وقتی نواختن«ارگ»در تالارها ممنوع و در ادارات آزاد است
وقتی نواختن«ارگ»در تالارها ممنوع و در ادارات آزاد است

به گزارش فریاد جنوب از کهگیلویه،سید ایرج کاظمی‌جو امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان درباره دستورالعمل اجرای کنسرت‌ها اظهار داشت:کنسرت در سراسر کشور برگزار می‌شود و در ارزیابی ادارات کل کشور اجرای موسیقی لحاظ شده است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: در دهدشت استقبال مردم از […]

به گزارش فریاد جنوب از کهگیلویه،سید ایرج کاظمی‌جو امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان درباره دستورالعمل اجرای کنسرت‌ها اظهار داشت:کنسرت در سراسر کشور برگزار می‌شود و در ارزیابی ادارات کل کشور اجرای موسیقی لحاظ شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: در دهدشت استقبال مردم از کنسرت‌ها خوب است تا جایی که در یکی از این مراسم‌ها 2300 نفر شرکت داشت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای برقراری امنیت فضای مراسم بر اساس قرارداد پول دریافت می‌کند، افزود:منکر وجود برخی مشکلات در کنسرت‌ها نیستم ممکن است در مراسمی تعدادی از شرکت کنندگان با پوشش مناسب ظاهر نشوند.

کاظمی‌جو مختلط بودن کتابخانه‌های عمومی را نیز خارج از عرف ندانست و گفت: در کتابخانه‌های عمومی همه جا اختلاط هست، نمازخانه و سرویس بهداشتی کتابخانه ملاصدرا مشترک است و این ایراد دارد اما جداسازی کتابخانه‌ها محروم کردن عده‌ای از حضور در سالن کتابخانه در وقت مناسب است.

این مسؤول تصریح کرد: باید نظارت کرد مسایل خارج از عرف در کتابخانه‌های مختلط پیش نیاید.

وی در خصوص مراکز عرضه محصولات فرهنگی گفت: در یکی از نشست‌های شورای فرهنگ عمومی مقر شد استریوها در زمان اذان از پخش موسیقی زننده خودداری و به پخش اذان اقدام کند این موضوع را طی نامه‌ای به این مراکز اعلام کردیم.

وی گفت: در بررسی‌های به عمل آمده به غیر از یکی دو مورد بقیه این نکات را رعایت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان تصریح کرد: اگر قرار بر برگزاری برنامه فرهنگی است مجوز موسیقی و نمایش و..باید داشته باشند در حالی که در برنامه‌ها از ارگ استفاده می‌کنند اما تالارها را از ارگ منع می‌کنیم.

کاظمی‌جو ادامه داد: ادارات از موسیقی بی محتوای فاقد مجوز یا نمایش بدون مجوز در برنامه‌ها استفاده می‌کنند اجرا می‌کنند این در حالی است که بارها اعلام کردیم بدون مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش ادارات حق ندارند اجرا کنند.

این مسؤول گفت: در بحث عفاف و حجاب می‌شود با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری این فریضه را ترویج داد ضمن اینکه باید به همه نحله‌های فکری و سلایق در پوشش احترام گذاشت.