مدیرکل گردشگری استان : از همه دستگاها انتظار می رود به جذب گردشگر کمک کنند /نوع و رفتار پلیس ما هم تاثیر گذار است
مدیرکل گردشگری استان : از همه دستگاها انتظار می رود به جذب گردشگر کمک کنند /نوع و رفتار پلیس ما هم تاثیر گذار است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همه دستگاها انتظار می رود که دست به دست هم دهند به جذب گردشگر کمک کنند. به گزارش فریاد جنوب ، محمود باقری در نشستی  که به مناسبت هفته گردشگری در هتل تفریحی اقامتی دال دنای سی سخت برگزار شد گفت : گردشگری […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همه دستگاها انتظار می رود که دست به دست هم دهند به جذب گردشگر کمک کنند.

به گزارش فریاد جنوب ، محمود باقری در نشستی  که به مناسبت هفته گردشگری در هتل تفریحی اقامتی دال دنای سی سخت برگزار شد گفت : گردشگری یک صنعت چرخی است ، وقتی گردشگری حرکت میکنه که صنعت ما رونق پیدا میکنه و امروز به ازای هر گردشگر یک شغل ایجاد می شود .

وی افزود: خط ومشی و سیاست گزاری های ما باید کاملا هماهنگ و منسجم باشندمردم ، رسانه ها ، مسئولین و استاندار همه می توانند به جذب گردشگر کمک کنند. حتی نوع و رفتار پلیس ما می تواند مانع از جذب و گردشگر و یا حتی باعث جذب گردشگر شود.  رفتار بد و تشرزدن در برخورد با گردشگران میتواند تاثیرات منفی در فرار گردشگر داشته باشد اما برعکس اگر آرامش خاطررا مد نظر قرار داشته باشیم می توانیم کمک خوبی به جذب کرده باشیم .

محمود باقری به پیشرفت های حوزه گردشگری تا قبل از سال 92و بعد از آن اشاره کرد و افزود تا سال 92  تنها 25 اردوگاه گردشگری دولتی و خصوصی در استان داشتیم که این تعداد در سال 98 به 52 اردوگاه دولتی و خصوصی افزایش یافت.

وی افزود: تعداد هتل‌های استان از چهار هتل در سال 92 به هشت هتل در سال98 و تعداد مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌ها از 6 مورد در سال 92 به هشت مهمانپذیر و اقامتگاه در سال 98 افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت خانه مسافرهای استان اشاره داشت و بیان کرد: قبل از سال 92 هیچ خانه مسافری در استان نداشتیم اما هم‌اکنون تعداد خانه‌مسافرهای ما به حدود 70 مورد افزایش یافته است.

باقری در رابطه با واحد‌های بوم‌گردی هم گفت: قبل از سال 93 هیچ واحد بوم‌گردی در استان نداشتیم اما هم‌اکنون 6 واحد بوم‌گردی استان آماده ارائه خدمات بوده و 10 واحد هم به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد سفره‌خانه‌های استان از سه سفره‌خانه‌ در سال 92 به هشت سفره‌خانه در سال 98 افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی اشاره داشت و ابراز کرد: تا سال 92 فقط هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان داشتیم که هم‌اکنون به 22 دفتر افزایش یافته است.

باقری با اشاره به وضعیت راهنمایان گردشگری استان، گفت: تا سال 92 هیچ راهنمای گردشگری در استان نداشتیم اما هم‌اکنون 20 راهنمای گردشگری در استان داریم.

وی به آمار گردشگران وارد شده به  استان اشاره داشت و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 830 هزار نفر در استان اقامت یافتند و 3.5 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به آمار گردشگران خارجی اشاره  داشت و ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون 913 گردشگر خارجی وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشتیم.

باقری به پروژه‌های در حال ساخت حوزه گردشگری استان اشاره داشت و بیان کرد: دو هتل چهار ستاره که یکی در سال 98 و دیگری در سال 99 افتتاح می‌شود در استان در حال ساخت است که با بهره‌برداری آنها 200 اتاق به مجموع اتاق‌های استان و حدود 150 تا 200 تخت به مجموع تخت‌های استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری از جمله دو هتل آپارتمان، 28 مجتمع گردشگری و اردوگاهی و 10 اقامتگاه بوم‌گردی نیز در استان در حال ساخت است، ابراز کرد: در مجموع حدود 150 میلیارد پروژه در حال ساخت در استان داریم که انتظار داریم تا قبل از سال 1400 به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که با بهره‌برداری پروژه‌های در حال ساخت حوزه گردشگری استان دو هزار و 30 شغل مستقیم ایجاد شود.