صعود مشترگ گروه ارجان رزم کوهستان بهبهان و یاران کوهستان شهرستان چرام به مناسبت روز معلم به کوه خامی به ارتفاع ۳۲۰۰متر+تصاویر

صعود گروه کوهنوردی یاران کوهستان چرام وارجان رزم بهبهان به سرپرستی سیاوش احمدی به تعداد ۱۵نفر درتاریخ ۱۵اردیبهشت به مناسبت روز معلم به کوه خامی به ارتفاع ۳۲۰۰متر گزارش برنامه صعود به قله خامی کوه خامی : در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. کوه خامی یا “خامین”(تازه و سرزنده) و در گویش محلی خومی ؛ […]

گزارش برنامه صعود به قله خامی

کوه خامی : در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. کوه خامی یا “خامین”(تازه و سرزنده) و در گویش محلی خومی ؛ در نزدیکی شهر باشت یکی از کوههای زیبا رشته کوه زاگرس، که در غرب و شمال غرب جغرافیایی شهر باشت و مابین باشت و شهرستان گچساران به صورت رشته کوهی ممتد رخ می نماید. این کوه دارای حدود ۱۰قله بالای ۳۰۰۰متر از جمله قله های پکسرون و بازگه و کل ول۱ و کل ول۲ است که بلندترین آنها -کل ول به ارتفاع ۳۲۰۰متر از سطح دریاست.

صعود مشترگ گروه ارجان رزم کوهستان بهبهان و یاران کوهستان چرام به سرپرستی آقای سیاوش احمدی.

پنچشنبه مورخه ۱۴۰۲/۲/۱۴ ساعت ۵صبح گروه ارجان رزم بهبهان به سمت دهدشت-چرام حرکت کرده ودرساعت ۶/۲۰دقیقه به چشمه زیبای بلقیس چرام که محل تجمع دوستان بود رسیدند :بعداز سلام واحوال پرسی بادوستان ارجان رزم به منطقه باشت روستای لار حرکت کردیم .چند کیلومتر بعد از روستای لار یک قبرستان و امامزاده هست،دقیقا یک کیلومتر بعد از امامزاده وارد یک جاده خاکی (سمت راست جاده) شدیم که از اول جاده انبوهی از درختان و چشمه ساران بود.

ماشین ها را نزدیک پاکوب به قله پارک و بعد از جمع آوری وسایل و صرف صبحانه راس ساعت ۹ صبح به سرقدمی سیاوش احمدی و عقبدار گروه آقای قربان حسنی پاکوب را ادامه دادیم تا به محل مورد نظر برای شب مانی (چشمه آبنو)برسیم.
بعد از یک ساعت و نیم پیمایش با شیب کم به اقامتگاه بومگردی کمپ غریب رسیدیم و بعد از استراحت کوتاهی از سمت راست اقامتگاه راهی چشمه آبنو با شیب زیاد شدیم.
ساعت ۱۱ به عکس مرحوم البرز زارعی یکی از دوستداران طبیعت که جان خود را در سانحه آتشسوزی خامی از دست داده بود رسیدیم و با کمی استراحت و عکس با تابلو البرز زارعی راه خود را به سمت چشمه آبنو ادامه دادیم.راس ساعت ۱۲ به چشمه رسیدیم و بعد از استراحت و صرف نهار و کمی خواب نیمروزه کمپ را برپا کردیم.
ساعت ۲۰ بعد،از خوردن شام و چای آتشی که از واجبات برای یک کوهنورد هست مشغول صحبت با همنوردان شدیم.راس ساعت ۲۱:۳۰ سرپرست برنامه آقای سیاوش احمدی خاموشی وساعت حرکت به سمت قله (ساعت ۳)را اعلام کرد .

ساعت ۳صبح حرکت خود را میان درختان و زیر نور ماه با شیب تند ادامه دادیم تا ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح به (چشمه بازگه) رسیدیم.آنجا صبحانه را میل کردیم و دوستان بعد از ۲۰دقیقه استراحت، دوباره راه خود را از سر گرفته و از چند یخچال برفی بزرگ عبور کردیم .
ساعت ۶:۵۰ دقیقه تابلو کوه خامی نمایان شد و بعد از استراحت و عکاسی همنوردان با تابلو ساعت برگشت ،ساعت ۸:۱۵ به صدا در آمد.

ساعت ۱۲به کمپ، نزدیک چشمه آبنو رسیدیم و بعد از خوردن نهار و استراحت ساعت ۱۵ حرکت خود را به سمت کمپ غریب از سر گرفتیم.آنجا با چند نفر از دوستان کوهنورد و استقبال و مهمان نوازی مسوول کمپ آقای اسماعیل توکلیان فرزند غریب….. برخوردیم و بعد از صرف چای راهی پارکینگ ماشین ها شدیم و ساعت ۱۸ به ماشین ها رسیدیم و راهی چرام شدیم .درچرام با همنوردان عزیز بهبهانی خداحافظی کردیم و آنها هم به سلامت به بهبهان رسیدند.