تحول بزرگ مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد
تحول بزرگ مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد
فریادجنوب : مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگاران  از دلایل سفرش به کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل آمدن به کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران عیادت از همکارانی بود که در حین خدمت دچار سانحه شده بودند چراکه سلامتی همکاران از همه موضوعات برای ما مهم‌تر است

فریادجنوب : مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگاران  از دلایل سفرش به کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل آمدن به کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران عیادت از همکارانی بود که در حین خدمت دچار سانحه شده بودند چراکه سلامتی همکاران از همه موضوعات برای ما مهم‌تر است لذا از باب وظیفه وقتی به استانی هم‌سفر می‌کنیم طرح‌های مخابراتی را موردبررسی قرار می‌دهیم که در خصوص برنامه‌های امسال همه جلساتی با مسئولین استانی در شرکت مخابرات نیز برگزار کردیم.

احداث و بهینه‌سازی 300 سایت مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: بر اساس برنامه‌ای که با همراه اول داریم و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی که در شرکت مخابرات ایران دنبال می‌کنیم، نسبت به توسعه سایت‌ها همراه نیز اقدام خواهیم کرد. به‌عنوان نمونه در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بالغ‌بر 300 سایت شهری و روستایی یا سایت جدید احداث، یا تغییر تکنولوژی، یا بهینه‌سازی یا بازسازی‌شده و یا هم ارتقاء پیداکرده است اگرچه وضعیت آنتن دهی بهتر شده است که کار خیلی بزرگی در سال گذشته در این استان انجام‌گرفته است.

کار بزرگ شرکت مخابرات در کهگیلویه و بویراحمد

سلطانی در ادامه تصریح کرد: باید توجه کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن اقلیم خاص و همچنین کوهستانی بودن به‌تبع اقدام برای انجام برخی خدمات را سخت کرده است بااین‌حال اعتبارات ما هم محدود است و ما اعتبارات تحت عنوان نامحدود نداریم و اما سعی می‌کنیم اولویت‌هایی که در خود استان وجود دارد را در برنامه سال جاری قرار دهیم و ازنظر اعتباری و تجهیزاتی هم پشتیبانی خواهیم کرد که این مشکلات مخابراتی در برخی مناطق هم مرتفع شوند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در خصوص پوشش سایت‌های سیار در استان نیز کار اساسی باید انجام شود و به علت همان محدودیت اعتبارات، معمولاً بین 200 تا 300 سایت مخابرات می‌توانیم در استان احداث و یا طرح تکنولوژی بدهیم.

برنامه شرکت مخابرات برای تحول در کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: بنابراین برنامه و طرحی داریم که این کار را یک‌باره انجام دهیم و در آینده نزدیک هم جلسه‌ای با نمایندگان استان در مجلس برگزار خواهیم کرد و طرح دوساله‌ای داریم برای اینکه استان به‌طور کامل از همه نظر؛ چه در بخش ثابت و چه در بخش سیار کاملاً متحول شود و ان‌شاءالله بتوانیم با حمایت نمایندگان مجلس در استان، با مجلس جدید و دولت آینده و با حمایت‌های که می‌شود در مجموعه مخابرات هر چه سریع‌تر مشکلات استان در این خصوص را مرتفع کنیم.

عدم آنتن دهی در برخی روستاهای استان

سلطانی ادامه داد: بااین‌حال مسیری که به‌صورت زمینی در استان طی کردیم، در جاده‌ها همزمان هم وضعیت سیگنال و هم سایت‌های سیار تست شد که عدم پوشش در برخی محورها یا روستاها و همچنین ضعیف بودن پوشش در برخی نقاط را داشتیم که این موارد در برنامه خواهیم داشت و تلاش داریم امسال تا آنجایی که ممکن است روستاهای پرجمعیت را پوشش 100 درصدی بدهیم.

گلایه‌های مردم از عدم ترمیم حفاری‌های فیبر نوری

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر گلایه‌های مردمی در خصوص عدم ترمیم حفاری‌های فیبر نوری هم گفت: این موضوع مربوط به خود شرکت مخابرات نمی‌شود و مربوط به شرکت‌های خصوصی است؛ بنابراین هرجایی که ما در کشور کاری را آغاز می‌کنیم، سریع ترمیم خواهیم کرد چراکه مخابرات یک شرکت قدیمی و حرفه‌ای است.

نزدیک به 30 هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در کشور

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی نسبت به اقدامات انجام‌شده شرکت مخابرات در کشور هم اظهار کرد: در شرکت مخابرات ایران به‌طور متوسط سالی 10 هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری داریم. در مناطق شهری و روستای و همچنین بین‌شهری میانگین بین 8 تا 10 هزار کیلومتر است. در سه سال اخیر نزدیک به 30 هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در کشور داشتیم که میزان فیبر نوری شرکت مخابرات ایران از مرز 200 هزار کیلومتر هم عبور کرده است. لذا خردادماه 1401 طرحی را به مناطق ابلاغ و طرح نهضت جهادی توسعه فیبری نوری (نجما) را شروع کردیم والان آثار این طرح را در شهرهای استان می‌بینیم در همین راستا بازدیدی از چندین محله شهر یاسوج داشتیم که طرح نجما انجام‌شده بود و هم‌اکنون هم برای مردم در حال ایجاد سرویس فیبر نوری هستیم.
توسعه شبکه مخابراتی در لایه‌های مختلف
سلطانی در خصوص طرح‌های زیرساختی در کشور هم گفت: در شرکت مخابرات مسئله‌ای مهمی که مدنظر است توسعه شبکه مخابراتی در لایه‌های مختلف است. موضوع توسعه شبکه فقط فیبر نوری نیست و فیبر نوری در لایه دسترسی است و ما در سه لایه دیگر شبکه باید توسعه انجام بدهیم.