دستیابی به اقتدار صنعتی، دفاعی و نظامی مستقل، حق دولت‌ها و ملت‌های عربی و اسلامی است
دستیابی به اقتدار صنعتی، دفاعی و نظامی مستقل، حق دولت‌ها و ملت‌های عربی و اسلامی است

 همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی، دینی، علمی و رسانه ای مصر و نیز جمعی از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی و خارجی مقیم قاهره پایتخت مصر جمعه شب در مراسم ضیافت افطار به میزبانی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران […]

 همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی، دینی، علمی و رسانه ای مصر و نیز جمعی از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی و خارجی مقیم قاهره پایتخت مصر جمعه شب در مراسم ضیافت افطار به میزبانی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

 به گزارش فریاد جنوب ، در این مراسم ناصر کنعانی رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده در این ضیافت افطار، در سخنرانی خود به زبان عربی با اشاره به تبلور بیش از پیش اهمیت ابتکار تاریخی امام خمینی رحمه الله تعالی علیه در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در حمایت از مسئله فلسطین و قدس شریف، این ابتکار تاریخی را در حقیقت نقشه راهی پیش روی مردم فلسطین و ملت های مسلمان و همه آزادگان جهان دانست تا مسئله فلسطین همواره در صدر مسائل جهان اسلام قرار گرفته و آزادی این سرزمین مقدس از دست اشغالگران هرگز به فراموشی سپرده نشود.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان افزود: روز جهانی قدس و اجتماعات جهانی این روز، حاوی پیامی مهم و قاطع از سوی ملت های جهان بویژه مسلمانان است که هرگز حق تاریخی و مشروع ملت فلسطین در آزادی این سرزمین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و زندگی مسالمت آمیز همه پیروان ادیان الهی در این سرزمین مقدس را فراموش نمی کنند.

کنعانی در ادامه سخنرانی خود در این مراسم خاطر نشان کرد: اکنون سی و نه سال از نامگذاری روز جهانی قدس بعنوان نماد عظیم اعلام همبستگی مسلمانان و ملت های آزاده جهان در مقابل صهیونیست ها می گذرد، در حالیکه توطئه های رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا علیه سرزمین مقدس فلسطین و ساکنان و مالکان حقیقی آن عمیق تر و پیچیده تر شده است.

وی افزود : شکی نیست که انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و تلاش جاری واشنگتن برای مشروعیت بخشی به ماهیت نامشروع رژیم اسرائیل در قالب “معامله قرن” ، از خطرناکترین اقدامات علیه بیت المقدس و قبله اول مسلمین است.

کنعانی با بیان این که شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مغایرت کامل با مصوبات مجمع عمومی و همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد و مصوبات و قطعنامه های اتحادیه اروپایی و نیز مصوبات سازمان همکاری قرار دارد، تصریح کرد : چنین  اقدامی در هفتادمین سال نکبت و تأسیس رژیم صهیونیستی، اقدام غیرقانونی دیگری در مسیر سیطره تدریجی اسرائیل بر مقدسات اسلامی و حتی مسیحی در بیت المقدس است.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان تاکید کرد: در هیچ برهه ای از تاریخ، هیچ ملتی با چنین رنج و اقدام ظالمانه ای مواجه نبوده اند. آری این حقیقتی تلخ و دلخراش است، اما تمام حقیقت نیست، چرا که پروژه صهیونیسم، فراتر از سیطره بر سرزمین فلسطین است.

کنعانی با اشاره به اینکه صهیونیسم نه فقط پروژهای برای فلسطین و سیطره بر قبله اول مسلمین است، افزود: پروژه صهیونیسم، پروژه ای پیچیده برای سیطره همه جانبه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی اسرائیل بر تمام کشورهای اسلامی است. صهیونیسم پروژه ای برای مهار جهان عرب و اسلام و استضعاف امت عربی و اسلامی است و این همان چیزی است که امام خمینی به آن توجه داشت و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران در ادامه نگاه تیزبین و آینده نگر بینانگذار انقلاب اسلامی، نسبت به آن همواره هشدار می دهند.

