معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد:  شهر یاسوج ظرفیت تبدیل شدن به قطب زیبایی در مبلمان شهری را دارد/ المان های بومی در شهرهای استان استفاده شود
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد:  شهر یاسوج ظرفیت تبدیل شدن به قطب زیبایی در مبلمان شهری را دارد/ المان های بومی در شهرهای استان استفاده شود

  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ و هویت بومی از مولفه های اصلی در طراحی المان های شهری استان باشد. به گزارش فریاد جنوب ، آذر صفایی نیا در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری شهر یاسوج ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: هیچ قدرتی به جز عشق به […]

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ و هویت بومی از مولفه های اصلی در طراحی المان های شهری استان باشد.

به گزارش فریاد جنوب ، آذر صفایی نیا در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری شهر یاسوج ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: هیچ قدرتی به جز عشق به وجود امام حسین (ع) نمی توانست مبلغ، نیروی محرکه و مدیریت این سیل خروشان زائران اربعین را بر عهده داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت استاندار تصریح کرد: اربعین در وجود حضرت زینب (س) خلاصه می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره رنگ و چهره زیبایی به شهر یاسوج بخشیده است، عنوان کرد: این اتفاق خوب کمی دیر رخ داد ولی امید است که شاهد تداوم آن باشیم.

صفایی نیا با تاکید بر اینکه وجه مشترک همه تمدن های بشری نقاشی است، افزود: نقاشی وجه تمایزی با تمامی شاخه های هنر دارد و قدمتش به بلندای تاریخ است.

وی با بیان اینکه بشر مفاهیم خودش را در قالب نقاشی به دیگر نسل ها انتقال می داد، اظهار داشت: نقاشی پشتوانه ای به نام جان و مفهوم دارد که جانش را از نقاش و زیبایی اش را از صورت رنگی خودش به ارمغان می گیرد.

صفایی نیا ابراز کرد: بدون شک با تلاش مجموعه شهرداری ها و حمایت های اعضای شوراهای اسلامی در ترسیم المان های مبتنی برتمدن، فرهنگ، سنت و آئین در سراسر استان به ویژه شهر یاسوج به جایگاهی خواهیم رسید که در شان این مردم باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: متولیان امر به طور قطع در این خصوص از ظرفیت های موجود در استان و تجارب سایر استان ها استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه به نمایندگی از استاندار در این همایش حضور دارد، گفت: کلانتری برای بررسی وضعیت خدمات رسانی موکب های استان به زائران از مرز شلمچه بازدیدی داشته و نتوانست در این آئین حضور یابد.

صفایی نیا خود را جزو خانواده شهرداری معرفی کرد و افزود: مفتخرم که در این جمع حضور دارم.

وی خطاب به شهردار یاسوج، گفت: طراحی این نقاشی ها بر روی دیوارهای سطح شهر بهترین هدیه ای بود که شهرداری به مردم شهر یاسوج اهدا کرد.

در پایان این آئین از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.