شمار جانباختگان کویید 19 در استان به 36 نفر رسید/فوت فرد 70ساله با بیماری زمینه ای
شمار جانباختگان کویید 19 در استان به 36 نفر رسید/فوت فرد 70ساله با بیماری زمینه ای
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: لازم است رعايت اصول اوليه بهداشت عمومي مانند فاصله گذاري فيزيكي، شستن دست ها، استفاده از ماسك، رعايت آداب تنفسي و ماندن در خانه در هنگام شيوع بيماري مد نظر گرفته شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به 36 نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه یک مورد فوتی جدید گزارش شد، این بیمار 70 ساله دچار بیماری قلبی و فشارخون بود.

به گزارش فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: در بیست و چهارمین روز از تیرماه، 78 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه 11 بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند که 3 نفر از آنها اینتوبه هستند، اذعان داشت: هم اکنون تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1745 مورد گزارش شده است.

دکتر یزدان‌پناه اظهار داشت: امروز نیز جواب 180 نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت نمودیم که یک سوم موارد مثبت در شهرستان بویراحمد و بقیه موارد مثبت به ترتیب در شهرستان‌های بهمیی، چرام، کهگیلویه، دنا، باشت، گچساران و لنده می باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: لازم است رعایت اصول اولیه بهداشت عمومی مانند فاصله گذاری فیزیکی، شستن دست ها، استفاده از ماسک، رعایت آداب تنفسی و ماندن در خانه در هنگام شیوع بیماری مد نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: عادی انگاری کووید 19 آسیب جدی و و جبران ناپذیر بر همه آحاد جامعه وارد می کند بنابراین ما و نخبگان جامعه مانند روحانیون، دانشگاهیان، معلمین، سیاسیون، هنرمندان، ورزشکاران، سمن ها و ریش سفیدان موظف به اقناع مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام مسئولیت های اجتماعی خود در کنترل این بیماری هستیم.