، امکانات و خدمات رفاهی، نداشتن ایمنی، و امنیت جانی برای غرفه داران از مهمترین مشکلات موجود در جامعه بازار بوده که باید با تدبیر رفع شود.

 

به نقل از خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ۲۴ فروردین سال ۹۹ آورده است؛ علی اکبری‌تبار در جلسه استیضاح شهردار یاسوج گفت: چرا جمعه بازار یاسوج که در ورودی شهر قرار دارد و مشکلات اساسی ایجاد کرده، ساماندهی نشده است؟ و به همین خاطر همه اعضای شورای شهر یاسوج به دستگاه قضایی احضار و هم اکنون با قید ضمانت آزاد هستیم. این بازار باید ساماندهی شود اما شهردار هیچ تصمیم و طرحی در این خصوص اجرا نکرده است. حدود ۱۰۰۰ نفر در این بازار از این محل نان می خورند بنا بر جمع آوری جمعه بازار نیست بلکه باید در چند نقطه از شهر ساماندهی شوند و حدود ۵۷ مصوبه شورا از سوی شهردار اجرا نشده و بر زمین مانده اند.سرمایه گذار جمعه بازار هر غرفه را به کسبه بازار فعلی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می فروشد این چه سرمایه گذاری است؟

اما با وجود تاکید و دغدغه اکبری تبار در موضوع بازار جمعه یاسوج ولی هنوز تصمیم مقتضی و نهایی که در بردارنده صلاح و منفعت اهالی بازار جمعه باشد توسط شهردار اتخاد نشده است .

هر شهرداری سعی در تاخیر در برنامه ریزی برای این صنف را دارد تا به شهردار بعدی آن را موکول کند