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در ادامه سخنان خود با بیان این که  دولت ها و ملت های اسلامی و همه کسانی که به وطن، ملت، فرهنگ و اصالت و ریشه های خود عشق می ورزند، بدانند که نزاع شیعه و سنی، فتنه ای صهیونیستی برای تضعیف بیش از پیش دنیای اسلام و قرار دادن رژیم صهیونیستی در حاشیه امن است، ادامه داد: دولت ها و ملت های اسلامی و همه نخبگان دینی، سیاسی و فرهنگی بدانند که ایران هراسی و ایجاد دشمنی میان ایران و اعراب و ملت های اسلامی، توطئه ای خطرناک برای ایجاد انشقاق در امت اسلامی و جابجایی مکان دوست و دشمن است.

وی با تاکید بر این که  تلاش مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ایجاد محور ضدایرانی در منطقه، نه تنها هیچ منفعتی را برای کشورهای منطقه به همراه نمی آورد، بلکه پس از آن رژیم صهیونیستی و آمریکا با صدایی بلندتر و آمرانه تر از گذشته، با دولت ها و ملت های منطقه سخن خواهند گفت در بخشی دیگر از صحبت های خود خاطر نشان کرد :رژیم صهیونیستی همپیمان حقیقی و صادقی برای هیچ کشوری در حوزه عربی و اسلامی نیست. رژیم صهیونیستی در صورت عبور از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف، به تدریج از همه دولت ها و ملت های عربی و اسلامی عبور خواهد کرد. در این چارچوب تأکید می کنم که دست دوستی  جمهوری اسلامی ایران به روی همه کشورهای عربی و اسلامی بویژه جمهوری عربی مصر بعنوان یکی از مهمترین و مؤثرین کشورهای عربی و اسلامی دراز است و این دوستی را به نفع همه کشورها و ملت های منطقه تلقی می کند.

کنعانی خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها و دشمنی ها، ذره ای در حمایت همه جانبه خود از ملت مظلوم فلسطین عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنان خود گفت : اصرار ایران در حفاظت از توان دفاعی و فناوری صلح آمیز هسته ای خود، نه تنها تهدیدی برای دولت ها و ملت های منطقه نیست، بلکه زمینه ساز حرکت کشورهای عربی و اسلامی در دست یابی به استقلال دفاعی و نظامی در مقابله با توسعه طلبی نظامی رژیم صهیونیستی خواهد بود. به همین دلیل است که دولت آمریکا تحت تأثیر رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای بعنوان یک توافق بین المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل خارج شده است. این اقدام آمریکا نشان داد که واشنگتن تنها از دریچه منافع رژیم صهیونیستی به مسائل منطقه می نگرد و ضمن تلاش همه جانبه برای مقابله با صنعت صلح آمیز هسته ای ایران، چشم خود را بر صدها کلاهک هسته ای رژیم اسرائیل و نیز عدم انضمام این رژیم به پیمان منع تولید و اشاعه تسلیحات هسته ای بسته است. در حالیکه این حق دولت ها و ملت های عربی و اسلامی است که به اقتدار صنعتی، دفاعی و نظامی مستقل خود به منظور دفاع از خویش در مقابل توسعهطلبی روزافزون رژیم صهیونیستی دست یابند.

در ادامه این مراسم «محمد محمود رفعت» رئیس حزب ناصری وفاق ملی مصر و همچنین دکتر «حمچ حجاوی» مسئول حزب عربی دموکراتیک ناصری در فلسطین در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی، از ابتکار تاریخی ایشان در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و نماد ابراز همبستگی و حمایت کشورها و ملت های مسلمان و آزادی‌خواه جهان از مردم مظلوم فلسطین تجلیل کردند.

این سخنران ها  همچنین نسبت به توطئه دولت آمریکا و رژیم صیهونیستی برای منحرف کردن افکار عمومی جهان اسلام و عرب از مساله فلسطین و قدس شریف و تلاش مذبوحانه آنها برای تغییر محور اصلی بحران در منطقه از درگیری عربی – اسرائیلی به ایرانی – عربی  و سنی و شیعی و جایگزینی ایران به عنوان کشور بزرگ حامی مردم فلسطین به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن واقعی و اصلی جهان اسلام هشدار دادند.