پایگاه خبری فریاد جنوب مقاله ای را  که توسط یکی از مخاطبین گرانسنگ این پایگاه باعنوان نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست در اختیار رسانه ی مردمی فریاد جنوب قرار داد وبا بازنشر آن موافقین ومخالفینی داشت ،مخالفین آن  مقاله ،پایگاه خبری فریاد جنوب را متهم به مسایلی نمودند واین گونه […]

 پایگاه خبری فریاد جنوب مقاله ای را  که توسط یکی از مخاطبین گرانسنگ این پایگاه باعنوان نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست در اختیار رسانه ی مردمی فریاد جنوب قرار داد وبا بازنشر آن موافقین ومخالفینی داشت ،مخالفین آن  مقاله ،پایگاه خبری فریاد جنوب را متهم به مسایلی نمودند واین گونه فرافکنی ها وبی اخلاقی ها کوچکترین خللی در خط مشی این رسانه ی مردمی که زبان گویای مردم شریف وبا اصالت دیارمان هست به وجود نخواهد آورد   ،لذا ضمن تقدیر ازعزیزانی که حمایت معنوی از رسانه ی خودشان فریاد جنوب داشتند جهت یاداوری مجدد عین مقاله وباز خورد آن را باز نشر خواهیم داد

نهضت آسفالتی که همراه با علم نباشد نکبتی بیش نیست 

دلایلی را جهت این مدعا عرض میکنم. ۱- وقتی از قیر هر تن ۳ میلیون تومان در تهیه آسفالت استفاده میکنیم ولو قیر رایگان داشته باشیم میبایست پارامترهای تهیه مصالح،پخت بتن و نحوه پخش و تراکم آن را مطابق آیین نامه ها اجرا کنیم تا کیفیت و دوام آسفالت در زمان اقتصادی باشد و نه افراد ناشی به کار گمارده شوند و فقط هدر رفت سرمایه باشد. پس بایستی طرح اختلاط متناسب با شرایط آب و هوایی یاسوج تهیه و آنگاه اقدام شود سپس عوامل اجرایی پخش خوب و تراکم موردنیاز را انجام و نهایتا آزمایشگاه همه پارامترها را حین کار و پایان کار تست نماید. ۲- مقدار قیری(پریکمت) که برای چسپندگی روی لایه اساس ریخته میشود مقدار مشخصی داشته و بایستی ۱۲۰۰گرم در مترمربع باشد ولی اگر در عکس ها(عکس هایی که توسط تیم اجرایی شهرداری روی سایت ها درج شده) نگاه کنید فقط رگه های از قیر پاشیده شده در صورتیکه باید کاملا سطح سیاه شود که همین عامل باعث عدم چسپندگی آسفالت با لایه بیس میشود که اگر عوامل فنی بر این کار نظارت داشته باشند حداقل عکس های تهیه میکنند (نگاه به عکس های درج شده در رسانها توسط تیم شهرداری)که اصول رعایت نشده رسانه ای نشود!!! حتی عوامل اجرایی تا این اندازه آماتور و ناشی هستند که جای افسوس دارد. نتیجه گیری: سایر بحث های تخصصی(پارامترهای آسفالت مانند فلو،وید،درصدقیربهینه،نحوه تراکم،نحوه اجرای بندهای عرضی و طولی و ………..)از حوصله این متن خارج هست فقط خواستم گوشه ای از علت عدم ماندگاری آسفالت در شهرمان را گفته باشم تا دید مردم نسبت به انتخاب ها و چینش ها باز شود و ببینند که انتخاب آگاهانه و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای میتواند افرادی متخصص و متعهد و باتجربه را به جایگاه شایسته رسانیده و زمینه رفاه و خوشبختی را برای خود و نسل های بعدی فراهم نمود. لذا از انتخاب معلم بازنشسته، مهندس تازه کار،معلم ادبیات و فلسفه، فرد طایفه دار بدون تخصص در زمینه مدیریت شهری و بصورت کلی افرادی که صلاحیت کار در این حوزه خاص را ندارند ولو برادر ما باشد، به شدت بپرهیزیم تا افراد متخصص، شهردار متخصص را انتخاب کرده و این چنین سرمایه های ما را ندانسته هدر ندهند. به امید روزی که با علم شکوفا کنیم عمل را منتج به نتیجه شد

طرح نهضت آسفالت شهرداری یاسوج تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

سید حسین کاظمی، مدیرکل امور شهری و شهرداریهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگاران  گفت: طرح نهضت آسفالت شهرداری یاسوج تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

وی افزود: این طرح بعلت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی در اجرای آسفالت از دیروز شنبه، 21 اردیبهست ماه تعطیل شده است.

