فرماندار بویراحمد گفت: 600 هکتار از عرصه منابع طبیعی در بویراحمد با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان زیر کشت گیاهان دارویی، جنگل‌کاری و عملیات مکانیک خاک رفت. شاهرخ کناری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان بویراحمد ضمن تبریک هفته منابع طبیعی با اشاره به بارش های فراوان و نزولات آسمانی و رویش انواع گیاهان دارویی و […]

فرماندار بویراحمد گفت: 600 هکتار از عرصه منابع طبیعی در بویراحمد با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان زیر کشت گیاهان دارویی، جنگل‌کاری و عملیات مکانیک خاک رفت.

شاهرخ کناری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان بویراحمد ضمن تبریک هفته منابع طبیعی با اشاره به بارش های فراوان و نزولات آسمانی و رویش انواع گیاهان دارویی و خوارکی افزود: تهدیدهای ریشه‌کنی گیاهان کوهی باید در اولویت توجه همه مسئولان و مردم باشد.

فرماندار بویراحمد با ابراز قدردانی از دغدغه مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های مربوطه، گازرسانی و ایجاد پنل های خورشیدی در دورترین مناطق محروم شهرستان بویراحمد را از برکات دولت و نظام عنوان کرد و گفت: گاها در برخی مناطق به خاطر عدم دسترسی خدمات به عرصه منابع طبیعی شهرستان تعرضاتی صورت می‌گرفت که به همت مسئولان میزان خسارت به منابع طبیعی کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها هزینه‌های هنگفتی برای ایجاد پارک ها و فضاهای سبز مصرف می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در شهرستان بویراحمد منابع طبیعی و خدادادی موجود است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

کناری افزود: 600 هکتار از عرصه منابع طبیعی در بویراحمد با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان زیر کشت گیاهان دارویی، جنگل‌کاری و عملیات مکانیک خاک رفت.

فرماندار بویراحمد از صدور کارت همیار طبیعت برای دهیاران و شوراهای روستاها خبر داد و گفت: بسته‌های تشویقی همیاران طبیعت و توزیع بذر رایگان برای کشت گیاهان دارویی در حفظ محیط زیست اثرگذار خواهد بود./ایسنا