مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد ۸ درصد افزایش یافت
مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد ۸ درصد افزایش یافت
یاسوج- پایگاه خبری فریاد جنوب- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمار وزارت نیرو، میزان رشد مصرف در ساعات اوج بار در این استان، هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

داوود راهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری فریاد جنوب اظهار داشت: میزان رشد مصرف برق در استان برای ما نگران کننده بوده و مصرف برق در ساعات اوج بار شب ها نسبت به اوج بار روزها در این استان افزایش داشته است.

وی افزود: مصرف برق در ساعات اوج بار در شب ها از مرز ۴۱۶ مگاوات عبور کرده و همچنین میزان مصرف برق در روزها در ساعات اوج بار از مرز ۴۱۱ مگاوات گذشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان مگاوات افزایشی در این استان در ساعات اوج بار مصرف از ۳۱ مگاوات تا ۳۶ مگاوات رشد مصرفی را نشان می دهد.

راهزادی عنوان کرد: بیشترین مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان گچساران با ۱۵۷ مگاوات و شهرستان های بویراحمد و دنا با ۱۰۱ مگاوت در جایگاه دوم مصرف این استان قرار دارد.

وی تاکید کرد: کمترین میزان مصرف برق در استان مربوط به شهرستان چرام با ۲۵ مگاوات بوده است.

افزون بر ۲۶۲ هزار اشتراک برق در استان وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از آنها در شهرستان های ۶ گانه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

  • نویسنده : رضا قهرمانی فر
  • منبع خبر : ایرنا