کاظمی با بیان اینکه حوزه شهری استاندار نظارت بر اجرای آسفالت خیابانهای یاسوج می کند، اضافه کرد: اجرای با کیفیت آسفالت بخصوص در شهر یاسوج اولین دستور کار جلسه همایش شهرداران استان است و این مساله بررسی خواهد شد.

بر اساس همین  گزارش ، ۴ اکیپ لکه گیری و روکش آسفالت خیابانها در سطح شهر یاسوج در قالب طرح نهضت آسفالت فعالیت  دارند

اجرای لکه گیر و روکش آسفالت خیابانهای یاسوج ایراداتی دارد

انتظام سهمگین، دبیر شورای فنی استان و معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: اجرای لکه گیر و روکش آسفالت خیابانهای شهر یاسوج ایراداتی دارد که بصورت کتبی به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار و کارشناسان شهرداری اعلام شده است.

وی افزود: لکه گیری آسفالت ضوابطی دارد که در مراحلی از انجام لکه گیری در یاسوج رعایت نشده است. با وجود زحمات قابل تقدیر انجام شده اما عوامل اجرایی تجربه لازم را ندارند.

سهمگین با بیان اینکه لکه گیری آسفالت خیابانها ایرادات تاثیرگذاری دارد، اظهارکرد: برش لکه ها باید به شکل هندسی در بیاید، محل لکه جارو و تمیز شود، کم و زیاد بودن قیر روی کف برش زده و عدم اتصال بین آسفالت جدید و قدیم که در مواقع بارندگی مشکل ایجاد می کند از جمله ایرادات اجرای لکه گیری است.

دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سطح آسفالت قدیم و جدید لکه گیری باید یا هم سطح و یا یکی دو میلی متر بالاتر باشد تا با ترافیک هم سطح شود که متاسفانه این مساله نیز در کار شهرداری یاسوج رعایت نمی شود.

سهمگین در خصوص کیفیت مصالح آسفالت اجرا شده در خیابانهای شهر یاسوج تصریح کرد: کیفیت و دانه بندی آسفالت کارخانه آسفالت شهرداری مورد تایید نبوده و در صورتی که آسفالت در حال اجرا از کارخانه شهرداری باشد مورد تایید نیست.

وی ادامه داد: در اجرای روکش آسفالت خیابانها اتصال خطوط طولی و عرضی دو آسفالت به شکل اصولی انجام نمی شود و ایراداتی نیز دارد. برای روکش آسفالت روی آسفالت موجود باید تمام لکه ها گرفته شود و همواری صورت گیرد اما متاسفانه از سوی شهردایر یاسوج این مورد هم اجام نمی شود.

دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود 10روز پیش طی نامه کتبی موارد و ایرادات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت خیابانهای شهر یاسوج را به معاون هماهنگی امور عمران استانداری، شهردار و کارشناسان فنی شهرداری اعلام کردیم

در صورت مشاهد موردی تذکرات لازم داده می شود

علی اکبری تبار، یک عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: ارائه خدمات جزو وظایف شهرداری است اگر انجام دهد می گویند که مشکل دارد و اگر انجام ندهد می گویند که چرا انجام نمی شود.

وی افزود: باید در اجرای طرح نهضت آسفالت باید کیفیت مصالح و اجرا و زمان باید رعایت شود و در صورتی که موردی مشاهد شود حوزه فنی شهرداری احضار و تذکرات لازم داده می شود. همچنین بازدیدی از روند اجرای آسفالت خیابانهای شهر خواهیم داشت.

اکبری تبار با توجه به این همه گرانی و وضعیت قیر باید کیفیت اجرای آسفالت در خیابانهای شهر یاسوج رعایت شود و کیفیت فدای کمیت و سرعت نشود/ایسنا