ممنوعیت صدور مجوز خبازی جدید در کهگیلویه/بازرسی از بازار تشدید می‌شود
ممنوعیت صدور مجوز خبازی جدید در کهگیلویه/بازرسی از بازار تشدید می‌شود

احمد حکیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فریاد جنوب از کهگیلویه از ممنوعیت صدور پروانه خبازی جدید به علت اشباع شدن این صنف در شهرستان خبر داد. رئیس اداره صنعتف معدن و تجارت کهگیلویه گفت: با توجه به ازدیاد واحدهای خبازی هیچ گونه مجوز جدید برای خبازی صادر نیم‌شود اما نسبت به ساماندهی و یا […]

احمد حکیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فریاد جنوب از کهگیلویه از ممنوعیت صدور پروانه خبازی جدید به علت اشباع شدن این صنف در شهرستان خبر داد.

رئیس اداره صنعتف معدن و تجارت کهگیلویه گفت: با توجه به ازدیاد واحدهای خبازی هیچ گونه مجوز جدید برای خبازی صادر نیم‌شود اما نسبت به ساماندهی و یا جابجایی واحدها در صورت نیاز اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی بازار و کنترل تخلفات صنوف بازرسی از واحدهای صنفی سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده تشدید می‌شود.

رئیس اداره صنعتف معدن و تجارت کهگیلویه گفت: طی یک ماه گذشته 500 بازرسی از واحدهای صنفی انجام  و منجر به شناسایی 156 تخلف شده است.

وی با بیان اینکه تخلفات کشف شده در قالب 133 فرم به تعزیرات ارسال شد، ارزش ریالی این تخلفات را  قریب به 265 میلیون ریال برآورد کرد.

حکیم با اشاره به تشدید نظارت بر واحدهای خبازی و تلاش برای ارتقای کیفیت نان در شهرستان‌ها گفت: 100 مورد بازرسی از واحدهای خبازی انجام شد که 33 مورد تخلف شناسایی شد.

وی تصریح کرد: از خرداد ماه تا نیمه نخست تیرماه 300 مورد فرم جهت رسیدگی به تعزرات شهرستان ارسال شده است که از این تعداد 9 مورد به ارزش ریالی 28 میلیون و 260 هزار ریال مربوط به شهرستان چرام، و 11 تخلف به ارزش ریالی 14 میلیون و 80 هزار ریال مربوط به صنوف شهرستان لنده بود.

حکیم از راه اندازی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای نخستین بار در شهرستان خبر داد و افزود: این انجمن از افراد بالای 18 سال و همچنین افراد متقاضی هیئت مدیره و بازرس عضویت می پذیرد.

این مسؤول گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان می تواند در کنار بازرسان به ساماندهی هر چه بهتر بازار کمک شایانی داشته باشد.

 

انتهای خبر/