وضعیت نامناسب پارک‌های محله‌ای یاسوج / مردم گلایه دارند / تعیین ضرب‌الاجل «اکبری‌تبار» برای مسوولان شهرداری یاسوج / آشنا: ایجاد زیرساخت در پارک‌های محله‌ای ترافیک را کاهش می‌دهد
وضعیت نامناسب پارک‌های محله‌ای یاسوج / مردم گلایه دارند / تعیین ضرب‌الاجل «اکبری‌تبار» برای مسوولان شهرداری یاسوج / آشنا: ایجاد زیرساخت در پارک‌های محله‌ای ترافیک را کاهش می‌دهد

اعضای شورای شهر یاسوج بر توسعه و ایجاد زیرساخت در پارک‌های محله‌ای تاکید کردند. شامگاه دوشنبه علی‌ اکبری‌تبار و کیوان آشنا از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با همراهی هیبت‌الله عبدی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری یاسوج، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز و برخی از مسوولان شهرداری مرکز استان از پارک‌های محله‌ای […]

اعضای شورای شهر یاسوج بر توسعه و ایجاد زیرساخت در پارک‌های محله‌ای تاکید کردند.

شامگاه دوشنبه علی‌ اکبری‌تبار و کیوان آشنا از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با همراهی هیبت‌الله عبدی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری یاسوج، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز و برخی از مسوولان شهرداری مرکز استان از پارک‌های محله‌ای یاسوج بازدید کردند و با مردم به گفت‌وگو پرداختند.
در ابتدا اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج از پارک‌های محله‌ای شهرک جهاد بازدید که برخی از اهالی این منطقه از نبود روشنایی، آبخوری و سایر امکانات گلایه کردند.
صبوری یکی از ساکنین شهرک جهاد یاسوج خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: بیش از دو سال است که این پارک روشنایی ندارد و همچنین فرد خاصی که از ابنیه و زیرساخت‌های این پارک نگهداری کنند، وجود ندارد.

پارک‌های محله‌ای که فقط نام «پارک» را یدک می‌کشند / از نبود سرویس‌های بهداشتی تا روشنایی نامناسب

این ساکن شهرک جهاد ادامه داد: این پارک سرویس بهداشتی هم ندارد که مردم با مشکلاتی هنگام استفاده از پارک محله‌ای دارند.
در ادامه علی‌ اکبری‌تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه مردم ولی‌ نعمت ما هستند، اظهار کرد: جای تأسف دارد، پارک محله‌ای که با هزینه بیت‌المال احداث گردیده و اکنون هم که شرایط ایجاب می‌کند، مردم از آن بیشتر استفاده کنند، با این مشکلات روبرو باشد.

تعیین ضرب‌الاجل اکبری‌تبار برای شهرداری یاسوج

اکبری‌تبار خطاب به رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یاسوج تاکید کرد: نباید یک پارک محله‌ای در این شرایط مشکل روشنایی داشته باشد و ضرورت دارد که تدبیری اندیشیده شود، همین امشب مشکل روشنایی آن برطرف، تا در آینده برای بحث سایر زیرساخت‌های تصمیم گیری شود.

کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این بازدید با ابراز نگرانی از وضعیت روشنایی این پارک محله‌ای خواستار رفع این مشکل شد.

اعضای شورای اسلامی شهر، معاون شهرداری و رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز در گام بعدی به پارک محله‌ای دیگری سر زدند که مملو بود از ساکنین آن منطقه که از ترس زلزله به این پارک پناه آورده بودند.

نه روشنایی مناسب دارد و نه آبخوری و سرویس بهداشتی

کرامت نامجو نماینده اهالی شهرک جهاد در خصوص وضعیت این پارک، اظهار کرد: این پارک بیش از پنج هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد، اما نه روشنایی مناسب دارد و نه آبخوری و سرویس بهداشتی.
وی با بیان اینکه این پارک تنها نام «پارک» را یدک می‌کشد، افزود: چهار عدد پروژکتور دارد که سه تایی آنها خراب است.
این ساکن شهرک جهاد یاسوج محله نبوت ادامه داد: آب پارک قطع است و از طرفی با آب شرب فضای سبز آن آبیاری می‌شود.
نامجو خواستار ایجاد زیرساخت‌ها برای این پارک محله‌ای شد و گفت: نداشتن سرویس بهداشتی و آبخوری‌ها از مشکلات عدیده پارک محله‌ای واقع در نبوت‌های شهرک جهاد است.

در ادامه بعد از بازدید اعضای شورای شهر یاسوج از بخش‌های مختلف این پارک، خواستار رفع مشکلات روشنایی این پارک شدند.
اکبری‌تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: زیبنده یک جمعیت حدود پنج هزار نفری نیست که یک پارک محله‌ای این مشکلات را داشته باشد.
وی از مسوولان شهرداری یاسوج خواست که هر چه سریعتر برای احداث سرویس بهداشتی در این پارک اقدام کنند.

توسعه پارک‌های محله‌ای ترافیک را در مرکز شهر یاسوج کاهش می‌دهد

کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای پارک‌های محله‌ای ضرورت دارد، اظهار کرد: بدون شک با ایجاد زیرساخت‌ها در پارک‌های محله‌ای از ازدحام ترافیک در سطح شهر و پارک‌های یاسوج جلوگیری می‌شود.
آشنا ادامه داد: در شهرک جهاد یاسوج جمعیت زیادی ساکن هستند که اگر ما بتوانیم پارک‌های محله‌ای را مجهز کنیم و توسعه دهیم، مردم دیگر لازم نیست برای تفریح به مرکز شهر یاسوج بیایند و این ترافیک را هم کاهش می‌دهد.
وی از شهرداری یاسوج خواست که توجه بیشتری در نگهداری و توسعه پارک‌های محله‌ای داشته باشند.

 

هیبت‌الله عبدی‌زاده معاون شهرداری یاسوج گفت: باید مشکلات پارک‌های محله‌ای شهر یاسوج شناسایی و در قالب یک طرح از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز ارائه شود، تا در خصوص آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج از پارک‌های محله‌ای شرکت گاز و چشمه‌نباتی بازدید کردند که این پارک‌ها همچنین با مشکلاتی از قبیل نبود سرویس بهداشتی، آب شرب و آبخورها مواجهه بودند.

بنابر این گزارش، هنگام با زلزله ۵٫۲ ریشتری و ۴٫۸ ریشتری شهرهای یاسوج، سی‌سخت و چیتاب مردم شهر یاسوج از ترس زلزله به فضای سبز و پارک‌ها هجوم آوردند که اکنون آنها در پارک‌های محله‌ای با وضعیت نامناسب شب را سپری می‌کنند. اگر چه مشکل روشنایی این پارک‌ها با حضور اعضای شورای اسلامی برطرف شد، اما هنوز وضعیت پارک‌ها ایده‌آل نیست و مردم مجبور هستند که در این شرایط نامناسب شب‌ها را سپری کنند.