دلنوشته ای زیبا به مناسبت اربعین زنده یاد سید علی داورپناه / پدرم  دو بارمُرد
دلنوشته ای زیبا به مناسبت اربعین زنده یاد سید علی داورپناه / پدرم  دو بارمُرد
یکبار آنگاه که جان را به جان آفرین تسلیم نمود که باید گفت؛ چه زیبا در جوار جد مطهرش آرام گرفت و روح پاکش با زاد و توشه مکفی به دیدار معبود شتافت.یک بار هم که 10 روز پس از فقدان غمبارش، آنگاه که همسر مکرمه و مؤمنه اش که به دلیل بیماری بستری و در قرنطینه بود به عزایش نشست.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنو،ب سید حسین رهی، فعال فرهنگی،  سیاسی و اجتماعی  کهگیلویه بزرگ ،به مناسبت اربعین ابرمرد ایمان و اصالت ،چهره  ماندگار ایل بزرگ وفرهنگ دوست سادات امام زاده علی (ع)، زنده یاد حاج سید علی داورپناه ، دلنوشته ای در اختیار این پایگاه خبری قرار داده که عینا منتشر می شود

سم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

پدرم 2 بار مُرد

چه زود می گذرند روزها و ما غافل از اینکه با سرعت به خط پایان زندگی نزدیک تر می شویم

چهلمین روز رحلت ابرمرد ایمان و اصالت زنده یاد حاج سید علی داورپناه فرا رسید.
گاهی رسیدن ها به ناگاه و یکباره آنچنان سریع اتفاق می افتند که حتی فرصت خداحافظی با عزیز ترین کسان میسور نمی شود و این حکمت خداوندی است که در برابرش تسلیم و به رضایش راضی هستیم.
زیرا دنیا کوچک تر از آن است که تصور می شود.
انگار همین دیروز بود که خبر ناباورانه ی عروج حاج علی مخابره شد.
خبری سراسر آه و حسرت که حتی بیگانه ترین ها از نظر پیوند های سببی و نسبی را متألم نمود و حزن و اندوه شدید و عمیق، عمق جان خانواده، بستگان، اقارب و دوستان را فرا گزفت به گونه ای که کاهش آن گذر زمانی بس طولانی را می طلبد.
قدیمی ها می گفتند؛ مرگ میراث است. اما به تعبیر حقیر، حاج علی دو بار مرد.
یکبار آنگاه که جان را به جان آفرین تسلیم نمود که باید گفت؛ چه زیبا در جوار جد مطهرش آرام گرفت و روح پاکش با زاد و توشه مکفی به دیدار معبود شتافت.
یک بار هم که 10 روز پس از فقدان غمبارش، آنگاه که همسر مکرمه و مؤمنه اش که به دلیل بیماری بستری و در قرنطینه بود به عزایش نشست.
شاید بیان موضوع بر روی کاغذ راحت باشد اما خدا می داند در آن مدت بر فرزندان و بستگانش چه گذشت.
بزرگ بانویش که همواره متبسم، خوش خلق و گشاده رو بود همچنان منتظر دیدار و عیادت مرد و مرادش بود.
هر روز سراغش را می گرفت، جویای احوالش بود و بر احترامش تاکید می کرد. اما چهره های آکنده از غم اطرافیان حالاتش را عجیب و بسیار غیر طبیعی نموده بود.
آنانکه از نزدیک ارتباط داشتند به خوبی می دانند که سکنات، رفتار نیکو، مثال زدنی و الگو مانند روابط خانوادگی زنده یاد حاج علی و همسر محترمه شان برگرفته از آیات و روایات، زندگانی و فرامین حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) بوده است.
وجود شیرین و صمیمانه ی این دو بزرگوار غبطه ی خیلی ها را برانگیخته بود.
و هرچه از خاطرات دینی، مناسبات اجتماعی و خانوادگی این زوج ولائی گفته شود شاید حق مطلب ادا نگردد.
در آستانه ی چهلمین روز رحلت زنده یاد حاج علی داورپناه قرار داریم او که دار فانی را وداع گفت و ان شاءالله در اعلی علیین قرار بگیرد و از رحمت ها و الطاف ویژه الهی برخوردار باشد.
روحش شاد و یاد و نامش جاودانه باد.
سید حسین رهی
سوم آذرماه هزار و چهارصد